Buddy club SPEC 3 Waar bestellen??
UITLAAT is aangekomen, vanmiddag Half 1, Ik blij natuurlijk!!!!
Vorige week vrijdag besteld, maandag betaald en vandaag hier>> Parcelforce Rulezz
Aan de baas gevraagd wat er nog op programma stond, en blijkbaar niet veel meer .
om half 4 begonnen met de uitlaat te demonteren , en mijn Catvervanger aan te passen, deze was veeeel te lang , ongeveer 10-12 cm, het was een supersprint catvervanger , die verstelbaar was. maar niet verstelbaar genoegd, dus afslijpen die handel.
Ik moet zeggen dat de afwerking zeer goed is , alleen raakt hij een beetje boven de achterste ophanging brug. Soms wat getril maar hoor je bijna niet.
Mijn baas wou direct een BCspec 3 voor zen AE 86 alleen al voor het lichte gewicht en de afwerking! En hij is kieskeurig dus!
Eerst keer starten was :shock: Wat een geluid , erg diep en donker.
Even wat Naden kit aan de veertjes gespoten, dat ze niet tegen de uitlaat trillen en de veertjes niet breken .
Ff ritje gemaakt, Het lawaai is oorverdovend , zeer mooi maar al het kabaal valt weg met dat je in de Vtec komt, raar maar waar, gaat ook niet schreeuwen of zo , het kan buiten de auto anders klinken maar in de wagen hoor je nog weinig van de uitlaat.
Ik denk dat het meschien door de catvervanger komt omdat deze maar een diameter van 47-48 mm heeft en de catback 55 mm als ik me niet vergis. Dacht dat de uitlaat meer zou schreeuwen in de Vtec, is dus niet zo!
Ver een heel mooie klank bij gewoon rijden en bij doorduwen een donkere brul.
Met de demper in de achterste "demper" klinkt ie bijna zoals origineel, fijn om naar het werk te rijden of zo .
kwa prestatiewinst of verlies is er weinig te merken vind dat ie iets vlotter doortrekt in de vtec maar ietsje verliest tussen 4000 en 5000 toeren , maar daar ben je zo voorbij .
Het kan een gedacht zijn maar zo voelt het toch .
Fimpje en foto's volgen, foto's al gemaakt en deze avond filmpje maken :-) 8)
Zeer goede webshop daar bij Unit 8 , zeer vriendelijk en ZEER snel is het opsturen en reacties op mails heb je direct.
Het opsturen kost je wel 75 euro maar dat heb ik er wel voor over als je ziet dat het binne de 4 dagen binnen is , ze sturen het op onder de prioriteit EURO 48 dwz: als het pakje niet binnen 3-4 werkdagen bij je thuis is krijg je de verzendingskosten terug .
Zeer tervreden van de uitlaat , vet geluid , geen aanrader als je niet van ECHT HARD geluid houd .
Met dank aan ITR897 voor het bezorgen van de catvervanger!
Vorige week vrijdag besteld, maandag betaald en vandaag hier>> Parcelforce Rulezz
Aan de baas gevraagd wat er nog op programma stond, en blijkbaar niet veel meer .
om half 4 begonnen met de uitlaat te demonteren , en mijn Catvervanger aan te passen, deze was veeeel te lang , ongeveer 10-12 cm, het was een supersprint catvervanger , die verstelbaar was. maar niet verstelbaar genoegd, dus afslijpen die handel.
Ik moet zeggen dat de afwerking zeer goed is , alleen raakt hij een beetje boven de achterste ophanging brug. Soms wat getril maar hoor je bijna niet.
Mijn baas wou direct een BCspec 3 voor zen AE 86 alleen al voor het lichte gewicht en de afwerking! En hij is kieskeurig dus!
Eerst keer starten was :shock: Wat een geluid , erg diep en donker.
Even wat Naden kit aan de veertjes gespoten, dat ze niet tegen de uitlaat trillen en de veertjes niet breken .
Ff ritje gemaakt, Het lawaai is oorverdovend , zeer mooi maar al het kabaal valt weg met dat je in de Vtec komt, raar maar waar, gaat ook niet schreeuwen of zo , het kan buiten de auto anders klinken maar in de wagen hoor je nog weinig van de uitlaat.
