Japanse storm op komst: Lexus IS-F

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
RedSun

Post by RedSun »

genesis wrote:
En btw, Toyota moet zich eerst nog maar eens gaan bewijzen als producent van sportieve auto's (want formule 1 lukt ook niet echt ondanks hun enorme budget :roll: ), pas als ze tegenwicht kunnen bieden op referentie circuits zoals b.v. de Nord Schleife zal Lexus tov BMW en Audi zich op de kaart gaan zetten!

Genesis

Toyota is zijn tijd ver voorruit, dit jaar worden ze waarschijnlijk de grootste autofabrikant ter wereld.

En qua sportauto's komt het ook wel goed.

Het was een kwestie van tijd voordat Toyota op de proppen zou komen met een hybride sportauto. Op de autobeurs in Detroit is het zo ver. Dan laat Toyota van zich horen met deze FT-HS, die maar liefst 400 pk levert.

Toyota heeft een studiemodel klaar van een sportauto met hybridetechniek. Het is het uithangbord van het merk op de autoshow in Detroit die vanaf 13 januari voor het publiek de poorten opent. Waar Amerikanen zijn verknocht aan sportauto’s met een V8-motor probeert Toyota het met een 3,5-liter V6. Die zelfde motor wordt gebruikt in de Lexus GS 450h. Samen met de elektromotor levert die 400 pk en de sprint van 0 naar 100 gaat in zo’n beetje vier seconden.
De constructie van de FT-HS zit knap in elkaar, zo is de gewichtsverdeling precies 50:50. Het studiemodel is 4,32 meter lang, 1,86 meter breed en 1,29 meter hoog. Het interieur heeft een 2+2-verdeling en er is een glazen schuifdak dat zorgt voor een cabriogevoel.

Image
Image
Image
Image
[/img]http://www.autoweek.nl/images/800/1/b581e612168648e8d24bf862071c6031.jpg[img]
Image
Image
Image
Nana korobi ya oki
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Zo... dat ziet er best wel nice uit.
Extreme lijnen misschien, maar wel erg imponerend zo.
HONDA

Post by HONDA »

Beter dan de NSX qua vorm in ieder geval...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:

Rob, je moet ook wel eens verder kijken dan de standaard versie. Dat hoef ik jou toch niet te vertellen?

Klopt Frank, maar het jammere van de Supra uitvoering is dat het een eendagsvlieg is geworden, er zijn geen opvolgers uit voort gekomen, of belangrijker nog, variaties van de opgedane kennis en ervaring naar de andere types van Toyota toe! :roll:

Denk maar aan de productie van een high-end referentie componenten in de hi-fi, ze maken een top component om vervolgens de opgedane kennis en kwaliteit daarvan in de goedkopere edities door te voeren en door een groot volume het betaalbaar te maken voor een grotere groep mensen.

En op dit punt laat Toyota het gigantisch liggen :evil:

Heeft Honda dit juist niet mogelijk gemaakt?! Ik ben niet zo op de hoogte van de ontwikkeling van het V-tec gebeuren, maar was er niet eerst de NSX met dat principe om vervolgens in de goedkopere types de opgedane R&D te brengen, met als gevolg veel plezier voor de mensen die een NSX niet kunnen/willen betalen maar wel een ITR of CTR willen hebben :wink:

Genesis
RedSun

Post by RedSun »

Toyota is de rest altijd 1 stap voor. Ik snap niet waar je kritiek vandaan komt eerlijk gezegd. Toyota is niet uit op sportwagens die beter en sneller zijn dan andere. Een van de filosofieen van Toyota is "Kaizen"

De Prius is een mooi voorbeeld, betaalbaar en voor iedereen.
Daarna kwamen de duurdere modellen met hybride techniek (Lexus RX400H GS 450H en binnenkort het ubervlaggenschip LS600H)

Toyota is meer gespitst op zuinigheid en milleu.

Laatste leuke snelle model van Toyota was de Corolla T-sport compressor.
Nana korobi ya oki
genesis

Post by genesis »

RedSun wrote:Toyota is de rest altijd 1 stap voor. Ik snap niet waar je kritiek vandaan komt eerlijk gezegd. Toyota is niet uit op sportwagens die beter en sneller zijn dan andere. Een van de filosofieen van Toyota is "Kaizen"

De Prius is een mooi voorbeeld, betaalbaar en voor iedereen.
Daarna kwamen de duurdere modellen met hybride techniek (Lexus RX400H GS 450H en binnenkort het ubervlaggenschip LS600H)

Toyota is meer gespitst op zuinigheid en milleu.

Laatste leuke snelle model van Toyota was de Corolla T-sport compressor.

Om met het laatste te beginnen, die compressor uitvoering komt volgens mij uit Zwitserland, is nix Toyota aan volgens mij

Tevens ben ik goed bekent met Toyota, rij ik nu al per slot van rekening 10 jaar, mijn eerste Toyota was een Corolla uit '88 een 1.6 16 klepper, volledig gebouwd in Japan, super ding super kwaliteit, was werkelijk nix maar dan ook nix op aan te merken. Nooit wat aan kapot gegaan!

