Wou jullie toch even met trots de nieuwe M3 killer laten zien.
Lexus plaagde ons al met tig details over de supersnelle Lexus IS-F concept, maar nu hebben we dan eindelijk hand weten te leggen op de eerste officiële foto’s van de auto. Lexus onthult de snelle IS op de Detroit Motor Show.
Officieel heet het nog een concept car, maar reken er maar op dat de auto die uiteindelijk in de Lexus-showroom komt te staan voor 99 procent gelijk is aan dit studiemodel. De IS-F opent rechtstreeks de aanval op de nieuwe BMW M3 en de Audi RS4. Alle middelen om dat te doen lijken aanwezig. Om te beginnen een V8 met een cilinderinhoud van maar liefst vijf liter. De motor zal een vermogen van meer dan 400 pk leveren en een koppel van rond de 475 Nm. Volgens de berichten sprint de super-IS binnen 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur. Een primeur is de ‘direct sport-shift’ versnellingsbak met maar liefst acht versnellingen. De transmissie is in principe een automaat, maar de bestuurder kan er ook voor kiezen zelf te schakelen met flippers achter het stuur. De Lexus IS-F onderscheidt zich van de bravere IS-modellen door de speciale 19 inch wielen en de nodige skirts en spoilers.
Helemaal geen fan van Lexus, en ook niet van deze. Leuk dat hij zo snel is, maar uiterlijk is zoals bijna al de huidige auto's stront. Interieur gaat wel, stuur is ook niet om aan te zien.
Jammer dat ze hem niet zo hebben 'gestyled' als de IS250.
Maar, dit moet ik zeggen. Degene die juist een auto koopt voor zijn rijgedrag dus ik zal mn mond maar houden :wink:
Benieuwd wat ze van deze auto vinden op Top Gear...
Ben ook erug onder de indruk van Lexus. Prestatie op het circuit zou ik niet weten,maar ik ga vanuit het dagelijks gebruik van zulke bakken.
Zaten een keer met zijn vijven in een Lexus GS 430......pfff bleef maar doortrekken die bak en stil was ie.....!
Zoals altijd in het begin van het aanboren van een nw segment door een Japanse autofabrikant, is de vormgeving voor mijn gevoel weer een compilatie van veel Europese autofabrikanten.
Ik zie er b.v. een een stukje Maserati in terug, zal wel even duren voordat ze echt een eigen "smoel" zullen krijgen.
En btw, Toyota moet zich eerst nog maar eens gaan bewijzen als producent van sportieve auto's (want formule 1 lukt ook niet echt ondanks hun enorme budget :roll: ), pas als ze tegenwicht kunnen bieden op referentie circuits zoals b.v. de Nord Schleife zal Lexus tov BMW en Audi zich op de kaart gaan zetten!
Denk b.v. maar aan Corvette met zijn C06 uitvoering tov Porsche, die doet het uitzonderlijk goed op dat circuit en is onderhand een sportauto met bewezen kwaliteiten, maar dat had een lange weg :roll:
Misschien wel, maar tevens een bak potentie ingebouwd die door tuners vrij makkelijk naar boven gehaald werd en wordt.
Resultaat: Een ruigere sterkere auto dan de Skyline ooit zal zijn!
Rob, je moet ook wel eens verder kijken dan de standaard versie. Dat hoef ik jou toch niet te vertellen?