vtecmoon wrote:oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...
Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k). Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.
Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieks xenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.
vtecmoon wrote:oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...
Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k). Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.
Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.
Intey wrote:Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit. Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.
kleur is zeker van belang! Ik heb de Xenon gekocht omdat het 1. mooi was en 2. meer lichtopbrengst gaf.
Elke keer als ik een tegenligger met Xenon zie, kwijl ik weer over de kleur. Als ie geel is vindt ik het erg jammer en ben ik genept. Dus terug die handel.
Heb de verkoper nog gesproken, die beweerdt dat ik de +/- draadjes moet omgezetten. De rode/zwarte draadjes van de stadslicht op de dimlicht en vice versa plaatsen, dan zou ie de correcte kleur moeten aangeven...we gaan morgen testen met Slydawg. Hopen op goed resultaat.
Intey wrote:Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit. Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.
kleur is zeker van belang! Ik heb de Xenon gekocht omdat het 1. mooi was en 2. meer lichtopbrengst gaf. Elke keer als ik een tegenligger met Xenon zie, kwijl ik weer over de kleur. Als ie geel is vindt ik het erg jammer en ben ik genept. Dus terug die handel.
Heb de verkoper nog gesproken, die beweerdt dat ik de +/- draadjes moet omgezetten. De rode/zwarte draadjes van de stadslicht op de dimlicht en vice versa plaatsen, dan zou ie de correcte kleur moeten aangeven...we gaan morgen testen met Slydawg. Hopen op goed resultaat.
Met niet van belang van kleur bedoel ik dat hij wit, paars of blau is.
Als je in de auto zit, zie je toch niet dat je blauw, paars of wit licht hebt? Je kan wel paars kleur hebben, maar als je niks ziet of niet meer dan met een halogeen dan heb je ook niet zo veel aan. Ik denk als je xenon koopt dan gaat meer om de lichtopbrengst. Maar geel lijkt me ook geen xenon te zijn.
ok, alles is goedgekomen dankzij Slydawg.
De 2 rode en zwarte plugs moesten worden omgezet.
Alles werkt naar behoren! Ik ben zeer tevreden.
Wat betreft kleur, ik zie wel degelijk verschil als je in het licht kijkt vs licht dat op het wegdek schijnt.
Mijn is meer wit dan blauw in beiden gevallen. Die van slydawg geeft blauw licht af, maar is wit op het wegdek = megamooi!!
slydawg wrote:Ja ziet er heel mooi uit! Vooral bij het aanzetten, gaat ie van blauw naar paars en dan wit/blauw achtig. Is in ieder geval veel meer licht dan OEM.
PS: Hou je ff je accu in de gaten? De indicator moet weer groen worden anders zal je binnenkort met een totaal dode accu staan.
Nog een vraag over rechtsgestuurd vs linksgestuurde auto's en de opzet van de koplampen...
Mijn units komen van een UK CTR. Dat betekent dus dat het licht dat normaliter naar rechts uitwijkt, nu dus naar links uitwijkt = tegenliggers.
Wat zou nou een goede oplossing kunnen zijn om dit APK-goedkeur te krijgen? Dit kan je toch niet zo makkelijk afstellen, of toch wel?