Nieuwe Wetgeving Tuning in de EU in de toekomst?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
RedSun

Post by RedSun »

hehehe idd ja, van die mooie bumpers die vervormen bij 100km p/u op de snelweg :lol:
Nana korobi ya oki
RedSun

Post by RedSun »

volgens mij lopen er 2 dingen door elkaar in Duitsland

In Duitsland loopt de campagne Tune it! Safe om goedkope en inferieure tuningonderdelen de pas af te snijden. Op de Essen Motor Show was vorig jaar een in politiekleuren gespoten TechArt Porsche 911 de mascotte van die campagne. Dit jaar draagt de Brabus CLS Rocket de politietooi.

Vooral in Duitsland is tuning populaire zaak. Rond de Essen Motor Show, een beurs die is toegespitst op auto-verfraaiing loopt de Tune it! Safe-campagne. Daarbij wordt de strijd aangegaan tegen goedkope tuningonderdelen die vaak zijn gekopieerd van de gerenommeerde merken en niet aan de wettelijke eisen voldoen. Zo wordt tuning volgens de Duitsers een gevaarlijke aangelegenheid.
Nana korobi ya oki
sp00n

Post by sp00n »

Het woord Tuning moet ook het woord Tuning blijven.
En niet Tuning van Tupperware. (><) :D :D
Maar inderdaad krijgen de echte tuners een verkeerde naam door bepaalde tupperware fabrikaten.
Zo zeg ik maar, wat heeft het voor nut om een Opel tigraatje te verspoileren, en er dan ook nog een meeeeega grote Spoiler achterop te schroeven, die ze net zo goed kunnen gebruiken als tafel in de zomer.
En dan nog het feit, dat ze niks aan die spoiler hebben. :D :D

Maaaar dan zeg ik natuurlijk ook weer : "Ieder voor zich, en iedereen heeft een eigen mening wat nu Tuning is en wat niet"

Het zou niet goed zijn als er straks allemaal dezelfde auto's rond rijden.. :o ops: :cry:

Dus ik hoop niet dat ze een wet gaan invoeren, die helemaal niks meer toe laat aan de auto.
Want dan is de Individualiteit helemaal verdwenen uit het straat beeld, en ziet elke CTR, Integra, Accord, Civic.. of welk type en merk auto ook, er hetzelfde uit als de ander.

Ik moet er niet aan denken, want dan moet ik nu al naar bed. :D :D :evil:
Nightmare

Post by Nightmare »

ik ben dus 'zo'n tupperware tuner, maar ben het wel met jullie eens !!
ik heb zelf ervaren hoe slecht sommige spullen zijn die je op je auto wilt schroeven, en het is in sommige gevallen gewoonweg gevaarlijk. ik wilde er ooit een leuke normale spoiler op schroeven, die nog geen eens schroefgaten bevatte !! dus m.a.w, gewoon parkers in de poyester schroeven. dat heb ik geprobeerd, en met een lichte trek, trok ik deze gewoon van de kofferklep af !! laat staan wat er op de snelweg was gebeurd ...... in duitsland b.v. moet door een spoiler een metalen kabel zitten, die via je schroefpunten onder je kofferklep vast moet zitten. kan dus nooit van je auto af zonder de kabel door te knippen.
gewoon een simpel voorbeeld dus. ik blijf wel tupperwaren, maar aan mijn auto wiebelt nooit wat. in tegenstelling wat ik idd soms op de snelweg zie rijden. bumpers die gewoon door de wind tekeer gaan, of velgen die buiten de wielkasten steken, en bij doorveren de wielranden tegen de banden snijden ..... lekker link zo, enz,enz.
ze zouden hier een soort tüv moeten doen, dat je alles mag monteren, maar dat het wel effe gecontroleerd moet worden. b.v. bij een apk station. en dat je dat schiftelijk bevestigd krijgt. wel uiteraard voor schappelijkere prijzen als in duitsland.
dan zouden velen door de mand vallen, die gewoon effe in de schuur hun auto tunen of pimpen ..... en het dan alsnog fatsoendelijk moeten maken.

maar ik denk persoonlijk dat zo'n regel hier nooit zal komen. er wordt zelfs op de apk keuring steeds meer toegestaan. lexuslichten zijn ook al geen afkeur meer, zolang je er reflectors onder plakt. want dat is waar het om draait. en ander koplampen mag ook, zolang het lichtbeeld goed is. dus het lijkt meer op versoepeling dan op verbod.
RedSun

Post by RedSun »

Ik heb jouw vorige Accord (voor de R) gezien Nightmare maar dat noem ik geen tupperware tunen hoor.
Ik bedoelde meer die saxootje die 2 meter breder worden met gigantische bumpers (idd van die slappe).

Andere bumpers kan heel mooi zijn maar pak dan idd kwaliteit.
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

Nightmare wrote:maar ik denk persoonlijk dat zo'n regel hier nooit zal komen. er wordt zelfs op de apk keuring steeds meer toegestaan. lexuslichten zijn ook al geen afkeur meer, zolang je er reflectors onder plakt. want dat is waar het om draait. en ander koplampen mag ook, zolang het lichtbeeld goed is. dus het lijkt meer op versoepeling dan op verbod.

APK is iets heel anders dan de bromsnorren die je aanhouden he... Je kunt een geweldig APK papiertje hebben maar dat houdt niet in dat je reuzevleugel, je getinte ramen, je neon of je Lexus stijl lampjes er niet af moeten bij een controle.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nightmare

Post by Nightmare »

VTECCIE wrote:APK is iets heel anders dan de bromsnorren die je aanhouden he... Je kunt een geweldig APK papiertje hebben maar dat houdt niet in dat je reuzevleugel, je getinte ramen, je neon of je Lexus stijl lampjes er niet af moeten bij een controle.

klopt helemaal. is ook geen discussie voor nodig, want dit is gewoon de waarheid, maar in het apk/rdw boek van een keurmeester staat enkel bij koplampen omschreven dat het lichtbeeld een rechte lijn met optioneel een bermknik moet bevatten. dus voldoen je koplampen hieraan, kunnen ze beboeten wat ze willen, en als je lexus achterlichten alle benodigde lampen bevatten, hoeft er enkel maar een e keur reflector bij. deze mag dan op of onder de lamp zitten. net zoals al vele andere merken die lexus lampen hebben, en reflectoren in de bumpers hebben zitten. maar goed, de snorren schrijven nu eenmaal graag. maar je kunt deze dingen wel met een grust hart laten voorkomen.

@Redsun, bedankt. ik heb nu weer zo'n accord in de maak voor sezoen 2007 ...... :razz:
RedSun

Post by RedSun »

Ja weet ik, ben benieuwd!!
Nana korobi ya oki
Locked