ITR(ATR&CTR) in toekomst een klassieker

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
PascalB
Posts: 6
Joined: Sun Jul 04, 2004 8:55 pm

ITR(ATR&CTR) in toekomst een klassieker

Post by PascalB »

Misschien een gekke vraag maar hoe zien jullie de toekomst van de ITR/CTR en de ATR.
Worden het wagens die je weg kan zetten voor de toekomst of gewoon auto's die je rijd tot ze uitelkaar vallen bij wijze van :wink:

Hoe kijken de mensen hier op het forum op?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik denk dat een potentiële klassiekerstatus er zeker in zal zitten. Ze zijn redelijk zeldzaam, wijken onderhuids vrij veel af van de modellen waarvan ze zijn afgeleid, en worden over het algemeen door liefhebbers aangeschaft die er goed voor zorgen, in tegenstelling tot elk willekeurig ander scheurijzer afgeleid van een bestaand model.
PascalB
Posts: 6
Joined: Sun Jul 04, 2004 8:55 pm

Post by PascalB »

Dat gevoel heb ik er dus ook een beetje bij.
Het is niet zomaar een racer(niet 1 van de vele), oplage is zeer beperkt en valt nogsteeds onder de betere sportwagens. Het is idd ook meer een wagen die eerder door een liefhebber word gekocht dan een willekeurig iemand.

Ook qua prijzen zijn ze nogsteeds redelijk stabiel. die zakken lang niet zo hard als met gewone wagens.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Elke bestaande auto zal een klassieker worden. Altijd is er wel iemand die (ongeacht het merk) dat ding goed verzorgt tot zelfs na ze nog iets waard zijn.

ITR zal wel een klassieker worden. Echter de huidige CTR heb ik mn twijfels over. De EK9 IMHO wel...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Geen van alle klassiekers... daarvoor krijgen ze vanuit de 'autowereld' te weinig credits.

De klassiekerstatus zullen ze alleen krijgen van de Honda liefhebber zoals dat bij elk merk geldt. Ik vind de Golf GTi ook geen klassieker maar daar zullen de VAG nerds anders over denken...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ze blijven misschien bij de kenners echt wel bekend en gewild, maar er moet wel wat meer gebeuren voor een auto een klassieker wordt.
Kijk maar naar bv de Opel omega lotus. Volgens mij wel een mooi voorbeeld. Heel speciaal, bak vermogen, beetgepakt door Lotus en er een beest van gemaakt. De ATR is wat dat betreft een broekie. Toch is het geen bekende auto bij de massa en zal het dus ook nooit een klassieker worden. Bij de kenners zal het altijd een gewilde auto blijven maar de gewone man kent hem niet.

En om een klasiekker te worden moet je bij het gewone volk ook veel bekendheid hebben.
Iedereen kent de E-type, MG-B, Ferrari's, Porsches etc die nu als klassieker te boek staan. Niemand kent onze karretjes...

De kenners zullen ze echter altijd blijven waarderen...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:Niemand kent onze karretjes...

Werk aan de winkel dus!
Guest

Post by Guest »

Idd, Ga zelf maar eens rond, vraag maar eens aan mensen wat een Type R is of vtec..meeste klinkt vtec al vreemd in de oren.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Een accord kennen de mensen wel van naam. Maar ga eens bij de brezan iets bestellen voor een integra typeR. "U zei....???"
Wat dat betreft heeft een impreza 555 meer kans tot overleven, gezien zn geschiedenis met colin mcrea in de wrc. Zo iets blijft hangen bij het volk.... denk ik.... :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Wat dan helemaal in het voordeel van de 555 pleit is het feit dat deze relatief voor een habbekrats te koop is, en dat elke willekeurige "sjonnie" zo'n ding aan kan schaffen. Gevolg: vele zullen er worden afgeragd waardoor er maar een paar echte liefhebbers-exemplaren over zullen blijven, terwijl iedereen ze kent.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Inderdaad Ard, afgelopen week stond er op het Subaru forum een GTT uit '99 te koop voor 6500 euro. Geen schade bak maar gewoon standaard...

