Trieste mededeling UPDATE!!!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wilco

Post by wilco »

:shock:
drifter

Post by drifter »

zowww, 1050 euro voor een eerste (grote dan wel) snelheidsovertreding. Nouja, eigen schuld dikke bult.
Enne, ik heb ook wel is mijn gas goed losgetrokken op de snelweg hoor, maar buiten de snelwegen probeer ik het toch wel een beetje netjes te houden.

Succes met je roze papiertje :)
CTR #16636
Gangaran

Post by Gangaran »

Update!!!

Vandaag eindelijk gehoord wat de cursus verkeersveiligheid inhoud. Het blijkt gewoon een soort slipcursus te zijn. Je moet een aantal dingen doen met verschillende snelheden een aantal remtesten etcc.. De voorkeur gaat ook dat je het met je eigen auto doet, zodat je je auto beter leert kennen. Op zich geen slechte cursus, maar wel pittig bedragje.
Gangaran

Post by Gangaran »

Nou, gister mijn eerste cursus gehad van verkeersveiligheid. De mensen die mee moesten doen zijn de eerste van Nederland die dit moeten doen. Wij zijn dus de proefkonijnen, want als je deze cursus niet doet, zouden ze jouw rijbewijs langer inhouden.

Het waren in totaal 14 mensen waarvan 1 vrouw. Er was zelfs een man met een 2005 M5. Hij reed 210+ op de snelweg.

Het cursus stelt weinig voor. We hebben een aantal film gekeken wat je ook op discovery ziet van autoongelukken. We kregen ook een soort casus, hier moesten we ook een discussie over doen. Er was zelfs een psycholoog bij om te kijken wat voor chauffeur wij zijn. Je had 4 mogelijkheden n.l. stoere, asociaal, baldadig en deffensieve rijder.

Na veel gekletst mochten we onze eigen auto's 3 noodstops maken. 1 met 30km.h en 2 met 50km/h en je moest dus zo hard mogelijk remmen.

Conclusie, weinig nieuws. Het waren allemaal dingen die ik al wist. Dus ben benieuwd van volgende week wat we gaan doen.

Oh ja we kergen zelfs huiswerk mee. Je moet een reflectie verslag van minimaal 1000 woorden schrijven.
mr. X

Post by mr. X »

Kinderachtig...

Vooral dat er maar 4 mogelijkheden waren. Ze gaan er gelijk van uit dat je een van die 'typetjes' bent...

Achja.. over 5 jaar staan we toch alleen maar de hele dag vast op de snelweg dus dan boeit het niet meer...

Had die kerel een nieuw model M5?
Kreeg een verhaal te horen van een vriend, een kennis van zijn vader vertelde altijd over zijn verhalen met zn M5.
Een keer bijna 300 gehaald in nederland, vroeg die kerel, ben je niet bang gepakt te worden? Nee joh, was het antwoord, ik plak dan altijd mijn nummerbord af met zwarte tape :D
Gangaran

Post by Gangaran »

Ja was een 2005 model M5. Idd keuze hadden we niet, of moet je stoer zijn, asociaal etc... Ik weet het eigen schuld, maar toch. Als dit goed werkt bij ons gaan ze het landelijk invoeren.
mr. X

Post by mr. X »

ver^&*^% die proef! :!: :wink:
Gangaran

Post by Gangaran »

Nee kan ik niet doen, want als je het niet haal word je rijebwijs alsnog in beslag genomen. Je meot daar "netjes" aan de regels houden anders heb je een probleem.
HondArd

Post by HondArd »

Weten die verkeers "deskundigen" eigenlijk wel dat mensen die te langzaam rijden eigenlijk ook een gevaar op de weg zijn?
stannyitr

Post by stannyitr »

Ik heb men diploma in verkeersveiligheid een paar weken geleden gehaald :lol: .
In Belgie zijn zo'n cursussen al langer in trek bij de arm der wet :idea:
autodre

Post by autodre »

Gangaran wrote:Ja was een 2005 model M5. Idd keuze hadden we niet, of moet je stoer zijn, asociaal etc... Ik weet het eigen schuld, maar toch. Als dit goed werkt bij ons gaan ze het landelijk invoeren.

Uit heerhugowaard toevallig?(die M5 rijder)
Gangaran

Post by Gangaran »

autodre wrote:
Gangaran wrote:Ja was een 2005 model M5. Idd keuze hadden we niet, of moet je stoer zijn, asociaal etc... Ik weet het eigen schuld, maar toch. Als dit goed werkt bij ons gaan ze het landelijk invoeren.

Uit heerhugowaard toevallig?(die M5 rijder)

Durf het niet te zeggen, zal het volgende week donderdag vragen.
Katana

Post by Katana »

Effe volhouden Urvin :wink:

Doe je volgende keer mee met een circuitdag?
Gangaran

Post by Gangaran »

AIYOKU wrote:Effe volhouden Urvin :wink:

Is dat een serieuze vraag?? Heb zelf geen ervaring met zoiets, lijkt wel leuk om een keertje mee te maken.

Cursus zit achter de rug!!!!! Ben benieuwd of ze dit landelijk gaan invoeren of niet.
Katana

Post by Katana »

Gangaran wrote:
AIYOKU wrote:

Is dat een serieuze vraag?? Heb zelf geen ervaring met zoiets, lijkt wel leuk om een keertje mee te maken.

Natuurlijk, kan je je lekker uitleven op het circuit en voorkom je gel*l met oom agent.

Februari is er weer een vrij rijden.nl dag op Zandvoort. Ik zal volgend jaar nog minstens 1 circuitdag organiseren. Hangt af van het animo.
eteuben

Post by eteuben »

Afgelopen vrijdag was tijdens de uitzending van De Grote Beurt een stukje op een circuit gefilmd. Volgens mij Lelystad. Toen reed er 2x een grijze CTR op de achtergrond door het beeld heen. Was jij dat?
Gangaran

Post by Gangaran »

eteuben wrote:Afgelopen vrijdag was tijdens de uitzending van De Grote Beurt een stukje op een circuit gefilmd. Volgens mij Lelystad. Toen reed er 2x een grijze CTR op de achtergrond door het beeld heen. Was jij dat?

Oh nee, mijn slipcursus was in Barneveld.
eteuben

Post by eteuben »

Moest wel direct aan jou denken en je cursus, ik dacht DAS toevallig! Maar nee dus! Hmm misschien toch wel iemand anders van hier...
Locked