Heb dus een AEM V2 cai gekocht,en dacht dat is zo even gebeurd. ik moet dus wel de versnellingsbak steun vervangen? (die ik pas een uur later vond onder in de doos) ,snapte al niet waarom die nieuwe bouten erbij waren geleverd. hier nog wat handige tips verder...?
misschien wel iets verbeterd of zo,heb m ook al ongeveer op plek gehad en zat ook dicht bij de baksteun,maar of ie nou echt in de weg zat?? morgen maar even weer proberen. wel een raar idee om een gehele nieuwe steun te plaatsen voor een cai. bel morgen wel even naar de leverancier. heb jij je AEM niet meer?
VTECRTY wrote: wel een raar idee om een gehele nieuwe steun te plaatsen voor een cai.
Waarom??
Vind het juist een goed idee en niet zo van hier is je cai en de rest zie je maar
Heb er zelf geen en ook niet vervangen dus, maar als je hem heb zou ik hem zeker monteren.
Heeft ie toch wat meer ruimte en kan hij ook niet beschadigen want als hij er tegenaan loopt te trillen is ie met een week of 2 door
Steun is met 10 min vervangen.
het gaat om een ITR. heb m nou eerst gemonteerd zonder nieuwe baksteun,en zit dacht ik niet in de weg of zo. maar mijn beugel van de aanzuigbuis waar die op dat rubberen steuntje komt,komt net niet helemaal overeen. en wat moet er eigenlijk in dat gat waar die rubber inzit,een ait sensor staat er maar kan die niet vinden,dus heb ik een gat over.
Ik heb er toen mee op bank gestaan en heeft me geen winst opgeleverd , buiten dit vind ik persoonlijk dat het filter te snel vies word en had daarbij het idee dat er teveel troep naar binnen werd gezogen.
Maar het geluid is super opzwepend , maar een CAI is altijd beter als een WAI
nog even een vraagje,vinden jullie het nou echt zo n topgeluid? had op het begin mn s spec openluchtfilter (die ik nog had liggen) aangesloten rechtstreeks op de originele luchtslang. en een supergeluid wat er uit kwam echt een diepe brul,maar bij deze ben ik dat een beetje kwijt. deze van aem is ook ander materiaal als de boven hier genoemde,van katoen miss? en heb ook gehoord dat de filter zelf van k&n is. bij die van mij staat het er niet op... gewoon aem. of heeft k&n die brul wel weer meer...?
Als je alleen maar lawaai wil, dan heb je echt geen CAI of K&N nodig. Gewoon deksel van stock airbox eraf halen. Dat maakt evenveel herrie als een short ram open intake.
beetje lawaai ben ik niet vies van,dat ie gaat brulllen in de vtec is altijd wel een leuk geluid. vind ik. ik vroeg me eigenlijk meer af of aem eerst filters van k&n leverde en nu misschien hun eigen. had ik hier geloof ik een keer gelezen,als die van k&n beter is,dan komt die erop.
Verwacht niet teveel van die filters, want je stock filter is goed genoeg (is dus geen bottleneck). Sterker nog, die open filters laten meer zandkorreltjes door.
ITR1689 wrote: die open filters laten meer zandkorreltjes door.
K&N filters zitten standaard op een leger Hummer. Die krengen rijden alleen maar in de Iraakse woestijn. Het enige wat die krengen stopt is een Russische RPG-7
:twisted:
ITR1689 wrote: die open filters laten meer zandkorreltjes door.
K&N filters zitten standaard op een leger Hummer. Die krengen rijden alleen maar in de Iraakse woestijn. Het enige wat die krengen stopt is een Russische RPG-7 :twisted:
Dat zegt niet zoveel eigenlijk. K&N maakt zoveel verschillende filters. Mischien hebben ze ook woestijn filters?
Ik zeg ook niet dat je direct last krijgt van zandkorreltjes. Waarschijnlijk zie je pas na 200.000 km extra slijtage in de cylinders en zuigers. Ach, bij sommige race-auto's gebruiken ze alleen maar een zeef en helemaal geen filter.
Als je zeker wil zijn, dan kan je een olieanalyse doen en kijken naar het Silicium gehalte van je motorolie.
Ik gebruik nu ook een K&N filter. Maar omdat ik geen voordelen zie (stock filter is niet echt een bottleneck bij de ITR) ga ik terug naar stock.