sp00n stelt zich voor :-)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
sp00n

Post by sp00n »

mr. X wrote:Leuke plannen!

Thanks. :-)
Goede auto's verdienen ook goed materiaal.
Het zou alleen eens niet zo duur moeten zijn door die import steeds. :shock:
De plannen die ik eigenlijk wilde volbrengen, zijn :

Hondata heatshield pakking
Hondata K-Pro
Toda Spruitstuk
J's Racing 60RS Catback
Schroefsetje (Merk is nog de vraag)
En eventueel nog ITB's

Lang verlanglijstje dus nog, maaaar het is weer bijna Sinterklaas en Kerstmis.
Laten we hopen, dat ik deze droom ooit onder de motorkap mag hebben.. :D

The Power of Dreams, but with Honda, the dreams get real. :D :twisted: :silly:
mr. X

Post by mr. X »

:wink:

edit aan je lijstje:
Denk dat je voor het circuit rijden misschien ook nog een rem setje nodig zult hebben. Ik kwam iig tekort aan mijn std brake's.

Probleem is met ITB's dat er zó veel aan vast zit. Stand alone, wideband. Kostenplaatje voor alleen dat ligt gigantisch hoog. Plus de winst tov geblazen is practisch te verwaarlozen maarja...
sp00n

Post by sp00n »

Klopt inderdaad, ik had eens geinformeerd naar de hele hap.
En het was inderdaad een behoorlijke hap uit de beurs als je alles bij elkaar gaat tellen, om alleen die ITB's op orde te hebben.

Maar remmen was ik idd vergeten erbij te zetten.. :D
Daar zou ik graag rotora's voor willen vervangen..

Turbo is wel leuk en aardig, maar ik vind het niet echt zo bij Honda passen.. (mijn mening)

Honda was en is altijd al sterk in NA motoren geweest, en heeft bijvoorbeeld met 2 liter 200 PK uit een motor gehaald.

Waar Opel en VW allemaal een Turbo voor nodig hebben.
Ok, nu zijn hun motoren dan wel op lager toerental oersterk, maar geef mij toch maar gewoon een NA honda blok.. :D

Eens kijken wat zich in de toekomst allemaal laat realiseren.
En natuurlijk eerst goed de voor en nadelen bestuderen.
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Nee Buddyclub Spec 3 maar ik denk dat we gewoon hetzelfde probleem hebben. Ik zou de uitlaat lekker laten zitten gewoon goeie header erbij en de 1300 euro aan de K-Pro en een Heathshield besteden. Dat is mijn mening als ik de kosten zo eens voor me ziet.
sp00n

Post by sp00n »

MikeEp3 wrote:Nee Buddyclub Spec 3 maar ik denk dat we gewoon hetzelfde probleem hebben. Ik zou de uitlaat lekker laten zitten gewoon goeie header erbij en de 1300 euro aan de K-Pro en een Heathshield besteden. Dat is mijn mening als ik de kosten zo eens voor me ziet.

Heb ook zitten Twijfelen over de BC Spec 3, net voordat ik de Invidia gekocht heb.
Het probleem was, dat ze de BuddyClub niet hadden, dus ben ik voor de Invidia gegaan. :D

Hoe klinkt het BC systeem eigenlijk onder de EP3 :?:

Ik heb vandaag eens de zogenaamde "Hondata Airbox Mod" uitgevoerd.
Reteveel werk, om dat alles met het dremeltje eruit te halen wat in de luchtfilterkast zit.
Maar ik moet wel zeggen, dat hij nu beter op het gas reageert, en dat ik ook een klein beetje merk, dat hij soepeler op toeren komt.
Met andere woorden, hij trekt veel beter. :D :D

Aanzuiggeluid is een "klein" beetje meer geworden, maar daar ging het me niet om.
Jo&

Post by Jo& »

sp00n wrote:Honda was en is altijd al sterk in NA motoren geweest, en heeft bijvoorbeeld met 2 liter 200 PK uit een motor gehaald.

Ze hebben zelfs met 2 liter 240 PK uit een motor gehaald :wink:
chris

Post by chris »

Joanne wrote:
sp00n wrote:Honda was en is altijd al sterk in NA motoren geweest, en heeft bijvoorbeeld met 2 liter 200 PK uit een motor gehaald.

totdat ze m moesten opboren naar 2.4 ltr omdat ze in Amerika vervuilde ruwe olie tanken ipv benzine :roll:

eigenlijk jammer voor de JDM en EUDM markt dat t vermogen niet mee is gestegen...
sp00n

Post by sp00n »

Joanne wrote:

I know, maar ik wilde nu gewoon opmerken, dat ze het doel van 100 pk per liter behaald hadden met de reeks K serie motoren.

