Bridgestone en Pirelli. De beste

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Bridgestone en Pirelli. De beste

Post by JDMTEG »

Uit een test van ADAC in Duitsland blijkt dat de Bridgstone RE050A en de Pirelli Pzero Nero er het beste uitkomen.
De test is wel gedaan met de bandenmaat 225/45-17.
ADAC reifentest
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

ik heb de Pzero nero(205/40/17) op zich een zeer goede band maar er zijn er betere(bridgestone,yokohama..)
alles hangt van het type wagen vanaf sportief,comfort...
ook het gewicht van de wagen type ophaging enz speelt een grote rol.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

ee8 wrote:band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........


Ben het niet eens met je uitspraak, sinds wanneer heeft smaak nou met de optimale wegligging te maken?
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Voodoo wrote:
ee8 wrote:band voorkeur is ook smaak afhankelijk, de 1 wil dit en dat ander weer dat.........


Ben het niet eens met je uitspraak, sinds wanneer heeft smaak nou met de optimale wegligging te maken?


alles.

elke coureur heeft zo zijn eigen voorkeuren hoe een auto zich moet gedragen.....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd!

Sommige zitten voorlopig nog niet op het niveau dat ze er achter komen dat ze een eigen smaak hebben wat betreft wegligging cq bochtgedrag.
Sommige willen een hele losse kont zodat ze met een lichte overstuur vol de bocht uit kunnen tetteren, de ander wil juist een hele stabiele kont om heel diep een bocht in te kunnen remmen.. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zolang men nog niet op dat niveau zit neemt men maar van andere aan wat het beste is. "optimaal" zeg maar...
Maar in feite is "optimaal" wat je zelf het fijnste vind. Daar ga JIJ het hardste mee.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:idd!

Sommige zitten voorlopig nog niet op het niveau dat ze er achter komen dat ze een eigen smaak hebben wat betreft wegligging cq bochtgedrag.
Sommige willen een hele losse kont zodat ze met een lichte overstuur vol de bocht uit kunnen tetteren, de ander wil juist een hele stabiele kont om heel diep een bocht in te kunnen remmen.. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zolang men nog niet op dat niveau zit neemt men maar van andere aan wat het beste is. "optimaal" zeg maar...
Maar in feite is "optimaal" wat je zelf het fijnste vind. Daar ga JIJ het hardste mee.


precies......maar met racen heb je naast voorkeuren etc ook nog met heel houden van de band te maken etc etc.maja, dan trek je het wat verder dan de gemiddelde straathakker......

voor straat en de gemiddelde rijder die bandjes moet kiezen kan imho het beste afgaan op mensen met vergelijkbare auto's/suspension setups.

@Frank: zondag 4 uurs zandvoort met de compact, ETCC spec michelin slicks gaan ze proberen, als het weer het toelaat.......mooi bandje!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.


jep, 4 uurs winter endurance kampioenschap.

training 1000uur
start 1200uur
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Is er zondag een 4uurs race? Dan kom ik denk wel even kijken!
Bel je wel ff.


was me et dagje weer wel zeg................... 8)
Locked