Ik denk dat het meschien door de catvervanger komt omdat deze maar een diameter van 47-48 mm heeft en de catback 55 mm als ik me niet vergis. Dacht dat de uitlaat meer zou schreeuwen in de Vtec, is dus niet zo!
Ver een heel mooie klank bij gewoon rijden en bij doorduwen een donkere brul.
Met de demper in de achterste "demper" klinkt ie bijna zoals origineel, fijn om naar het werk te rijden of zo .
kwa prestatiewinst of verlies is er weinig te merken vind dat ie iets vlotter doortrekt in de vtec maar ietsje verliest tussen 4000 en 5000 toeren , maar daar ben je zo voorbij .
Het kan een gedacht zijn maar zo voelt het toch .
Fimpje en foto's volgen, foto's al gemaakt en deze avond filmpje maken :-) 8)
Zeer goede webshop daar bij Unit 8 , zeer vriendelijk en ZEER snel is het opsturen en reacties op mails heb je direct.
Het opsturen kost je wel 75 euro maar dat heb ik er wel voor over als je ziet dat het binne de 4 dagen binnen is , ze sturen het op onder de prioriteit EURO 48 dwz: als het pakje niet binnen 3-4 werkdagen bij je thuis is krijg je de verzendingskosten terug .
Zeer tervreden van de uitlaat , vet geluid , geen aanrader als je niet van ECHT HARD geluid houd .
Met dank aan ITR897 voor het bezorgen van de catvervanger!
Mijn baas wou direct een BCspec 3 voor zen AE 86 alleen al voor het lichte gewicht en de afwerking! En hij is kieskeurig dus!
Klopt !Uitlaat is zeer licht , de gehele lijn is met 1 hand te tillen.
Ff ritje gemaakt, Het lawaai is oorverdovend , zeer mooi maar al het kabaal valt weg met dat je in de Vtec komt, raar maar waar, gaat ook niet schreeuwen of zo , het kan buiten de auto anders klinken maar in de wagen hoor je nog weinig van de uitlaat.
Geluid is zeker erg hard , vooral bij de lage toeren is er veel druk aanwezig , in de VTEC is het geluid anders maar buiten de auto krijg ik altijd de reactie : Ik dacht dat er een motor aan kwam zoveel kabaal.....
Ik denk dat het meschien door de catvervanger komt omdat deze maar een diameter van 47-48 mm heeft en de catback 55 mm als ik me niet vergis. Dacht dat de uitlaat meer zou schreeuwen in de Vtec, is dus niet zo!
De BC Spec III is 63.5mm =2,5"Inch , dus geen 55mm , dan heeft je katvervanger wel een erg smalle diameter , nog smaller als de OEM flens van je spruitstuk......
Met de demper in de achterste "demper" klinkt ie bijna zoals origineel, fijn om naar het werk te rijden of zo .
Dat is wel lekker dat je ook vrij stil kunt rijden , allen bij volgas gaat hij wat resoneren.
kwa prestatiewinst of verlies is er weinig te merken vind dat ie iets vlotter doortrekt in de vtec maar ietsje verliest tussen 4000 en 5000 toeren , maar daar ben je zo voorbij .
Het kan een gedacht zijn maar zo voelt het toch .
Misschien als detail toch bij je smalle katvervanger zoeken , en ik denk zowiezo dat de winst minimaal is met een catback , het zal wel vrij veel kunnen uitmaken met een complete uitlaatlijn >>catback/katvervanger/goede header.
Filmpje en foto's volgen, foto's al gemaakt en deze avond filmpje maken :-) 8)
Altijd laten zien , natuurlijk!!
Zeer tervreden van de uitlaat , vet geluid , geen aanrader als je niet van ECHT HARD geluid houd .
Klopt , geen aanrader voor strenge Politiemensen en voor op circuit is deze uitlaat waardeloos want bij de eerste de beste volgas word je van de baan gehaald, ik werd gewaarschuwd zelfs bij de Ring dat ik de volgende keer niet met deze uitlaat kon aankomen of hij moest aangepast zijn, en ik had geen zin om de silencer er in te schroeven
Klopt !Uitlaat is zeer licht , de gehele lijn is met 1 hand te tillen.
Ff ritje gemaakt, Het lawaai is oorverdovend , zeer mooi maar al het kabaal valt weg met dat je in de Vtec komt, raar maar waar, gaat ook niet schreeuwen of zo , het kan buiten de auto anders klinken maar in de wagen hoor je nog weinig van de uitlaat.
