Mugen toont speciale Jazz en Civic

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
RedSun

Mugen toont speciale Jazz en Civic

Post by RedSun »

Honda’s huistuner Mugen doet op de Tokyo Auto Salon van zich spreken met twee concept cars. Het gaat om concepts op basis van de Fit (de Japanse Jazz) en de Japanse Civic Sedan.

De Fit Spec.D, zoals de speciale Jazz heet, krijgt niet alleen de gebruikelijke bodykit en sportievere lichtmetalen wielen mee. Het grootste nieuws ligt onder de motorkap: een handgebouwde 1,5-liter benzinemotor met supercharger. Het 143 pk sterke blok is uitgebreid getest en kan daarom ook in serie worden geproduceerd.
Over het andere studiemodel, de Road Racing Concept, is minder bekend. Zo wil Mugen niets zeggen over de motorisering van de felrode Civic. Het lijkt Mugen meer om de uiterlijke wijzigingen te gaan, te weten een speciale motorkap en 18 inch lichtmetalen wielen.

Image
Image
Image
Image
Image

Volgens mij is die rode "oud" namelijk de Civic Dominator (300PK) alleen de uitlaat is anders.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Rode is niet de Dominator, zijn nog een aantal andere verschillen behalve de uitlaat. Dit is een geheel nieuw model, van Mugen.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

vind de dominator toch iets mooier...
Ik had de nog een leuke kit voor de Jazz/Fitt gezien in thailand, echt megamooi!! weet alleen niet of ie ook van mugen is...

Image
Image
Image
HondArd

Post by HondArd »

Ze zouden van die Jazz een 1.6 Type-R moeten maken, en dan met het blok uit de EK9. Hoewel de 1.5 supercharger ook niet verkeerd is om een echte pocketracer van de Jazz te maken. Die rode is anders ook erg gaaf. Ik snap alleen niet dat ze dat model niet naar Europa halen, in plaats van enkel de Hybrid.
S.J.

Post by S.J. »

waarschijnlijk omdat de sedan nooit goed verkocht heeft in NL

hopen dat de hybrid goed gaat verkopen komt mischien de sedan ook nog is naar ons land
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik zag een Jazz ook met deze Mugen visors. Deze zien er blitzz uit.

Image
baRt

Post by baRt »

die jazz is stoer...
Locked