Type-R Dynodag-III 18 nov 2006

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
baRt

Post by baRt »

gaat het om het uploaden, of het omzetten van DV naar iets waar wij wat mee kunnen?

het uploaden etc: wat er al is gezegd: youtube of google video (youtube is beter imho)

Omzetten kan ik wel, maar ik weet fokking groot mini-DV materiaal kan zijn :(
oftewel: oversturen duurt ff...

aan de andere kant: ik zit ziek thuis, heb tijd zat :p
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Hi baRt,
Ik stuur met alle liefde mijn tape naar jou huisadres toe, misschien lukt het jou om het op Internet te krijgen?
Persoonlijk komt het mij ook beter uit omdat we komende week op vakantie gaan en ik er ook nu even niet de tijd er voor heb.
Laat het mij even weten of je dit misschien wilt doen? :roll:
VTECRTY

Post by VTECRTY »

volgens mij heeft nog lang niet iedereen gereageert die heen is geweest,was namelijk erg benieuwd naar de itr s. wat een dergelijk spaghetti spruitstuk doet,of weet ik veel wat. hoeveel itr s waren er nou?
roblom

Post by roblom »

Volgens mij 3, waarvan 2vrijwel helemaal standaard en de andere totaal niet. Dus wat dat betreft weing te vergelijken. Wat er wel uitkwam.
- Een silencer geeft een verlies van ongeveer 4 pk.
- Een zachte band op een ITR geeft ongeveer een verlies van 2,5 pk :D
- Kleppen stellen waarvan de speling 0,05 mm te groot was geeft niet echt een vermogenswinst, echter wel een veel betere Lambda waarde.
- Als het toerental van de bank niet goed geijkt is klopt het koppel van geen kant (vrij logisch, maar toch)
VTECRTY

Post by VTECRTY »

na ja,wou even kijken hoe sommige veranderingen zouden uitpakken,ben van plan om dit jaar nog een andere uitlaatlijn te halen.dan was dit mooi geweest welke het beste uit de test kwam.maar uit de vele topics wat ik gelezen heb gewoon voor 63mm gaan van voor naar achter vanaf het blok en dan een 4-1 spruitstuk,zie nog wel even welke. jij al een uitlaat op het oog,jij was ook op zoek geloof ik...
baRt

Post by baRt »

mja, roblom en ik rijden vrij standaard EN hebben allebei airco...

verschillen:
roblom: bone stock alles, t/m 15" wieltjes aan toe, goed afgesteld
mijnes: 17", skunk2 catback, injectoren nog niet 100%, kleppen etc niet gesteld...

roblom: 185pk, ik 180. koppel van roblom weet ik zo niet meer, mijne was 159,5... Wielpk's bij mij denk ik 137,5 maar ook dat weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

De derde ITR die ik op de bank heb gezien is vrij nutteloos in de vergelijking, want dat was gaskleppie zijn to-the-bone machine :)
mr. X

Post by mr. X »

Ligt dat grote verlies niet aan de 'hype' velgen?
Heb dat al eens gezegt, op de testbank kijken wat voor verschil dat maakt bij dezelfde auto. 15" en 17"
En dan lijkt het me interessant wat voor verschil er in zit als beide velgen even zwaar wegen alleen puur andere omtrek hebben..
baRt

Post by baRt »

mja ik denk dat het o.a. wat doet... lang niet alles hoor...

maar goed: regel mij een setje 15ers die vrij zwaar zijn (moet mijn setje ff wegen dan uiteraard) en betaal de helft van de runs... doen wij testen :)
mr. X

Post by mr. X »

Wacht tot 2007 en dan gaan we wel iets regelen :-)

Mijn CTR velgen met banden wegen 17 kilo
Die oude velgen wegen 21 (!!!) kilo met band
std ITR velgen 6.3 kilo dacht ik? weet alleen niet of dat met of zonder band is.

Zal eens wat gaan zoeken en rommelen
MPG

Post by MPG »

Aangezien ik nog geen enkele uitdraai heb mogen zien van een dyno run, zal ik zelf maar mijn eigen ervaringen met een ATR weergeven.

Ik ben niet naar Rica gegaan, maar naar FCG Engineering te Gorredijk. Aangezien ik daar al een keer eerder was geweest, kon ik de resultaten mooi met elkaar vergelijken.