De GTT wordt gewoon net als de Golf GTi... Sjonnie.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Als er een kanshebber is op klassieker is het de ITR denk ik of de S2000.

Wat al gezegd is, bekend bij het grote publiek, niet dus. of zoals de oer quatro, rallyheld. dan maak je kans.
Nana korobi ya oki
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

Van de meeste klassiekers kom er ook geen opvolger voor zover ik weet.
De ITR heeft de DC5,is toch redelijk zeldzaam maar niet overdreven.
Neem nu de Renault Alpine....Die kost nu het dubbel van wat hij ooit nieuw heeft gekost :-? .....Ik denk niet dat er ooit iemand 50000euro voor een ITR zal neertellen. :lol:
Hij staat nu al (in belgie) 2tot 3 jaar lang op een bedrag tussen de 10000 en de 15000euro gemiddeld. Denk dat ze de eerste jaren niet onder de 8000euro zullen gaan ook niet. Hij zal zijn waarde wel redelijk behouden. Beter als een Vag in ieder geval. :lol:

Just my 2 cents :wink:


Greetzz
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Ik zie de itr eerder klassieker worden dan de atr en ctr. Vader van de andere twee en een stuk zeldzamer heb ik het idee. Prijzen blijven ook redelijk hoog.

En de S2000 wordt nu ondergewardeerd als de pest. Een integra houdt zijn waarde beter dan de S2000 en ctr momenteel. (De oudste S2000 kost momenteel bijna evenveel als een integra type r en een ctr, op autotrader. Waarbij de S2000 en ctr nieuwer zijn!)

Vooral jongeren kennen de S2000 niet. (Ben een keertje op vrijdag bij leiden langsgereden bij de mac. Dat is een zoort auto meeting voor jong getijsem. 8) )Iedereen stond te gapen bij een witte intgra, mijn cabriotje viel niet eens op. Dat vond ik niet erg maar zegt wel iets over de reclame uitingen van honda. :-?
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Als je het over zeldzaamheid hebt, dan is het wel de ATR waar maar 50 stuks in het CW is geleverd.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

En een rode en een zwarte...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Voodoo wrote:Als je het over zeldzaamheid hebt, dan is het wel de ATR waar maar 50 stuks in het CW is geleverd.


???

De limited edition waren 50 stuks toch?

Ik heb geen limited edition, is van 2000 en is ook wit....

Daarnaast zijn de CW atr's ook nog in andere europese landen geleverd...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ik heb ook een CW ATR uit eind 99,maar ook geen LE :(
Volgens AV wordt de S2000 wel een klassieker
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Honda's enige klassieker op dit moment is de s800.

In de (nabije) toekomst zal de NSX ook wel een klassieker worden (maar errug prijzig bij evt. schade met z'n alu carroserie)

Voor de ITR, ATR en (vooral) de CTR zie ik helaas geen klassiekerstatus weggelegd. :(

S2000 zit in de twilightzone en zou een klassieker kunnen worden maar er zijn er zoveel van!! Prijzen zijn relatief laag :shock:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

CWATR wrote:Honda's enige klassieker op dit moment is de s800.

S600 ook niet vergeten. Daarnaast heeftHonda ook nog een hele grote categorie youngtimers waarvan er een paar best wel eens op hele korte termijn klassieker kunnen worden. N360/600, Z360/600, Civic Mk1, Prelude Mk1. Op de één of andere manier hebben ze allemaal iets unieks waardoor ze op de zeer korte termijn de term klassieker met recht mogen dragen.

LCR wrote:Volgens AV wordt de S2000 wel een klassieker

Laat ze bij AV eerst maar eens beter naar de ITR kijken, zullen ze nog versteld staan.
Locked