Nieuwe Honda CBR 600RR 2007 testen in Spanje ?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Katana

Nieuwe Honda CBR 600RR 2007 testen in Spanje ?

Post by Katana »

Ik word niet goed, effe een dweil pakken :woow:

De nieuwe Honda CBR 600RR

Specs:
-155 kg
-118 pk

Image

Image

Image

Image

Post van Honda NL gehad of er iemand is die een proefrit wil maken in Spanje 8)

Brief:
Bijzondere actie op Spaans circuit Almeria met nieuwe Supersporter

IEDEREEN KAN DE NIEUWE HONDA CBR600RR TESTEN
Schiphol Rijk, 22 november 2006--- Honda gaat volgas het nieuwe seizoen in waarbij iedereen met een passie voor snelheid volop aan zijn trekken komt. Tijdens een exclusieve tweedaagse testactie in Zuid Spanje kan men de gloednieuwe Honda CBR600RR zelf ervaren op het circuit van Almeria.

De CBR600RR heeft vier achtereenvolgende titels in het World Supersport Championship op zijn naam staan. Zijn opvolger wacht dus een zware taak en daarom kregen de ontwerpers carte blanche met als resultaat een maar liefst 8 kilo lichtere en totaal nieuwe CBR600RR. De lichtste in zijn klasse en de meest krachtige en best sturende CBR600RR ooit.

Exclusieve pre-drive
Nog voor de CBR600RR in de winkel staat kan men inschrijven voor een exclusieve pre-drive op het Circuito de Almeria in Zuid Spanje voor een tweedaagse circuittest. Er wordt gereden in kleine groepen van 6-8 rijders. Ervaren instructeurs laten zowel nieuwe als ervaren motorrijders kennismaken met de gloednieuwe Honda CBR600RR. Prijs per rijder slechts 1.299,- euro. Niet rijdende reisgenoten betalen 849,- euro.

All inclusive
Datum van dit unieke evenement is 5 en 6 februari 2007. De arrangementsprijs is inclusief gebruik van de CBR600RR en daarbij komende kosten, 3 nachten in een viersterren hotel op volpension basis en de vlucht. Er worden ook opnames gemaakt om deze bijzondere ervaring thuis nog eens te beleven! Natuurlijk zijn er bekende Honda coureurs aanwezig en is er ook een helmtestactie.

Inschrijven en/of meer informatie op www.honda.nl

Beeldmateriaal en informatie over Honda zijn te vinden op www.mcvpo.honda-eu.com.

Wie gaan er mee? :mrgreen:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die nieuwste generatie 600cc fietsen zijn echt heel ruig!

Het ontwerp is met "minimaal" nog het beste uit te leggen.
Jammer dat ik er niet op pas........
RedSun

Post by RedSun »

Tijd om mijn motorrijbewijs te halen...brrrrr
Nana korobi ya oki
VTECRob

Post by VTECRob »

Fuk... dat ga ik niet redden denk, om voor die tijd mijn rijbewijs te halen...
HondArd

Post by HondArd »

Als zefs de 600cc's zoveel vermogen krijgen wordt het tijd dat ze dat ook met 400cc's gaan doen. Men is ooit begonnen met "downscalen" van de supersporters naar 600cc omdat de 1liters enorm veel vermogen kregen, nu gaan de 600cc's die kant ook op.
Patrick

Post by Patrick »

hmm mag volgend jaar zwaar mischien me rs125 hier maar voor inruilen!!
mr. X

Post by mr. X »

VTECRob wrote:Fuk... dat ga ik niet redden denk, om voor die tijd mijn rijbewijs te halen...

Is rijbewijs hiervoor verplicht? Stond namelijk ook voor beginnende rijders...

Wel super vet, maar vind het veel geld
RedSun

Post by RedSun »

Lijkt me wel dat je je motorrijbewijs moet hebben om deel te mogen nemen. Of Spanje moet andere regels hebben maar anders ben je niet verzekerd (lees de motor is niet verzekerd)
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Het is op het circuit.. dus verzekerd zal je zoiezo wel niet zijn
Martin.O

Post by Martin.O »

frans gaat de airbox door het balhoofd heen net als sp-2
BugsM

Post by BugsM »

AccordTypeaRd wrote:Als zefs de 600cc's zoveel vermogen krijgen wordt het tijd dat ze dat ook met 400cc's gaan doen. Men is ooit begonnen met "downscalen" van de supersporters naar 600cc omdat de 1liters enorm veel vermogen kregen, nu gaan de 600cc's die kant ook op.

