ik wel
was allemaal in orde en ik heb wel 4 jaar met de CAI gereden
AEM V2 installeren
mr. X wrote:ITR1689 wrote:Ikzelf niet.
Ik heb wel een aantal analyses gezien bij H-T.
En.....?
Zoals Martin zegt, ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad hoor.
Zie mijn opmerking hiervoor.....Het zegt helemaal niks. Mischien komen de problemen pas veel later. Mischien ook nooit.
Het belangrijkste is, waarom wil men perse een K&N of iets wat erop lijkt? Dat is de vraag....
En als je perse een K&N wil, ik heb nog eentje te koop, samen met een Injen alu buis.
Katana wrote:ITR1689 wrote: een olieanalyse doen en kijken naar het Silicium gehalte van je motorolie.
Interessant, heb jij dat ook wel eens gedaan?
In een olietopic op dit forum is gebeleken dat diverse Suby's ook een hoger gehalte aan silicium in hun olie bleken te hebben. Daar Silicium een onderdeel is van van zand zuig je wel degelijk (meer) zand mee in de motor en je olie met een opener luchtfilter.
Quote uit het desbetreffende topic
Korte zijsprong naar luchtfilters, met name de open air-filters en 57i-kits hadden schrikbarend veel silica vervuiling, uit gesprekken maakte ik op dat de beloofde vermogenswinst bovendien ook niet was waargenomen.
Zou een elementen analyse met een ICP willen doen, is het element Silicium sterk aanwezig dan kan het volgens mij alleen uit zand komen, of je moet een microchip opgezogen hebben met je motor. :-)
Helaas kan je door de olie een vervuiling in je apparatuur krijgen en krijg ik geen toestemming om een testje te doen.
Helaas kan je door de olie een vervuiling in je apparatuur krijgen en krijg ik geen toestemming om een testje te doen.