Mijn 2de (en huidige) Toyota is een Carina 1.8 leanburn, wat een rotzooi vergelijken met de Toyota's die voorheen uit Japan kwamen. Van mijn Carina gaan steeds allemaal kleine dingetjes kapot, raammechanisme, radiator, benzine pomp, ect ect, de afwerking is minder :-? De kwaliteit van Toyota is achteruit gehold sinds ze in Europa worden gebouwd (is me bevestigt door mijn Toyota dealer).

Tevens is Toyota een uiterst conservatief bedrijf qua voeren van sportieve modellen, de gemiddelde Toyota rijder is per slot van rekening boven de 40, die kiest voor de "betrouwbaarheid" van dit merk.

Toyota heeft jaren voordat ze aan de formule 1 begonnen aangegeven dat ze dynamischer en sportiever wilde worden met als doelgroep jonge mensen! :roll: Nou daar is tot nu toe nix van terecht gekomen :evil:

Ik denk ook (weet eigenlijk wel zeker) dat Toyota zich heel goed bewust is dat als een "jonger en dynamischer publiek" in hun nw versie sportieve modellen gaat rijden, dan zal het zeker tenkoste van de levensduur en storingsvrije reputatie gaan, en daar is Toyota nu net te behoudend voor om het risico van een zorgvuldig opgebouwde reputatie te verspelen.

Dit laatste is grotendeels een "Quote" van een Spokesmann van BMW, die zei als BMW rijders met Toyota gaan rijden zoals ze met hun BMW doen dan de betrouwbaarheid en storings vrij zijn van de Toyota heel snel gaan veranderen.

Genesis
mr. X

Post by mr. X »

Stoere bak! Scherpe lijnen, en die gaan hem een klassieker maken.

Lijkt op geen andere auto op de markt, nu nog de prestaties die de lijnen becomplimenteren en ze hebben een super auto gemaakt.

Zeker interessante auto
RedSun

Post by RedSun »

@genesis (teveel om te quoten :wink: )

Toyota wil inderdaad een jonger publiek aanboren en zijn daar tot nu toe redelijk in geslaagd. De Avensis is een hit op zakelijk gebied en binnenkort staat de Auris klaar. Die zal ook geleverd gaan worden met de 2.2 D-CAT 177 PK.

Tevens hoorde ik net dat ze nieuwe plannen hebben met een compressor maar details weten we nog niet.

Ik ben het met je eens dat Toyota (net als Honda overigens) bij de doorsnee burger een oude lullen imago heeft. Maar Toyota brengt daar, evenals Honda steeds meer verandering in.

Qua kwaliteit moet ik zeggen dat ik weinig gekke dingen tegenkom of hoor van mijn collega. Geen rare storingen etc.

Honda staat bij mij op nummer 1 hoor dat is duidelijk maar Toyota/Lexus maakt een zeer goede tweede (voor mij dan).
Nana korobi ya oki
genesis

Post by genesis »

="RedSun

Honda staat bij mij op nummer 1 hoor dat is duidelijk maar Toyota/Lexus maakt een zeer goede tweede (voor mij dan).

Honda maakt geen luxe auto's a'la Mercedes, BMW en Audi (de Legend was een zeeperd van F 100.000 van de eerste orde, eigenlijk een ge-upgrade Accord)

Toyota en Lexus kan je eigenlijk niet in 1 adem noemen (met uitzondering van misschien de IS200), maar Lexus speelt in de hoogste klasse en Toyota staat op een heel ander level.

Tevens is Lexus, volgens mijn mening dan, op weg een hele grote te worden in het luxe segment, top product, innovatief met onderhand een eigen "smoel" want je ziet er steeds minder de lijnen van Mercedes in (was in het verleden wel zo). De waardering zie je terug in een hoge aanschafprijs alswel een restwaarde die zich begint te stabiliseren op het niveau van de Europese topmerken.

Dus dat vind ik van het Toyota concern een mooie prestatie waar ik nix aan af doe :thumbs:

Genesis
RedSun

Post by RedSun »

Klopt ja, Lexus gaat ook de goede kant op. Tja ik zit wellicht dichter bij het vuur dan jij en ik heb gemerkt bij Toyota dat bijna niks is wat het lijkt. Als je ziet wat er achter de schermen gebeurt en zelfs op de laagste niveaus dure verbeteringen aanbrengen om de kwaliteit op te schroeven en te waarborgen....niet te geloven als je sommige verhalen hoort.
Zo innovatief. Typisch Japans natuurlijk.

Dus ja ik kijk anders tegen Toyota aan dan jij denk ik. Maar eigenlijk puur naar de zakelijke markt dat wel. Als je ziet wat een portefuille groei we gehad hebben sinds de Avensis en de Corolla Verso. Om nog maar te zwijgen over de nieuwe Yaris en zometeen de Auris waar zeer hoge verwachtingen over zijn. Ik denk dat Toyota iedereen nog gaat verassen.

Maar ja wat ik al zei, ik zit wellicht dichter bij het vuur. :wink:
Nana korobi ya oki
autodre

Post by autodre »

Iemand en idee waarom de luxe divisie van Honda niet in NL actief is(of Uberhaupt in Europa?) zonde zonde
LCR

Post by LCR »

Honda is net Philips
Veel extreme experts die hele goeie producten kunnen bedenken en maken, maar verkopen (marketing).......ho maar. Honda doet erg weinig in Europa (UK uitgezonder)

Toyota zit trouwens in top 10 gezondste bedrijven ter wereld!
Locked