AEM V2 installeren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Martin.O

Post by Martin.O »

ik wel

was allemaal in orde en ik heb wel 4 jaar met de CAI gereden
mr. X

Post by mr. X »

ITR1689 wrote:Ikzelf niet.
Ik heb wel een aantal analyses gezien bij H-T.

En.....?

Zoals Martin zegt, ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad hoor.
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:
ITR1689 wrote:Ikzelf niet.
Ik heb wel een aantal analyses gezien bij H-T.

En.....?

Zoals Martin zegt, ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad hoor.

Zie mijn opmerking hiervoor.....Het zegt helemaal niks. Mischien komen de problemen pas veel later. Mischien ook nooit.
Het belangrijkste is, waarom wil men perse een K&N of iets wat erop lijkt? Dat is de vraag....
En als je perse een K&N wil, ik heb nog eentje te koop, samen met een Injen alu buis.
HondArd

Post by HondArd »

Katana wrote:
ITR1689 wrote: een olieanalyse doen en kijken naar het Silicium gehalte van je motorolie.

Interessant, heb jij dat ook wel eens gedaan?

In een olietopic op dit forum is gebeleken dat diverse Suby's ook een hoger gehalte aan silicium in hun olie bleken te hebben. Daar Silicium een onderdeel is van van zand zuig je wel degelijk (meer) zand mee in de motor en je olie met een opener luchtfilter.

Quote uit het desbetreffende topic
Korte zijsprong naar luchtfilters, met name de open air-filters en 57i-kits hadden schrikbarend veel silica vervuiling, uit gesprekken maakte ik op dat de beloofde vermogenswinst bovendien ook niet was waargenomen.
mr. X

Post by mr. X »

Sub met hun turbo motoren die, lijkt mij, harder zuigen. Dus zand trekken door het filter bedoel ik. Maar misschien keer onze R's laten analyseren
boikel

Post by boikel »

Zal morgen eens op mijn werk navragen of we silicium in olie kunnen analyseren. ik werk in een milieulab en dit is iig geen standaard analyse.
boikel

Post by boikel »

Helaas, silicium in olie kan in mijn huidige lab niet geanalyseerd worden. Over 2 maanden werk ik waarschijnlijk in een andere vestiging waar olie gas en chemicalien onderzocht worden. dan zal ik eens een projectje starten.
HondArd

Post by HondArd »

Silicium is niet gelijk aan Silicium-oxide (oftewel zand) of maakt dat niet uit in de analyse?
boikel

Post by boikel »

Zou een elementen analyse met een ICP willen doen, is het element Silicium sterk aanwezig dan kan het volgens mij alleen uit zand komen, of je moet een microchip opgezogen hebben met je motor. :-)

Helaas kan je door de olie een vervuiling in je apparatuur krijgen en krijg ik geen toestemming om een testje te doen. :(
Locked