In de eerste plaats een run gemaakt met alleen de K&N CAI als modificatie.
Het resultaat was teleurstellend. Bijna geen extra vermogenswinst.
Het standaard ATR inlaatcircuit is dus gewoonweg erg goed !

Daarna enkele runs gemaakt met de zelf ingebouwde Apexi Neo om het mengsel bij te regelen en de VTEC Hi-cam eerder in te laten komen. Dit gaf een duidelijke verbetering van het vermogen en de koppelkromme te zien. Bij het overschakelen op de weg blijft de ATR nu ook in het VTEC-gebied.

Om serieus meer vermogen uit het blok te krijgen, zullen er gewoonweg hogere nokkenassen in moeten. Maar we laten het hier voorlopig bij.

http://img223.imageshack.us/my.php?image=testbankatr11nov2006ff6.jpg
Katana

Post by Katana »

Image

221 pk is netjes man :thumbs:
Katana

Post by Katana »

De run van 06-05-2006
Image

De run van 18-11-2006
Image

Ik heb met Typhoon 0.9 pk ingeleverd :-?

Effe mijn Lady laten nakijken..
BugsM

Post by BugsM »

Hmm, je haalt de 200Nm niet. Had ik ook destijds. Hoe haal je nu wel de 8000rpm? Foutje met ijken?
Katana

Post by Katana »

Lijkt het wel op, ik had het die dag druk met andere zaken en zag het pas thuis.

Ik moet toch nog terug, dus..
roblom

Post by roblom »

baRt wrote:mja, roblom en ik rijden vrij standaard EN hebben allebei airco...

verschillen:
roblom: bone stock alles, t/m 15" wieltjes aan toe, goed afgesteld
mijnes: 17", skunk2 catback, injectoren nog niet 100%, kleppen etc niet gesteld...

roblom: 185pk, ik 180. koppel van roblom weet ik zo niet meer, mijne was 159,5... Wielpk's bij mij denk ik 137,5 maar ook dat weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

De derde ITR die ik op de bank heb gezien is vrij nutteloos in de vergelijking, want dat was gaskleppie zijn to-the-bone machine :)

Ik had:
184,9 pk aan de krukas
147,8 aan de wielen
158,6 NM @ 7760 rpm

Zal morgen mijn scan ook even online zetten.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Als je een foute toerental ijking hebt kan je zelf het juiste koppel uitrekenen.
Het is even rekenen maar je kan het zelf corrigeren.

gaat als volgt:
Neem je eigen vermogenslijn en zet in een xl sheet de vermogens waarden tegen de toerentallen die volgens jou wel kloppen. Dus als de meting een te hoog toerental gegeven heeft haal je overal dat verschil vanaf en vul dat toerental in je sheet in.
Daarna wordt het een beetje rekenen.

Zoals je ziet is het koppel gelijk aan het vermogen bij 7010RPM Met deze wetenschap kan je de rest uitrekenen.
Neem bv bij 5000rpm het gemeten vermogen. Bij Ajoekoe is dat bv 120pk
Doe dan 7010X120/4800 (werkelijke toerental) en je hebt het werkelijke koppel bij 4800rpm.
En dat wordt dan 175,25Nm ipv de 170Nm die de bank ervan gemaakt heeft.
In een XL sheetje kan je dan met de uitkomst een nieuwe lijn laten berekenen in een grafiek.
mr. X

Post by mr. X »

Frans, is die ene klep niet weer vervuild? Misschien dat er daar minimaal verlies in zit. Of de ijking verkeerd natuurlijk.
Mocht je een keer terug gaan kun je me wel een belletje geven. Ga ik gelijk mee en maak ik ook een run. Baal nog altijd dat ik het gewoon ben vergeten :evil:
Kijken wat mijn DC spruit heeft opgeleverd. En misschien dat ik dan al mijn volgende mod heb wat we kunnen testen of dat iets doet :twisted:
Katana

Post by Katana »

Yep , zou kunnen.

Ik hou je op de hoogte Maarten.
Sjakiera

Post by Sjakiera »

Heb ook eens zoiets voorgesteld bij DSC om een dynorun test te doen maar die staan daar heel anders tegenover dan hier helaas... :cry:
Gangaran

Post by Gangaran »

Wim, waar blijven de beelden??? :roll:
Locked