Geluid is zeker erg hard , vooral bij de lage toeren is er veel druk aanwezig , in de VTEC is het geluid anders maar buiten de auto krijg ik altijd de reactie : Ik dacht dat er een motor aan kwam zoveel kabaal.....
Ik denk dat het meschien door de catvervanger komt omdat deze maar een diameter van 47-48 mm heeft en de catback 55 mm als ik me niet vergis. Dacht dat de uitlaat meer zou schreeuwen in de Vtec, is dus niet zo!
De BC Spec III is 63.5mm =2,5"Inch , dus geen 55mm , dan heeft je katvervanger wel een erg smalle diameter , nog smaller als de OEM flens van je spruitstuk......
Met de demper in de achterste "demper" klinkt ie bijna zoals origineel, fijn om naar het werk te rijden of zo .
Dat is wel lekker dat je ook vrij stil kunt rijden , allen bij volgas gaat hij wat resoneren.
kwa prestatiewinst of verlies is er weinig te merken vind dat ie iets vlotter doortrekt in de vtec maar ietsje verliest tussen 4000 en 5000 toeren , maar daar ben je zo voorbij .
Het kan een gedacht zijn maar zo voelt het toch .
Misschien als detail toch bij je smalle katvervanger zoeken , en ik denk zowiezo dat de winst minimaal is met een catback , het zal wel vrij veel kunnen uitmaken met een complete uitlaatlijn >>catback/katvervanger/goede header.
Filmpje en foto's volgen, foto's al gemaakt en deze avond filmpje maken :-) 8)
Altijd laten zien , natuurlijk!!
Zeer tervreden van de uitlaat , vet geluid , geen aanrader als je niet van ECHT HARD geluid houd .
Klopt , geen aanrader voor strenge Politiemensen en voor op circuit is deze uitlaat waardeloos want bij de eerste de beste volgas word je van de baan gehaald, ik werd gewaarschuwd zelfs bij de Ring dat ik de volgende keer niet met deze uitlaat kon aankomen of hij moest aangepast zijn, en ik had geen zin om de silencer er in te schroeven
Hier het fimlmpje van de Uitlaat.
Nog even ter info, je merkt wel degelijk dat de wagen bij het schakelen dat ie iets hoger(500RPM) blijft hangen, moet helemaal geen moeite meer doen om in de vtec te blijven , schakelen bij 8300 toeren en je blijft netjes op 6300 toeren na het schakelen , dus hij lijkt wel iets sneller .
Heb geen CAI of iets dergelijk , dus alleen catvervanger en catback.
De kwaliteit is wel iets minder want is met een gsm opgenomen, de gewone camera kon het geluid niet echt aan
ops:
http://www.youtube.com/watch?v=Uq52sEx47PU
Nog even ter info, je merkt wel degelijk dat de wagen bij het schakelen dat ie iets hoger(500RPM) blijft hangen, moet helemaal geen moeite meer doen om in de vtec te blijven , schakelen bij 8300 toeren en je blijft netjes op 6300 toeren na het schakelen , dus hij lijkt wel iets sneller .
Heb geen CAI of iets dergelijk , dus alleen catvervanger en catback.
De kwaliteit is wel iets minder want is met een gsm opgenomen, de gewone camera kon het geluid niet echt aan

http://www.youtube.com/watch?v=Uq52sEx47PU
-
- Posts: 76
- Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm
Dit is die van mij ook nog zonder cai.
http://www.youtube.com/watch?v=6ckA3ibJmKI
http://www.youtube.com/watch?v=nio86dk_sU4
http://www.youtube.com/watch?v=6ckA3ibJmKI
http://www.youtube.com/watch?v=nio86dk_sU4
Klinkt ook lekker, ik ga geen cai steken , dat overweldigd een beetje de uitlaat , heb nog 2 filmpjes.
Eerste ; 1, 2de versnelling
Tweede; 4de versnelling, Vtec crossover.
http://www.youtube.com/watch?v=jGbdfAUrd4A
http://www.youtube.com/watch?v=fRtZLnrml7g
Eerste ; 1, 2de versnelling
Tweede; 4de versnelling, Vtec crossover.
http://www.youtube.com/watch?v=jGbdfAUrd4A
http://www.youtube.com/watch?v=fRtZLnrml7g