Olie vragen? De antwoorden!
-
- Posts: 420
- Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik ben er persoonlijk erg tevreden over , ook word de olie niet gitzwart .
Hij word natuurlijk wel wat donkereder van kleur maar niet gitzwart, het is niet een extreem duur product maar iets lastiger te krijgen.
Toen ik mijn eerste oliewissel deed, van ...merk olie naar deze Olie luste hij wel meer olie , maar nu ik voor de 3de keer de nieuwe olie er in heb zitten is het verbruik nagegenoeg weg.(Moest het blok wennen of inlopen op andere olie???)
Ik bestel deze maand of begin Jan. 3 dozen (18 flessen) met Kendall Elite 5W50 , nog meer gegadigden ...eventueel?Wil niemand wat aansmeren , maar ga toch bestellem en het beste is om het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden en niet continue te wisselen van oliemerk/viscositeit.
Hij word natuurlijk wel wat donkereder van kleur maar niet gitzwart, het is niet een extreem duur product maar iets lastiger te krijgen.
Toen ik mijn eerste oliewissel deed, van ...merk olie naar deze Olie luste hij wel meer olie , maar nu ik voor de 3de keer de nieuwe olie er in heb zitten is het verbruik nagegenoeg weg.(Moest het blok wennen of inlopen op andere olie???)
Ik bestel deze maand of begin Jan. 3 dozen (18 flessen) met Kendall Elite 5W50 , nog meer gegadigden ...eventueel?Wil niemand wat aansmeren , maar ga toch bestellem en het beste is om het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden en niet continue te wisselen van oliemerk/viscositeit.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Moest het blok wennen of inlopen op andere olie???
Dat doet hij inderdaad! Daarom is het beter om zo min mogenlijk te wisselen van type olie.
Als je iets anders neemt, moet je dat niet doen om dat 1 keer te proberen, maar om voor altijd over te gaan.
Winter/zomer olie wissels is al helemaal niet aan te bevelen!
ITR1689 wrote:Waar werkt de heer Engel?
Ik ben benieuwd hoe hij over dat Mugen MT105 toevoeging denkt.
Heb een reactie terug van Dr. Engel , mar had net mijn hele vraag niet beantwoord maar hier in ieder geval het mailtje]Goedemorgen,
Op zich kan het niet veel kwaad om Molybdenium toevoegingen te gebruiken, let wel op dat je niet teveel toevoegt. Het spul lost niet op in de olie en ik heb al meerder keren motoren gezien waar de oliekanalen van de krukas en de drijfstangen verstopt zaten met een grijsachtige smurrie, dit bleek gewoon teveel Molybdenium toevoeging te zijn. Kijk dus goed op de fles voor de aanbevolen mengverhouding.
Groetjes JW[/b]
mijn vorige (duitse) itr eigenaar rade me aan om zijn olie te blijven gebruiken,castrol rs 0w40. bij iedere 10000km gooide hij nieuwe olie en filter erop. tellerstand staat nou bijna op 95k,en mijn oliepijl is nou bijna tot de helft.dus neem aan dat ie bij 90k gewisseld heeft.heb verder geen problemen met deze olie naar mijn weten,of is er toch een betere olie voor mij. rij haast niet op het circuit,en er zijn vaak korte stukkken bij maar soms ook wel lange.en tuurlijk vaak in het vtec gebied...
Dus met die logica staat je oliepeil na 10.000 km net boven het kritieke punt? Handig zo'n verbruik...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Normaal? Tsja... mijn peil zakt niet zichtbaar na 5000km dus dan vind ik een dergelijk verbruik niet normaal.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Een B-serie motor mag olie verbruiken met en erg zware voet.
En dan bedoel ik niet eens een keer hoge snelheden rijden of een keer VTECCEN maar , echt je motor op de klote geven .
Volgas >>Toerenbegrenzer>>Remmen en dan weer en dan nog een keer en dan weer remmen en dan weer en dan weer volgas en dan weer ,eigenlijk zoiets wat je op het circuit doet , en dit zul je niet veel doen op straatgebruik dus daar zul je ook minder olieverbruik bij hebben.Op het circuit heb je gewoonweg olieverbruik!!Vraag aan menig ITR rijder op circuit :idea:
En dan bedoel ik niet eens een keer hoge snelheden rijden of een keer VTECCEN maar , echt je motor op de klote geven .
Volgas >>Toerenbegrenzer>>Remmen en dan weer en dan nog een keer en dan weer remmen en dan weer en dan weer volgas en dan weer ,eigenlijk zoiets wat je op het circuit doet , en dit zul je niet veel doen op straatgebruik dus daar zul je ook minder olieverbruik bij hebben.Op het circuit heb je gewoonweg olieverbruik!!Vraag aan menig ITR rijder op circuit :idea:
De bovenstaande beschrijving is eigenlijk het enige wat mijn wagen doet. :lol:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dus jij wil beweren dat jouw motor bijna geen druppel olie verbruikt met wat wilco net vertelde? super motor heb jij geloof er weinig van. trouwens heb je je itr niet meer te koop staan?VTECCIE wrote:Normaal? Tsja... mijn peil zakt niet zichtbaar na 5000km dus dan vind ik een dergelijk verbruik niet normaal.