VTEC patentje door honda

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

VTEC patentje door honda

Post by S2KJan »

Kwam deze link tegen op het S2ki forum.

http://www.google.com/patents?vid=USPAT ... 19#PPP1,M1

Gaat over de kant die honda op wil met vtec. Ik begrijp hem niet helemaal maar daar hebben we hier andere mensen voor, die dit vast al kennen.
Zo niet, lees ze. :wink:
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Udo71
Posts: 42
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:35 am
Contact:

Post by Udo71 »

Zo op het eerste gezicht, lijkt het erop dat ze een gasklep weg kunnen laten met deze variabele inlaat!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ziet er goed uit. Alleen lijkt het zo wel een stoterstang-achtige constructie te worden. Vraag me af of dit ook in staat is om hoge toerentallen te halen want er zit nogal wat tussen de nokkenas en de kleppen.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Volgens mij bestaat dit ook zoiets bij BMW ???dacht ik.....Daar gebeurt ook iets met de inlaat waardoor er geen gasklep meer aanwezig is.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

BMW heeft zoiets ook. Hoewel je er op dit moment ernstig weinig meer van hoort.
De werkt is weer eens kinderachtig simpel zoals we van Honda gewent zijn. Het systeem werkt wel perfect!

idd, volledige variabele klep hoogte en dus ook openingstijd. Kleppen nagenoeg dicht kan dus ook.
Wat er tussen zit is nagenoeg het zelfde als wat er nu tussen zit. Normaal gesproken zit er 1 tuimelaar vast aan 1 kant en zet de nok hoogte om in een beweging van de klep, nu is er een extra tuimelaar tussen gezet die te verschuiven is waardoor de klepbeweging groter wordt naarmate de tuimelaar dieper tussen de nokkenas en 2e tuimelaar gestoken wordt.

Mooi systeem! Laat maar komen!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Goed bezig!! Dit zie ik graag verschijnen op productie auto's :japan:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

ITR1689 wrote:Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.


Gas respons was velen malen beter , en dat bij een hoogtoerige NA motor ....lekkerrrrr :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:
ITR1689 wrote:Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.


Gas respons was velen malen beter , en dat bij een hoogtoerige NA motor ....lekkerrrrr :wink:

Is dat zo? Bij een BMW valvetronic motor bedoel ik dan. Gaan ze wel tot 8000 rpm?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik las alleen dat de gasrespons beter was , voor de rest bij mij onbekend.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Verbruik was ook beter.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

SAVE THE WORLD, let's all go drive Honda's new V-TEC engines :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTEC rules 8)

Leuk om te zien dat BMW met iets in dezelfde richting komt en Honda iets Super slim tegenover zet.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik denk dat het ook een beetje gezonde rivaliteit is tussen die twee merken. Allebei zijn het motorenbouwers pur sang en doen ze expres iets op een andere manier als de concurent het op de ene manier doet.
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

i

Post by the_smoker »

Ik moet dringend wat meer kennis opdoen want niets op die tekening kan ik thuis brengen :o ops: :o ops: :o ops:
Locked