Niewe CTR voor het eerst gespot ?
mr. X wrote:Als je zo gaat beginnen kun je alles wel afkraken :wink:
Staat wel leuk, is weer eens iets anders dan draaien...
Wel, ik vind het echt nutteloos..Sorry

DC2TYPER wrote:Joanne wrote:Maar waarom vind je analoog mooier?
Omdat digitaal meestal ook een veel latere reactie tijd heeft. Nu bij de snelheidsmeter, als je hard optrekt dan klopt de snelheid meestal niet wat er af te lezen staat...
Een digitale wannabe analoge vind ik dan wel weer knap..
Om bovenstaande reden o.a.
bron: Honda periodiek magazine januari 2007

De Type R versies zijn synoniem voor zuivere kracht. Geen overbodige details. Wat telt zijn de grandioze prestaties en het onvergelijkbare rijplezier. Zo ook voor de nieuwe Civic Type R. Aangedreven door een atmosferische 2.0 DOHC i-VTEC motor, levert hij een maximum vermogen van 201 pk bij 8000 t/min terwijl hij piekt op 235 km/u. Een spurtje van 0 tot 100 doet hij in 6,6 seconden. Alles is afgestemd op deze prestaties: verlaagde ophanging, extra-stijf koetswerk, grotere spoorbreedte achteraan, 225/40 ZR18 banden en Recaro kuipzetels vooraan. De grote achterspoiler zorgt voor extra downforce. Voor wie meer comfort en uitrusting wil, is er een full-option versie. Racefanaten worden bediend met een super slanke versie waarbij door het weglaten van de audio, hoedenplank en een deel van het isolatiemateriaal zomaar 40kg wordt bespaard. De Civic Type R zal FIA gehomologeerd worden door Group N en Group A races. Meer info op www.jasmotorsport.com

Volgens AV is dé te kloppen hatchback tegenwoordig de Mazda 3MPS.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
aantal cilinders 4, in lijn / Turbo
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2261 cm3
boring x slag 87,5 x 94,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 190 kW (265 pk) / 5500tpm
max. koppel 380 Nm / 3000tpm
Is wel een zware jongen trouwens (1385kg), maar doet het met alleen FWD, en het schijnt nog goed te werken ook.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
aantal cilinders 4, in lijn / Turbo
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2261 cm3
boring x slag 87,5 x 94,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 190 kW (265 pk) / 5500tpm
max. koppel 380 Nm / 3000tpm
Is wel een zware jongen trouwens (1385kg), maar doet het met alleen FWD, en het schijnt nog goed te werken ook.
- Gaskleppie
-
o
Ik deel de mening van VTECCIE: het gewone model is spuuglelijk alsof hij zo uit de ruimte komt gevallen.... :-?
Dit laat niet weg dat die gele type R civic dat op het autosalon van parijs stond lelijk was hoor. Integendeel die vind ik toch supergeil staan.... :shock:
http://video.google.com/videoplay?docid ... vic+type+r
Dit laat niet weg dat die gele type R civic dat op het autosalon van parijs stond lelijk was hoor. Integendeel die vind ik toch supergeil staan.... :shock:
http://video.google.com/videoplay?docid ... vic+type+r
- Gaskleppie
Racefanaten worden bediend met een super slanke versie waarbij door het weglaten van de audio, hoedenplank en een deel van het isolatiemateriaal zomaar 40kg wordt bespaard. De Civic Type R zal FIA gehomologeerd worden door Group N en Group A races. Meer info op www.jasmotorsport.com
Jaaaa!!! Ze zwichten dan wel onder de druk van de gewone man die de type R te extreem vind, maar de echte fans vergeten ze gelukkig niet!
Dit zou mijn model worden en zelfs al zou hij duurder zijn zou ik hem nog kopen.
Die nieuwe CTR is helemaal goed! Super ruig model, lekker bruut en schreeuwerig. Hij straalt gewoon uit dat je hem in rechte lijn misschien wel kan en mag kloppen, maar dat hij op een bochtig stuk gehakt van je maakt!
En daar is hij voor gebouwd en daar staat typeR ook voor!
-
Intey wrote:6,6 is niet zo bijzonder meer, de huidege CTR zit ook op 6,6 0-100km/h :-)
Zelfde motorblok toch? Dan krijg je ook geen wilde verschillen. Gewicht is wel hetzelfde ongeveer, en qua Cx waarde ook wel gelijkwaardig. Tja dan ook gelijkwaardige prestaties!
En de mazda red het niet zonder turbo hulp. Op een CTR geld nog altijd N/A = Best!