Dominique Hakkinen | New Car | Update post 1

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Hakkinen wrote:Een Prelude BB6 weegt 1255 kg, een Civic EE9 weegt 1030 kg en een Civic EK4 sedan weegt 1090 kg.


Komt aardig is de buurt van een ATR 1255 kg is ook geen lichte speelgoed
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Welkom.
Lude lijkt heel veel op deze:

http://www.kapaza.nl/detail/4295427/Hon ... i_4WS.html

:wink:
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Update!

Eerst even het Hakkinen-Honda verhaal.

In den beginne was er de Civic Sedan LSi. Deze auto heb ik 3,5 jaar gehad en altijd met veel plezier ingereden. Echter wilde ik al vanaf begin af aan eigenlijk een VTEC hebben en toen de mogelijkheid zich voordeed om de Civic aan mijn broertje te verkopen, heb ik dat dan ook meteen gedaan. Hij rijdt er nog steeds in.

Een Civic EE9 werd aangeschaft en alles zag er goed uit. Geen roest, van een Honda monteur geweest; kortom hij zag er zeer goed uit en reed heerlijk. Het werd zomer en met het dak open, rook ik soms de geur van verbrande olie. De olie maar eens frequenter peilen en toen bleek inderdaad dat de auto olie verbruikte. 1 liter op 3000 km ongeveer. Ik stoorde me er mateloos aan en ik had geen zin meer in de auto. Geld voor een nieuw motorblok had ik niet en ik zag het niet zitten om de B16A1 te laten maken voor veel geld. Dus de auto ging in de verkoop. Ik kon hem goed verkopen aan een jongen die zijn eigen EE9 met B18C4 kapot had gereden. Het motorblok mankeerde niks, dus dat zou geswapt worden in de perfecte carrosserie van mijn EE9.

Na enkele weken, speuren vond ik een Civic EK4 in Ter Apel. De treinreis duurde maar liefst 5 uur en ik had geen zin in een retour NS en hoewel de auto optisch (deuken en roest) tegenviel, was het motorisch en technisch gezien een buitenkansje en na goeie onderhandeling nam ik deze mee.
Echter de carrosserie bleef me storen; om hem zo te krijgen zoals ik het graag zag moest er het nodige aan gebeuren. Het geld daarvoor kreeg ik maar niet bij elkaar gespaard (kwam telkens wat tussen) en eigenlijk had ik het er ook niet voor over.

Toen zag ik deze Prelude te koop staan, ik was meteen verliefd en heb de Civic meteen te koop gezet. De verkoop van de EK4 pakte ook goed uit en eigenlijk meer met het hart dan met het verstand heb ik toen de Prelude gekocht.
Helaas bleek deze in de kosten toch tegen te vallen. Deze auto is toch een beetje "over the top" voor mij. De vaste lasten zijn best hoog en er moet ook nog groot onderhoud aan de Prelude gebeuren en dat is me op dit moment gewoon te duur omdat ik door mijn studie niet full time kan werken. Al het geld zou dan op gaan aan de auto en dat is niet de bedoeling.

Dus ik was weer even ver als ik eerst en dus heb ik besloten dat de Prelude eruit moest. Alleen een Prelude is niet zo gewild als een Civic, dus er kwam maar geen reactie op. Verschillende opties heb ik overwogen zoals inruilen op een Civic EK3 of EJ2, maar dat was eigenlijk geen optie omdat ik dan altijd zou balen dat ik geen VTEC meer had en relatief veel zou moeten betalen voor een "eenvoudige" uitvoering.
Particulier inruilen lukte ook niet.

De vraag was dus echt "wat nu?". Het duurde me allemaal te lang en ik besloot een mailtje te sturen naar René (CRX2). Hij heeft een hele strakke CRX waarvan de verkoop ook niet zo wilde vlotten en hij heeft de technische kennis in huis om zelf veel aan auto's te doen, dus de Prelude zou voor hem interessant kunnen zijn.
Eigenlijk een beetje onverwacht, bleek dat René wel interesse had in een ruil en na enige onderhandelingen rolde er zowel voor mij als voor René een goeie deal uit.