118 is niet echt veel hoor. Ze zitten al jaren rond die waardes. Met ram/air op snelheid zal het iets meer zijn...
mr. X

Post by mr. X »

Ze moeten denk ik ook echt meer toeren gaan draaien om nog meer uit zo'n klein cilindertje te halen. Je hebt die boring zeker nodig voor veel vermogen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Klopt.
Die 600F van mij trekt mid toeren echt NIET hard. Pas voorbij de 9000rpm barst hij los. Maar dan is het ook gelijk een beest!

Dat zal met deze niet anders zijn, alleen lijkt hij al eerder harder te trekken omdat hij minder gewicht mee te zeulen heeft.
mr. X

Post by mr. X »

Maar hoorde laatst van iemand dat motoren ook V-tec hadden? klopt dat?
Is namelijk wel logisch want hij heeft de toeren nodig om vermogen te maken. En die krijg je niet zonder een 'agressieve' nok. En zonder V-tec zou het onderin niet rijdbaar zijn...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou, een motorfiets heeft knap hoge nokken volgens mij. Als je hoort hoe hij stationair staat te pruttelen bij 1500rpm......

De gene die VTEC hebben hebben dat alleen om laag toeren extra power te krijgen. Ze schakelen dan 1 van de inlaatkleppen uit!
Niks hogere nokken.
Katana

Post by Katana »

Martin.O wrote:frans gaat de airbox door het balhoofd heen net als sp-2

Ik heb er nog geen foto's van, maar denk het wel.

Een collega is nu aan het testrijden in Alabama Amerika :twisted:

@Maarten en Frank: De Honda VFR800 heeft VTEC 8)
mr. X

Post by mr. X »

Wikipedia wrote:The sixth generation began in 2002 and featured dual underseat exhausts and available ABS (antilock brakes) in addition to the DCBS. It was the first generation of VFR to feature chain-driven rather than gear-driven cams plus VTEC valve-actuation technology. In contrast to the automotive version of VTEC, where the cam timing is changed to suit the engine RPM providing a broad spread of power, the simplified motorcycle version employs only two of the four valves per cylinder when operating at lower engine speeds. All four valves per cylinder are utilised above 7000 rpm. These changes were a bid by Honda to meet tightening noise and emissions standards in their home market and abroad. In 2006, Honda has lowered the VTEC activation threshold as the power delivery of the 2002-2005 VTEC models tended to dip slightly before the transition point. In the 2006 edition the VTEC engages at 6400 rpm and stops working when the rpm is back to 6100

Link.

Okee dat is duidelijk, maar waarom de sluiting van 2 kleppen? Het veranderen van het nokprofiel (bij de 'automotive' VTEC) snap ik helemaal waarom dat gebeurt ed. maar dit niet helemaal...?
Katana

Post by Katana »

Als ik me niet vergis geeft een 2 kleppen per cilinder motor meer koppel bij lage toeren.

De VFR (v-motor) maakt niet veel toeren in vergelijking met de CBR +/- 11.000 tpm
BugsM

Post by BugsM »

AIYOKU wrote:Als ik me niet vergis geeft een 2 kleppen per cilinder motor meer koppel bij lage toeren.

De VFR (v-motor) maakt niet veel toeren in vergelijking met de CBR +/- 11.000 tpm

Het schijnt op de VFR nie echt te werken. VTEC omslag op een motorfiets lijkt me ook totaal niet gewenst. Het overgang is te duidelijk aanwezig....
De VFR is trouwens dacht ik een v4 blok...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

klopt
V= v opstelling
F= Four
R= knallen met die bak.

Het werkt in zoverre dat hij lekkerder oppakt laag in toeren en minder kabaal maakt

These changes were a bid by Honda to meet tightening noise and emissions standards in their home market and abroad.
Locked