redlude94vtec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
redlude94vtec

redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Hallo,

Beter te laat dan nooit. Mijn naam is Eric Pang (niet de badmintonner, maar ik speel het wel) en ik woon in Zaandam. Vanaf mijn eerste (persoonlijke) auto tot nu toe altijd een Honda geweest. Momenteel rijden we in een Honda Civic Aerodeck VTi als dagelijkse auto, en in een Honda Prelude VTEC welke vaak alleen naar meetings wordt gereden.

Omdat de Civic meer een dagelijkse auto is, wordt er niet veel geinvesteerd in performance, maar voornamelijk in wegligging. Helaas is dit een erg zeldzame auto waar weinig voor te krijgen is.

Daily Car: Honda Civic
Model: Aerodeck VTi 1998
Engine: 1.8 VTEC

Modifications:
Engine
Moroso Blue Wires
Denso Iridium Spark Plugs

Suspension
KONI 1150 ride-height adjustable kit

Wheels &Tires
17 inch Zilliom Wheels
Pirelli PZero Nero 205/40/17

ICE
Pioneer AVIC X1R

Image

De Prelude is gelukkig een meer geaccepteerde tuning auto, maar dit was 7 jaar geleden wel anders. Heb alle mods dan ook in de loop der jaren moeten verzamelen. Wilde er ooit een hele strakke Prelude van maken, maar door wat schoonheidsfoutjes, zal dit nooit meer lukken. Van het visuele ben ik de Prelude meer aan het prepareren voor het circuit en ben al aardig op weg. Ik hoop dat de Prelude ooit eens op gelijke hoogte te kunnen komen als een ATR of een ITR op het circuit. Misschien dat het eind dit jaar zal lukken. Het is overigens geen competitie, maar meer het streven naar de uiterste grenzen van de wat zeldzamere auto's die ik op dit moment bezit. Ben stiekem ook wel bezeten door het type-R virus, maar dan meer de ontwikkeling ervan.

Second car: Honda Prelude
Model: Prelude
Engine: 2.2 VTEC

Modifications:
Engine
AEM Cold Air Intake
AEM Bypass Valve
AEM Tru Power Underdrive pulleys
AEM Fuel Pressure Regulator
BBK 255 l/h Fuel Pump
BBK 65 mm Throttle Body
Cat replacement pipe
DC Sports Ceramic Header
Denso Iridium Spark Plugs
Energy Suspension Motor Mounts
JDM Red valve cover
Magnecor 8,5 mm race wires
Remus Exhaust
Skunk2 Intake Manifold

Transmission
ACT Clutch Kit
ACT Lightened Flywheel
Forbidden Motorsports Short Shifter
Quaife Limited Slip Differential

Suspension
Custom made springs
Energy Suspension Complete bushing kit
Energy Suspension Swaybar bushings
Koni Yellow Shock Absorbers
Nuespeed Front upper strutbar
Tanabe Rear upper strutbar
Tanabe Front Under Brace

Wheels & Tires
5Zigen FN01R-C Gun Metal 17x7
Dunlop Sport Maxx 225/45/17 front
Dunlop Sport Maxx 215/45/17 rear

Brakes
AEM Big Brake Conversion Kit Front
Goodridge Brake Lines
Red painted calipers
Ferrodo DS2000 brake pads front
OEM Brake pads rear

External mods
Clear Light corner lights
Philips Blue Vision H4 head lights
Philips Blue Vision corner lights
Red Honda emblem rear
WingsWest Big Mouth Kit
WingsWest Thruster Style Mid Wing
VIS Racing Carbon Hood OEM

Internal Mods
Type-R lightweight pedals
Type-R shift knob
Type-R shoulder paths

ICE
Pioneer MEH-9100R MD player
Out: 2x Pioneer PRS-X340 4-way amps
Pioneer TS-T3PRS tweeters
Pioneer TS-M7PRS Mid
Out: 2x Pioneer TS-W12PRS subwoofers
Out: Pioneer CDX-P1270 12 CD-exchanger
Out: Rockford Fosgate Capacitor CP-10

Overal waar Out op staat is momenteel uitgebouwd omdat het nogal zwaar was.

Image
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom Eric. Mooie Prelude.
eteuben

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Eric, ook namens mij!

In het performance rijtje vind ik de remus niet echt thuishoren.
Gangaran

Post by Gangaran »

Heb je bredere banden voor?? Of moet dat andersom zijn??
Voodoo

Post by Voodoo »

Hey Eric, jezelf eindelijk een keer voorgesteld :D

Iig veel plezier op het forum 8)
mr. X

Post by mr. X »

Mooie lude! Jammer van de oer lelijke bumper en skirts. En natuurlijk de ICE, nergens voor nodig. 4 speekers voldoen prima...

Plus die heb je nergens voor nodig op het circuit... :wink:
LCR

Post by LCR »

Welkom :zwaaien: ,
Erug mooie lude. Zelf ben ik niet gek op ludes,maar deze is GOOD :thumbs:
RedSun

Post by RedSun »

Welkom!!! de voorbumper van de lude vind ik wel mooi, past wel bij het geheel.

Wat ik nog vetter vind is die aerodeck VTI, heerlijk! met het hele gezin stoplichtsprinten op weg naar de efteling. geweldige auto.