Natuurlijk hebben ze met de F20 uit 2 liter 240 PK gehaald, wat ik ook heeeeeeel erg netjes vind.. :D :D :D

Alleen dan het feit wat Chris al schreef, dat ze de motor inhoud verhoogt hebben. :x :twisted:

In ieder geval blijf ik bij Honda.. :D
slydawg

Post by slydawg »

sp00n wrote:Hoe klinkt het BC systeem eigenlijk onder de EP3 :?:

Luid, gruwelijk...en luid. :twisted:
sp00n

Post by sp00n »

slydawg wrote:
sp00n wrote:Hoe klinkt het BC systeem eigenlijk onder de EP3 :?:

Luid, gruwelijk...en luid. :twisted:

:twisted: :twisted: :D

Dat zeggen ze bij een Invidia ook. hehe
Maar dat het BuddyClub systeem luider is, kan ik me zeeer goed voorstellen, omdat het bestaat uit een lichter materiaal. :lol:

Mijn favoriet blijft toch nog altijd deze :
Image

En wat ik nu nog hebben wil is deze :
Image

Het catback systeem van J's Racing is te krijgen bij AVB, dus dat gaat nog.
Maar de KAT vervanger vind ik alleen maar bij aj-racing.com
En aangezien ik nog nooit iets uit Amerika besteld heb, heb ik ook geen idee hoe ik zoiets moet bestellen bij hun.. :o ops:
eteuben

Post by eteuben »

EPS uitlaat goed warm, klets koud water tegen de onderkant aan... Hup zwaar getril tegen de bodem van de auto. Zelfs ik heb daar ook last van met de Swift. Uitlaat krimpt dan plotseling. Rvs zet meer uit dan staal.
WinFreak

Post by WinFreak »

sp00n wrote:
Joanne wrote:

I know, maar ik wilde nu gewoon opmerken, dat ze het doel van 100 pk per liter behaald hadden met de reeks K serie motoren.

Natuurlijk hebben ze met de F20 uit 2 liter 240 PK gehaald, wat ik ook heeeeeeel erg netjes vind.. :D :D :D

Alleen dan het feit wat Chris al schreef, dat ze de motor inhoud verhoogt hebben. :x :twisted:

In ieder geval blijf ik bij Honda.. :D

Dat hadden ze al bij de b16... 17 jaar geleden, 160pk uit de b16a1 en 185 uit de b16b n 1996... :D
Image
sp00n

Post by sp00n »

WinFreak wrote:Dat hadden ze al bij de b16... 17 jaar geleden, 160pk uit de b16a1 en 185 uit de b16b n 1996... :D

Oeps. :o ops:
My bad. :D :D
Als we nu toch al bezig zijn, hadden ze dat bij de B18 ook al. hehe

Heeeeelemaal de andere motoren vergeten. :lol:
Maar om me weer eruit te praten, laten we gewoon zeggen dat ik het een mooi getal vind van 2 liter en 200 PK. hahaha :twisted:

Nu zouden we het lijstje toch eigenlijk kompleet moeten hebben. :silly:
mr. X

Post by mr. X »

J's racing cat-back :worshippy
sp00n

Post by sp00n »

Gisteren eventjes gaan shoppen, en een paar (naar mijn mening) leuke dingetjes gekocht. 8)

BuddyClub EP3 (Bouwpakket)
AEM V2 Air Intake
Rode Lug Nuts

Foto's van de rest maak ik, als het gemonteerd zit, en natuurlijk, als ik klaar ben met het lijmen van het bouwpakketje :lol: :lol:
slydawg

Post by slydawg »

Ziet er leuk uit allemaal maar persoonlijk zou ik nooit voor dat type AEM gaan.
Het wordt zoo heet daar in die ruimte, spruitstuk vlak ernaast.
sp00n

Post by sp00n »

slydawg wrote:Ziet er leuk uit allemaal maar persoonlijk zou ik nooit voor dat type AEM gaan.
Het wordt zoo heet daar in die ruimte, spruitstuk vlak ernaast.

Het valt eigenlijk best mee moet ik zeggen. Koude lucht kan meteen ernaast uit de wielkast komen, aangezien daar ook een gat is.
Ik wil er evengoed een afscherming voor maken, zoals het Injen systeem ook heeft. 8) :D
En er komt binnenkort een slang van de voorbumper naar de luchtfilter, die dus de koude lucht nog eens extra naar de filter brengt.

Wat wel een probleem bij de V2 is, is dat hij aan het einde precies boven de Slang van de waterkoeling zit. (deze wordt daar dus dan wel warm)
Dit wil ik eventueel gaan oplossen, door de buis te isoleren met Tape. :wink:

Eens kijken wat ik nog allemaal verbeteren kan, zodat het niet echt een "WAI" meer is. :D

In ieder geval loopt hij nou wel soepeler over het gehele bereik. :D
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Leuke mods. En ben benieuwd naar de bodykit. Moet je de bumper veel aanpassen voor de einddemper of?
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Volgens mij is het een bouwpakket ;) en geen echte set.
sp00n

Post by sp00n »

:lol: :lol:

Sorry voor de kleine verwarring, maar het gaat dus om het volgende bouwpakket :

Image

Schaal 1/24 met allemaal kleine onderdeeltjes. :D
Maar tenminste een goed doel, om de koude winterdagen mee door te komen. :wink: 8)
Locked