Honda komt met V8

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Honda komt met V8

Post by RedSun »

Om luxueuze auto’s te verkopen, is een V8-motor in het programma een must. Honda, dat zich nu nog beperkt tot zescilinders voor de topmodellen, ziet dit ook in en komt in de nabije toekomst met grotere motoren.

De Amerikaanse ontwikkelingschef van Honda, Hirohide Ikeno, bevestigt dit in een interview. Hij kondigde aan dat er op de Autoshow van Detroit (januari 2007) meer bekend wordt over de nieuwe motoren. In de eerste instantie is de V8 voor Honda’s Amerikaanse luxemerk Acura bestemd, maar het is goed mogelijk dat de grotere motor ook zijn weg naar de Legend zal vinden.
Eerder werd al bekend dat de nieuwe NSX, die gepland staat voor 2009, een V10 krijgt. Deze motor zal rond de 500 pk krijgen, tegenwoordig een vereiste om mee te tellen als supersportauto. De vorige NSX had prima rij-eigenschappen, maar het vermogen van 280 pk (gevolg van een gentlemen’s agreement tussen de Japanse autofabrikanten) was in de laatste levensjaren van de auto niet meer genoeg om de concurrentie bij te benen.
Nana korobi ya oki
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

aight!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

idd goeie shit!
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Jammer dat ze aan de druk toe gaan geven. Met een zespitter kun je naar de huidige maatstaven nog steeds erg leuke dingen doen. Maar aan de andere kant had Honda al een keer eerder een soort van 8pitter, namelijk de NR750. Had je wel van dit soort zuigers.
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ha! Maar dat was meer een 8klepper! Per cilinder welte verstaan....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Het ging mij om het dubbele aantal kruktappen per zuiger.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

lekker 8)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

AccordTypeaRd wrote:Het ging mij om het dubbele aantal kruktappen per zuiger.


Dat zal wel moeten tegen het kantelen van de zuiger..
Wist dit niet, wel erg stoer :-)

Maar ze moeten wel toegeven aan de 'grote motoren hype' je kunt wel meer vermogen halen uit een kleine motor, maar het moet wel betrouwbaar blijven. Ik ben erg voor het perfectioneren van een kleine motor, maar met 4 extra cilinders kunnen ze een hoop doen en zo hopelijk concurreren met andere, vele duurdere snellere merken...
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

O'ja de "NR750" die had toendertijd de ook de bijnaam "Never Ready" bike.

Honda zou toch wel heel erg snel wakker moeten worden om op sportief gebied in Europa nog voet aan de grond kunnen houden.

Elk Europees merk met een sportieve uitvoering in het segment waar ook Honda zich ophoudt, declasseert Honda qua specs, Mazda heeft daar recent wel een weerwoord op gepresenteerd met de 2,3 turbo met 260 pk.

Hallo!!! Honda wakker worden en anticiperen op de huidige ontwikkelingen, het zal inhouden dat ze geblazen gaan worden, N.A. met hoge vermogens word zeer kostbaar en zal voor de gewone man onbereikbaar worden.

Genesis
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik hoop dat Honda aan die hype niet te veel gaat toegeven en gewoon op een eerlijke N/A manier en ondersteltuning de concurrentie leert dat het ook op een andere manier mogelijk is om flinke prestaties neer te zetten. Het enige waar ze écht naar moeten kijken is om ook onderin wat meer koppel te genereren, maar dan wel in combinatie met hoge toerentallen en een topvermogen waar iederen jaloers op is. Een geblazen auto ontwikkelen is ook niet zo goedkoop tegenwoordig, en daarnaast is bijvoorbeeld Audi voor zijn RS4 ook afgestapt van drukvulling.
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

AccordTypeaRd wrote:Ik hoop dat Honda aan die hype niet te veel gaat toegeven en gewoon op een eerlijke N/A manier en ondersteltuning de concurrentie leert dat het ook op een andere manier mogelijk is om flinke prestaties neer te zetten. Het enige waar ze écht naar moeten kijken is om ook onderin wat meer koppel te genereren, maar dan wel in combinatie met hoge toerentallen en een topvermogen waar iederen jaloers op is. Een geblazen auto ontwikkelen is ook niet zo goedkoop tegenwoordig, en daarnaast is bijvoorbeeld Audi voor zijn RS4 ook afgestapt van drukvulling.


Kijk eens naar de doelgroep die Honda "minded" is (waar onder ik), de liefhebbers zijn 99% 2de en/of 3de eigenaar van de betreffende geliefde Honda, de eerste eigenaars (die dus het volle pond betalen) zullen hele andere criteria hanteren, daarom denk ik dat Honda een hele kluif zal hebben/houden om voet aan de grond te houden in Europa wbt sportieve keus van potentieele kopers.

En waar jij het over hebt in N.A. uitvoering, wat denk jij dat dat moet gaan kosten?! Gaan we dan niet richting BMW M3 aanschafprijzen :roll: en wat zal dan de keus zijn bij 99 van de 100 kopers......................

Genesis
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Denk eerlijk gezegd niet het nodig is om drukvulling toe te passen bij Honda. Sinds jaar en dag persen ze al hoge vermogens uit "kleine" motoren en die motoren zijn nog betrouwbaar ook.

V8=2x B16A =300 of 320 pk...netjes toch? :wink:
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

V8=2x F20C= 480 PK :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Wou het bescheiden houden :wink:
Nana korobi ya oki
iLu
Posts: 10
Joined: Sat Feb 17, 2007 5:57 pm

Post by iLu »

omg lekker :)
Locked