Succes met je project!
Nana korobi ya oki
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Hey hey! alles goed?
HondArd

Post by HondArd »

Welkom :zwaaien: Eric, mooie wagens :thumbs: En veel succes met het verder optimaliseren van de Lude.
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Kijk weer een lude erbij :)

Ben zelf geen fan van aftermarket bumpers, alleen vind ik de wings west big mouth toch wel een van de mooiste keuzes die je kan maken in dat geval. Mugen staat er natuurlijk net weer ff boven ;)

Heb nog wel een vraagje over de Tanabe underbraces, hoeveel speling heb je nog t.o.v. de grond? Weet niet hoeveel je totaal verlaagd bent, dat telt natuurlijk ook wel mee.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Wow. Dank allen voor de warme welkom Veel reacties binnen korte tijd! En probeer ze zo goed mogelijk te beantwoorden omdat ik ook hoop op goede adviezen.

Big Mouth kit vond ik een hele mooie kit, maar heeft ook zijn praktische voordelen. Rechtsvoorin (Bestuurderzijde bekeken) is namelijk de CAI geplaatst. Doordat het daar nu helemaal open is, krijg je meer lucht en deels gecomprimeerd ook! Komt dus performance gewijs ten goede.

Remus ben ik het er wel deels mee eens, maar een van de eerste mods. Zonde om dit even weg te doen.

Banden voor breder en achter minder heeft als reden dat we een zwaardere voorkant hebben. Bij de prelude is dit 300 kg zwaarder (vandaar ook Carbon motorcap, echt niet voor de sier!) Om de gewichtsverdeling wat beter in balans te hebben, is de voorkant inderdaad voorzien van bredere banden. Men zegt dat je met bredere banden meer glijd, alleen door de zwaardere voorkant en nog meer gewicht tijdens het remmen, zul je er wel degelijk profijt van hebben. Bochtenwerk is hiermee ook iets neutraler. Verlies misschien alleen bij het optrekken, maar daarvoor is de LSD geinstalleerd.

De Tanabe under braces zorgen er wel voor dat de onderkant wat dichter bij de grond staat, maar zit zowel voor als achter exact tussen de wielen. Ik had al niet teveel last van drempels, maar met de hogere banden is dit ook geen probleem meer. Hoef dus ook niet schuin de drempels af.
baRt

Post by baRt »

Banden voor breder en achter minder heeft als reden dat we een zwaardere voorkant hebben. Bij de prelude is dit 300 kg zwaarder (vandaar ook Carbon motorcap, echt niet voor de sier!) Om de gewichtsverdeling wat beter in balans te hebben, is de voorkant inderdaad voorzien van bredere banden. Men zegt dat je met bredere banden meer glijd, alleen door de zwaardere voorkant en nog meer gewicht tijdens het remmen, zul je er wel degelijk profijt van hebben. Bochtenwerk is hiermee ook iets neutraler. Verlies misschien alleen bij het optrekken, maar daarvoor is de LSD geinstalleerd.

Staggering... blijf me afvragen hoeveel nut het serieus heeft, voor een straatauto... op het circuit zal dit zeker wel voordelen hebben als ik er zo over nadenk, maar op de straat...
Voodoo

Post by Voodoo »

baRt wrote:

Staggering... blijf me afvragen hoeveel nut het serieus heeft, voor een straatauto... op het circuit zal dit zeker wel voordelen hebben als ik er zo over nadenk, maar op de straat...

Deze auto is ook bedoeld voor de circuit, maar wel alle hifi eruit halen natuurlijk :lol:
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

baRt wrote:

Zoals Voodoo al aan geeft, het is gelukkig mijn tweede auto waarmee vaak uitsluitend mee naar meetings wordt gereden en hopelijk ook vaker op het circuit. Alle kleine beetjes helpen. Uitgangspunt is ook de JUN Lemon Prelude die zich op de bergwegen heeft bewezen een S2000 bij te kunnen houden. Ben er nog lang niet, maar denk wel dat JUN weet waar ze me bezig zijn.

http://www.junauto.co.jp/democar/prelude/spec.html?en
RedSun

Post by RedSun »

JUN heeft leuke projectjes idd en allemaal zulke projectjes --> :shock: :worshippy:
Nana korobi ya oki
Katana

Post by Katana »

Nogmaals welkom Eric, ik ben zelf in 1999 voor een zwarte NL 2.2 VTEC wezen kijken. Ik heb alle Honda dealers in Nederland gebeld (dat waren er toen veel!) er waren er 12 verkocht in Nederland, maar niemand wou dat ding verkopen :( 1 had zelfs 320.000km op de teller maar verkopen ho maar.

Ben benieuwd naar mods op je Prelude en het effect ervan.

Gr
ITR292

Post by ITR292 »

Welkom :!:

Ferme Prelude :thumbs:
Voodoo

Post by Voodoo »

Katana wrote:Nogmaals welkom Eric, ik ben zelf in 1999 voor een zwarte NL 2.2 VTEC wezen kijken. Ik heb alle Honda dealers in Nederland gebeld (dat waren er toen veel!) er waren er 12 verkocht in Nederland, maar niemand wou dat ding verkopen :( 1 had zelfs 320km op de teller maar verkopen ho maar.

Ben benieuwd naar mods op je Prelude en het effect ervan.

Gr

Ik ben vooral benieuwd naar het gedrag op het circuit en/of het weggedrag dicht in de buurt komt van een type R (lang leve LSD). :-)
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Hopelijk kan ik er morgen antwoord op geven.
Locked