Bridgestone en Pirelli. De beste

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
JDMTEG

Bridgestone en Pirelli. De beste

Post by JDMTEG »

Uit een test van ADAC in Duitsland blijkt dat de Bridgstone RE050A en de Pirelli Pzero Nero er het beste uitkomen.
De test is wel gedaan met de bandenmaat 225/45-17.
ADAC reifentest
jimmy

Post by jimmy »

ik heb de Pzero nero(205/40/17) op zich een zeer goede band maar er zijn er betere(bridgestone,yokohama..)
alles hangt van het type wagen vanaf sportief,comfort...
ook het gewicht van de wagen type ophaging enz speelt een grote rol.
ee8

Post by ee8 »

band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........
Voodoo

Post by Voodoo »

ee8 wrote:band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........

Ben het niet eens met je uitspraak, sinds wanneer heeft smaak nou met de optimale wegligging te maken?
ee8

Post by ee8 »

Voodoo wrote:
ee8 wrote:band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........

Ben het niet eens met je uitspraak, sinds wanneer heeft smaak nou met de optimale wegligging te maken?

alles.

elke coureur heeft zo zijn eigen voorkeuren hoe een auto zich moet gedragen.....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

idd!

Sommige zitten voorlopig nog niet op het niveau dat ze er achter komen dat ze een eigen smaak hebben wat betreft wegligging cq bochtgedrag.
Sommige willen een hele losse kont zodat ze met een lichte overstuur vol de bocht uit kunnen tetteren, de ander wil juist een hele stabiele kont om heel diep een bocht in te kunnen remmen.. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zolang men nog niet op dat niveau zit neemt men maar van andere aan wat het beste is. "optimaal" zeg maar...
Maar in feite is "optimaal" wat je zelf het fijnste vind. Daar ga JIJ het hardste mee.
ee8

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:idd!

Sommige zitten voorlopig nog niet op het niveau dat ze er achter komen dat ze een eigen smaak hebben wat betreft wegligging cq bochtgedrag.
Sommige willen een hele losse kont zodat ze met een lichte overstuur vol de bocht uit kunnen tetteren, de ander wil juist een hele stabiele kont om heel diep een bocht in te kunnen remmen.. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zolang men nog niet op dat niveau zit neemt men maar van andere aan wat het beste is. "optimaal" zeg maar...
Maar in feite is "optimaal" wat je zelf het fijnste vind. Daar ga JIJ het hardste mee.

precies......maar met racen heb je naast voorkeuren etc ook nog met heel houden van de band te maken etc etc.maja, dan trek je het wat verder dan de gemiddelde straathakker......

voor straat en de gemiddelde rijder die bandjes moet kiezen kan imho het beste afgaan op mensen met vergelijkbare auto's/suspension setups.

@Frank: zondag 4 uurs zandvoort met de compact, ETCC spec michelin slicks gaan ze proberen, als het weer het toelaat.......mooi bandje!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.
ee8

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.

jep, 4 uurs winter endurance kampioenschap.

training 1000uur
start 1200uur
ee8

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.

was me et dagje weer wel zeg................... 8)
Locked