Niewe CTR voor het eerst gespot ?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Vind analoog ook beter staan.
Ik vind de zit positie in de gewone civic lastig, zicht op snelheid wordt door stuur geblokkeerd. Heb meerdere hierover ook gehoord.
Wellicht dat het in de type R anders is.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Ik vind alleen de startknop een beetje overbodig, als je toch de sleutel in moet steken, dan kan je met zelfde gemak ook omdraaien om te starten.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Intey wrote:Ik vind alleen de startknop een beetje overbodig, als je toch de sleutel in moet steken, dan kan je met zelfde gemak ook omdraaien om te starten.


Ja vind ik ook idd.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Als je zo gaat beginnen kun je alles wel afkraken :wink:

Staat wel leuk, is weer eens iets anders dan draaien...
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

mr. X wrote:Als je zo gaat beginnen kun je alles wel afkraken :wink:

Staat wel leuk, is weer eens iets anders dan draaien...


Wel, ik vind het echt nutteloos..Sorry :) Kijk bij lexus ofzo, heeft het 'nut' je hebt keyless entry, en je drukt op de startknop, terwijl het pasje in je kontzak blijft...Maar eerst een sleutel erin, en dan op start drukken...Doet me een beetje denken aan playstation :D
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Joanne wrote:Maar waarom vind je analoog mooier?


Omdat digitaal meestal ook een veel latere reactie tijd heeft. Nu bij de snelheidsmeter, als je hard optrekt dan klopt de snelheid meestal niet wat er af te lezen staat...
Een digitale wannabe analoge vind ik dan wel weer knap..
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Zo is dat, bij een Lexus heeft dat wel zien maar bij een Honda? Eerst minpool er op, sleutel insteken, sleutel draaien en op de startknop drukken. :-) Oh ja mischien nog een startonderbreker met typtoetsjes kan de zaak nog iets vertragen. :-) hehe
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Oh ja, de auto kraak ik niet af. Ik vind dat hij leuk uitziet. ;-)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

DC2TYPER wrote:
Joanne wrote:Maar waarom vind je analoog mooier?


Omdat digitaal meestal ook een veel latere reactie tijd heeft. Nu bij de snelheidsmeter, als je hard optrekt dan klopt de snelheid meestal niet wat er af te lezen staat...
Een digitale wannabe analoge vind ik dan wel weer knap..


Om bovenstaande reden o.a.
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

bron: Honda periodiek magazine januari 2007

De Type R versies zijn synoniem voor zuivere kracht. Geen overbodige details. Wat telt zijn de grandioze prestaties en het onvergelijkbare rijplezier. Zo ook voor de nieuwe Civic Type R. Aangedreven door een atmosferische 2.0 DOHC i-VTEC motor, levert hij een maximum vermogen van 201 pk bij 8000 t/min terwijl hij piekt op 235 km/u. Een spurtje van 0 tot 100 doet hij in 6,6 seconden. Alles is afgestemd op deze prestaties: verlaagde ophanging, extra-stijf koetswerk, grotere spoorbreedte achteraan, 225/40 ZR18 banden en Recaro kuipzetels vooraan. De grote achterspoiler zorgt voor extra downforce. Voor wie meer comfort en uitrusting wil, is er een full-option versie. Racefanaten worden bediend met een super slanke versie waarbij door het weglaten van de audio, hoedenplank en een deel van het isolatiemateriaal zomaar 40kg wordt bespaard. De Civic Type R zal FIA gehomologeerd worden door Group N en Group A races. Meer info op www.jasmotorsport.com


Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

6,6! goeie shit.

Sneller dan de ST en maar 0,1 langzamer dan de R32...netjes hoor.

Die versie van het plaatje is jammer genoeg de rallyversie. Ziet er goed uit.
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Volgens AV is dé te kloppen hatchback tegenwoordig de Mazda 3MPS.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
aantal cilinders 4, in lijn / Turbo
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2261 cm3
boring x slag 87,5 x 94,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 190 kW (265 pk) / 5500tpm
max. koppel 380 Nm / 3000tpm

Is wel een zware jongen trouwens (1385kg), maar doet het met alleen FWD, en het schijnt nog goed te werken ook.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zet hem maar op het circuit.... Mazda is dan gelijk uitgepraat....



maare,
Image

Geef mij ook zo'n eethoek!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

idd ik denk dat dit beestje het uitmuntend doet op het circuit.

goddamn, dat is wel heel vet, lekker gourmetten in je recaro! haha
Nana korobi ya oki
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

o

Post by the_smoker »

Ik deel de mening van VTECCIE: het gewone model is spuuglelijk alsof hij zo uit de ruimte komt gevallen.... :-?
Dit laat niet weg dat die gele type R civic dat op het autosalon van parijs stond lelijk was hoor. Integendeel die vind ik toch supergeil staan.... :shock:

http://video.google.com/videoplay?docid ... vic+type+r
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Racefanaten worden bediend met een super slanke versie waarbij door het weglaten van de audio, hoedenplank en een deel van het isolatiemateriaal zomaar 40kg wordt bespaard. De Civic Type R zal FIA gehomologeerd worden door Group N en Group A races. Meer info op www.jasmotorsport.com


Jaaaa!!! Ze zwichten dan wel onder de druk van de gewone man die de type R te extreem vind, maar de echte fans vergeten ze gelukkig niet!

Dit zou mijn model worden en zelfs al zou hij duurder zijn zou ik hem nog kopen.
Die nieuwe CTR is helemaal goed! Super ruig model, lekker bruut en schreeuwerig. Hij straalt gewoon uit dat je hem in rechte lijn misschien wel kan en mag kloppen, maar dat hij op een bochtig stuk gehakt van je maakt!

En daar is hij voor gebouwd en daar staat typeR ook voor!
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

Ik blijf benieuwd uitkijken aar de eerste ""echte"" weg/circuit-tests ;-)
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

gerb wrote:bron: Honda periodiek magazine januari 2007



Ja dat ziet er echt wel goed uit ! 8)
Normaal word hij op het autosalon in Brussel ook voorgesteld, hopelijk...
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

6,6 is niet zo bijzonder meer, de huidege CTR zit ook op 6,6 0-100km/h :-)
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Intey wrote:6,6 is niet zo bijzonder meer, de huidege CTR zit ook op 6,6 0-100km/h :-)


Zelfde motorblok toch? Dan krijg je ook geen wilde verschillen. Gewicht is wel hetzelfde ongeveer, en qua Cx waarde ook wel gelijkwaardig. Tja dan ook gelijkwaardige prestaties!

En de mazda red het niet zonder turbo hulp. Op een CTR geld nog altijd N/A = Best!
Locked