Belachelijk. Helemaal mee eens. Leuke is, bedrijven in de grensstreek zullen minder klandizie krijgen, en daardoor dalen inkomsten -->belasting op andere vlakken weer terug. Ach ja, belgen blijven 2e rangs burgers
En 60 euro per vignet, zou de wegen ten goede komen...Wel zielig dat ze het niet redden zonder die 60 euro van elke buitenlander Over NL, je kan veel van NL zeggen, maar de kwaliteit van de wegen is wel goed...En wij kunnen het weten, want in de file heb je alle tijd om er goed naar te kijken
VTECCIE wrote:Geloof me, ik ben allesbehalve boos. Dit soort topics zijn voor mij pure lol en helemaal als het Belgie betreft. Altijd lachen om ehh met die Belgen...
Wij moesten zo eens praten over nederland of nederlanders ... oei oei zouden snel ruzie hebben !
Nenee Grapje
Denk wel dat bij ons een betere verlichting is op de snelwegen> Ahja meschien om die gaten te ontwijken .
Maja wij moeten hier ook wegen belasting betalen en nog niet te zuinig!
En er gebeurd niks aan de wegen dus weet zelf niet waarom ik 600 euro en de rest (BIV) moet betalen per jaar
En komaan 60 euro is ni te veel eh.
Als je BV: 2uurtjes Winkelen in maastricht of weet ik veel waar ben je al snel 5 euro kwijt >> 10 keer per jaar winkelen en je bent er ook al 50 kwijt.
En denk als je Met een "Type R" rijd en meestal (RON)98 tankt dat je voor die 60 euro geen boterham minder moet eten.Lijkt uit te draaien op een BELGIE-HOLLAND
LoL
ITR-03670 wrote:Als je BV: 2uurtjes Winkelen in maastricht of weet ik veel waar ben je al snel 5 euro kwijt >> 10 keer per jaar winkelen en je bent er ook al 50 kwijt.
1x keer winkelen in Antwerpen en je bent 60 euro kwijt +parkeerkosten
Maar gaat niet om het bedrag. Is gewoon te gek voor woorden, dat in een land, waar ze geeneens 1 taal kunnen spreken, 60 euro rekenen voor pers auto's. Vrachtwagens die zwaar zijn, en wellicht de weg 'kapot' rijden...Nou ja vooruit...Maar als je een keer goed blaast, ben je dat gekke Belgie zo door...Kan je mooi in Frankrijk naar de Fysio om je rug te laten fixen
ITR-03670 wrote:Denk wel dat bij ons een betere verlichting is op de snelwegen>
Belgie heeft de grootste lichtvervuiling ja... Dat heb ik ook ergens gelezen. Zelf vind ik dat wel prettig. Overigens als je wat meer in NH/ZH rijdt, zul je zien dat de verlichting daar ook een stuk beter is dan in het zuiden...
Ok je hebt gelijk.
Vind et toch erg dat de nederlanders altijd zo de belgen moet kunnen kleineren en altijd volhouden dat zij de betere zijn , mja zal me er wel bij neerleggen :cry:
ITR-03670 wrote:Ok je hebt gelijk. Vind et toch erg dat de nederlanders altijd zo de belgen moet kunnen kleineren en altijd volhouden dat zij de betere zijn , mja zal me er wel bij neerleggen :cry:
We sommen gewoon wat feiten op, en jullie voelen het dan als kleineren Wat jullie wel hebben, is mooiere natuur
Dan zou je overal de tol af moeten schaffen, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Tsjechie, Hongarije.
De grootste dieven zijn de Fransen, stukje snelweg 28 euro voor een keer op rijden. KASSA!!!
Niet erg? Ik ken heeel wat lui die hier in nederland die dat niet eens voor hun rijtuigenbelasting moeten betalen! En dan voor als je 1 keer per jaar in Belgie moet zijn gelijk 60 euro neer tikken?
Het is een belachelijk bedrag! Zwitserland en Oostenrijk hebben dit al jaren en kost veel minder of je kan kiezen voor een enkele rit.
Auto 10 dagen Oostenrijk € 8,75 Auto 2 maanden Oostenrijk € 22,95 Auto jaar Oostenrijk € 73,75 Jaarvignet Zwitserland € 28,10
Belgie is een prachtig land, kan het weten want heb een tijd een vriendin gehad in Brasschaat. Mooi plaatsje. Opa en oma van mijn kleine wonen in Kapellen dat is helemaal een mooi plaastje, meer bomen dan huizen. Kan ik van mijn woonplaats niet zeggen.
Maar de wegen, mjah die zijn wel slecht, zeker de vrachtwagenweg bij uitstek..de uhmm E30? ben het ff kwijt. iig de A16 belgie in.
Als ze nou eens SOAB/ZOAB gaan aanleggen voor die 60 euri is het al de helft beter.
Maar eerlijk is eerlijk, voor 60 euro ga ik ook niet ff een dagje naar Bels...
Ik zit vaak in belgie... vooral in t weekend en vooral 'snachts, komt toch wel minimaal op 1x per maand (Brussel/Antwerpen/Gent/Oostende).
Dus die 60,- zou ik er evt. wel uit kunnen halen, maar vind het onzin dat de Belgen zelf die 60 euro weer terug krijgen dan.
Enige goeie weg die ik ken in Belgie is het stuk vanaf de grens naar Antwerpen en dan ook alleen de linkerbaan. Na Antwerpen richting Brussel of Gent is gewoon een drama. Moet m'n Flex er meestal van te voren al zachter voor zetten (helaas geen EDFC).
Ik heb hier in Naaldwijk op de Secr. Verhoefweg mn voorbalk al op de weg gehad... Ligt nu een tijdelijke weg van klinkers, alleen verzakt dat om de haverklap. Pas in 2009 als alle omliggende werkzaamheden gereed horen te zijn wordt het opgelost. Drama!
Weet niet of Frank er al keer overheen is gereden met z'n huidige setup
Het zal voor de Belgen alleen maar leuker rijden worden. Als alle Nederlanders niet meer over de grens komen. Veeeeeel minder files. Vrolijk/Happy grapje
mja, daarom dat ik zelfs in de vtec-fokking-e constant moet afremmen om na een bocht niet bij een BELG achterop te rijden... hard rechtdoor zijn ze goed in, lijken wel amerikanen!
ook grapje
Maar ff serieus, ik ben dus de lul... ik woon op 2km van de grens en mijn meisje studeert in maastricht. ik rij dus meestal via belgie, om de files in NL te ontwijken... en ik kom met enige regelmaat bij Martijn (Sennini) over de vloer, die tegenwoordig ook in Belgie woont...
:shock: :?: en wat kan het gewone volk(werkmensen)
daar aan veranderen?
niks toch wij hebben hier ook maar gewoon in de rij te lopen en onze
...........toe te houden en als die dikkoppen van daar boven zeggen dat
ze dat invoegen brengen doen ze dat gewoon!
versta mij niet verkeerd ik ben daar ook tegen maar wat verander
je er aan....!
ik heb al drie itr's ingeschreven dus tel al maar eens wat ze aan mij verdient hebben aan BIV gewoon voor mogen te rijden!!!