Group buy Mugen MT105 engine treatment

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

RedSun wrote:komt tie nu mee.............

nobody asked ! en ik zie het nu pas in techn. onderwerpen. :wink:
Simplicity is the characteristic of the real thing!
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

jap_speed wrote:Voor diegen die de groupbuy gemist hebben of er nog moeten hebben.
MT105: tariefprijs 44,95 Euro per doos en op voorraad!!


Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

DC2TYPER wrote:...Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:


:roll: 1 doos= 1flesje en 1 maatbeker.

vroeger kon je gewoon de flesjes hebben!!!

wat is er nu zo aan te lachen...?
Simplicity is the characteristic of the real thing!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

jap_speed wrote:
DC2TYPER wrote:...Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:


:roll: 1 doos= 1flesje en 1 maatbeker.

vroeger kon je gewoon de flesjes hebben!!!

wat is er nu zo aan te lachen...?


Doos klinkt zo groot....je had beter doosje of pak kunnen zeggen :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Evengoed bedankt
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

En? Zijn er merkbare verschillen met de MT105?? Moet nog 2K wachten.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Heb de mijne nog niet gebruikt.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Ik ook niet...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik heb nog een paar K te gaan voor de volgende olie wissel.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik heb het er al een tijdje in zitten, maar merk tijdens het rijden geen verschil. Misschien is dat dan een goed teken, maar zal verder eens kritisch naar het olieverbruik kijken.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gisteren weer eens op familievisite in Eerde geweest (vanuit Etten-Leur +/- 100km heen en 100km terug en heel de rit 100kmpu constant gereden, maar dat was omdat ik vermoed dat we ook het bekende riemspannerprobleembje hebben) en vanmorgen het oliepijl gecontroleerd. In 1500-1700km is er 1/4 liter olie verbruikt terwijl ik normaal op 1 liter op 2000-3000km zit. Met andere woorden: het olieverbruik is in ons geval iets verbeterd.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik ga de mijne dit weekend verversen maar zit te tweifelen als ik het ook erbij moet gooien. Ik heb zowieso geen olieverbruik. Maakt leeftijd van de motor nog wat uit?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven, wel dat de motor in onze bolide inmiddels de 155.000km is gepasseerd. Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om het in een "jonge" motor te gooien, daar het ook al in een heel vroeg stadium aan S2000's werd toegevoegd.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hier antwoorden op mijn vragen aan Dr. Engel over Molybdenium/MT105, het onderste stukje is nieuw.

Goedemorgen,

Op zich kan het niet veel kwaad om Molybdenium toevoegingen te gebruiken, let wel op dat je niet teveel toevoegt. Het spul lost niet op in de olie en ik heb al meerder keren motoren gezien waar de oliekanalen van de krukas en de drijfstangen verstopt zaten met een grijsachtige smurrie, dit bleek gewoon teveel Molybdenium toevoeging te zijn. Kijk dus goed op de fles voor de aanbevolen mengverhouding.

Molybdeen is idd een zeer glad goedje. Je kan het vergelijken met Teflon, alleen is dit proces wat beter te controleren. Bij Teflon slibt eigenlijk je motor een beetje dicht. Bij Molybdeen gebeurt dit minder snel, maar is het wel belangrijk dat je niet teveel toevoegt. Ik heb verder geen vergelijkingen en/of metingen waarin deze toevoegingen worden vergeleken, maar als Honda het zelf voorschrijft, heb ik er meer vertrouwen in dan de producten die je ’s avonds op de televisie kan kopen.

Met vriendelijke groet,

JW
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Ik zit ook met nog geen drupje olieverbruik. Het blok is nu net de 90dkm gepasseerd en heb vorige week, samen met een onderhoudsbeurt, de MT105 toegevoegd...
Locked