Inmiddels dus eigenaar van een CRX ED9 VTEC:

Motorisch:
- B16A2 uit 2000
- CRX VTEC gereviseerde versnellingsbak
- ITR lichter vliegwiel + drukgroep
- Janspeed 4-2-1 spagetti spruitstuk
- Supersprint katvervanger
- RVS Middenpijp met demper, merk EPS
- RVS Einddemper 4*80mm, merk EPS
- Cold Air intake met K&N filter
- Tr Shortshifter ( TCC)

Onderstel:
- 16"Lenso VPD velgen, ET43
- Toyo Proxes T1R (voorzijde) & T1S (achterzijde) 195/45/16
- Polyurethane bushings ( Energy Suspension)
- Veerpootbrug voor/boven
- Eibach Pro verlaagd, 4cm
- Koni Geel schokbrekers
- Voorwielophanging CRX VTEC
- Remmerij CRX VTEC
- Brembo Max gegroefde schijven voor
- Ferodo DS2500 remblokken voor
- DOT 5.1 remvloeistof
- BF Goodridge RVS remleidingen rondom.
- CRX VTEC hoofdremcillinder

Interieur:
- Lederen S2000 stoelen, rood
- CRXClubholland mattenset
- Optioneel Honda sportstuur
- Optioneel Honda pookknop
- Middenarmsteun
- Elektrische ramen
- CRX VTEC Tellerbak

Exterieur:
- VTEC Spoiler
- 3e remlicht, USDM
- spiegels in kleur
- witte zijknippers
- Type R logo motorkap

Elektrisch:
- Centrale deurvergrendeling op AB.
- Gemini klasse 2 alarm, incl. ultrasoon.

Image
Image
Image
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vet stuur :D
4 uitlaten zijn niet mijn stijl. maar verder clean uiterlijk :thumbs: er komen er steeds meer bij haha :japan: :worshippy:
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Die uitlaten gaan nog een keer vervangenworden door max. 2 aan 1 kant.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

2 aan een kant vind ik wel stoer.
Moeten ze wel recht naar achter wijzen en niet stom omhoog what so ever... maar jij snapt het wel begrijp ik :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Veel plezier met je Rexje!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Goede koop/ruil!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice CRX :D `

Vol met OEM goodies 8)
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Mogguh mede CRX-rijder.
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Hele nette Rex!!

Enig idee wat de specs zijn? (pk 0-100 etc?)
Nana korobi ya oki
CivCoupe
Posts: 21
Joined: Tue Jul 11, 2006 4:58 pm

Post by CivCoupe »

supernette CRX!

blijft gewoon leuk, heb er onlangs ook weer 1 gekocht
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Netjes en mooi hoor...

Stuur is volgens mij wel OEM maar dan OEM JDM....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECRob wrote:Netjes en mooi hoor...

Stuur is volgens mij wel OEM maar dan OEM JDM....


Dit is een OEM stuur wat ook in Nederland verkocht is als extra.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Doet me denken aan mn oude CRX........

Strak, simpel maar daardoor erg mooi.....
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Katana wrote:Dit is een OEM stuur wat ook in Nederland verkocht is als extra.


ow.. dacht dat ik hem als JDM optie ergens tegen was gekomen...
Ding zat ook in mijn crx namelijk...

:-)

Gaskleppie wrote:Doet me denken aan mn oude CRX........

Strak, simpel maar daardoor erg mooi.....


Todat je de motorkap opendeed... toen werd alles wat minder simpel... :lol:
MasteR M
Posts: 22
Joined: Tue Jun 20, 2006 10:15 am

Post by MasteR M »

Blijft een vette CRX hoor dit!
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Hier nog niet gepost; nieuwe auto:
Honda Civic 5 Deurs 1.8 VTi MB6 - 1999
Image
Image
Image
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ook een mooie auto.

Je hebt een raambandsticker :razz:
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen :lol:
Locked