INJECTOREN ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
bar honda

INJECTOREN ATR

Post by bar honda »

Ik heb een probleem met mijn atr. Motormanagement lampje brandt.
Ik heb het uit laten lezen bij de dealer, blijkt dat alle 4e cilinder af en toe overslaat. De injectoren blijven af en toe hangen. Wie heeft een adres in omgeving Den Haag voor het reinigen en reviseren van de injectoren??
Nieuwe injectoren kosten namelijk € 186.- ex. btw. En dan nog eens keer 4.
Progger

Post by Progger »

Alle vier de injectoren die overslaan, dit wil dus zeggen dat alle injectoren tegelijkertijd sterk vervuild zijn. Ik kan dit moeilijk geloven.
Hoe draait de motor feitelijk en hoe heeft de dealer deze diagnose gemaakt?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik neem aan door code 51, 52, 53 en 54 uit te lezen.
Je zou dit moeten kunnen merken als het zou kloppen.
Ik zou dan eerder gaan zoeken in de brandstofdruk incl zoeken naar vervuild filter.
Maar anders is je injectoren schoonmaken nooit voor niks. Gewoon laten cleanen en dan kijken of het weg is.
IvoG

Post by IvoG »

Volgens mij gebeurt het niet bij alle tegelijkertijd Frank, vandaar dat hij dat niet merkt. Maar inderdaad, gewoon schoonmaken kan nooit kwaad. Kan het bij TCC?
wilco

Post by wilco »

Koste mij bij de dealer €50
HondArd

Post by HondArd »

Injectoren kunnen na elkaar vervuild raken en dat kan ook tussendoor nadat het dan weer eventjes goed gaat. Het beste om ze ultrasoon te reinigen en meteen het benzinefilter mee te nemen, als deze te verstopt zit valt de benzinedruk ook te veel weg.
Katana

Post by Katana »

Is met de huidige zwavel vrije/arm benzine een bekend probleem bij de ATR. Meteen laten reinigen met ultrasoon.

Honda Koot in Hillegom heeft het voor mij gedaan, kosten zijn geen hartstopper.

Als je het niet meteen laat doen kan je wel een hartstopper krijgen door een rekening na detonatie schade :( .
bar honda

Post by bar honda »

Uitgelezen via de diagnose stekker. Meeste die overslaat is cilinder 4 af en toe de andere. Ik heb een bedrijf gevonden in Amsterdam om de injectoren te rienigen voor €19.50 ex btw per injector.
De motor trilt af en toe. En af en toe ook extrem. nu de motormagement lampje brandt draaid de motor wat soepeler.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Juist! En dat komt omdat de motor in het nood programma vaak een stuk rijker wordt gezet dan normaal.
Dus als je brandstof toevoer door vervuiling tekort komt kan het zijn dat hij in het noodprogramma beter loopt.
bar honda

Post by bar honda »

Zo eindelijk de injectoren terug na een badje sonoren. 1 injector is zo slecht dat ze niks meer mee kan doen, de inspuit druk is te hoog. De andere 3 in wel te reviseren. Heb vandaag een nieuwe injector (€185.-) besteld bij de dealer en krijgt hem morguh binnen. Daarna weer alles inbouwen en kijken wat de motor daarna doet of alles goed loopt, vandaag ook gelijk de kleppen gesteld. Een uitlaatklep had teveel speling de rest is goed, dus dat valt nog mee. Hoopt dat als alles goed gaat morguh en dan kan ik weer gaan rijden .
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

wederom een injectoren probleem dus.....

Als ik Accord R had gereden had ik ze bij voorbaat elk jaar laten cleanen....
Voodoo

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:wederom een injectoren probleem dus.....

Als ik Accord R had gereden had ik ze bij voorbaat elk jaar laten cleanen....

Das niet zo'n gek idee :-)
Katana

Post by Katana »

Een ATR injector clean dag! Weer eens wat anders als een Dyno of circuit dag! :lol:
bar honda

Post by bar honda »

Zo alles zit weer gemonteerd. Gelijk benzinefilter vervangen. Alles draaid als een zonnetje.
Locked