Nieuwe Wetgeving Tuning in de EU in de toekomst?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
sp00n

Nieuwe Wetgeving Tuning in de EU in de toekomst?

Post by sp00n »

Kwam dit toevallig tegen op een Duitse website.
Het schijnt dat in het Duitse tijdschrift "VW Speed" een artikel heeft gestaan, waar ze het hebben over een verbod op tuning in de EU.
Dat ze dus een nieuwe wet "willen" gaan invoeren, dat dus tuning zou moeten gaan verbieden in de toekomst. "Velgen, Uitlaten, Spoilers, Bumpers, Motor Tuning enz enz... :shock: :shock: :shock:

http://www.fight-4-tuning.de/

http://www.fight-4-tuning.de/artikel/vw ... 12-06.html

Moeten we dit nu al serieus gaan nemen?
En als we dat wel moeten gaan doen, kunnen jullie op de site ook een petitie onderschrijven, om eem stem tegen deze wet af te geven.

Ik heb mijn stem wel gegeven, ook al zou het misschien een overdreven reaktie zijn op het geheel.
Maar laten we hopen, dat dit niet werkelijkheid zal worden.. :( :(

ps : Als jullie niet met de Duitse taal overweg kunnen, leg ik het jullie graag uit, wat daar allemaal geschreven staat.. 8) :D
mr. X

Post by mr. X »

Kunt zoveel petitie's houden als je wil. Dit zal ooit komen in Nederland. Kijk naar België.
Alles moet tegenwoordig worden vast gelegd in de wet. Walgelijk...

Volgende auto word ook eentje die std erg snel enz enz is. Al dat gezeik nu al zat...
baRt

Post by baRt »

Volgende auto word ook eentje die std erg snel enz enz is. Al dat gezeik nu al zat...

inderdaad en dan de OEM opties en aftermarket waar toegestaan (= wieltjes en meer niet waarschijnlijk)

Boost is dan ook opeens veel interessanter.... iets wat stock al een slak heeft... :)
HondArd

Post by HondArd »

Het is nu nog maar één land die zulke achterlijke regels heeft, in de rest van Europa mag het nog gewoon. Daarnaast is de tuningmarkt in Duitsland zodanig groot dat die al een flinke lobby kunnen vormen om dit tegen te gaan.
RedSun

Post by RedSun »

Volgens mij zijn officieel wieltjes al niet eens toegestaan (typegoedkeuring etc) maar is er een gedoogbeleid.
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

Dit is nooit waterdicht of 100% toepasbaar. Wat als de orginele delen niet meer leverbaar zijn?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

dan heb je pech :lol:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Daar zal het wel op neer komen.

Nogmaals, mede ook door dit, lekker sparen voor nette snelle andere auto over paar jaar. Dit gaat er aan komen. Net als rekening rijden. We kunnen het hoogstens uitstellen.

Let op mijn woorden, over een paar jaar zal Nederland tegen zijn eigen regelgeving gaan optreden. En dán kunnen we lachen hoor...

Ik weet zeker dat als dit er óók nog eens bij komt, en jij jezelf verkiesbaar stelt met wat goede argumenten/ideeën mbt dit alles en km heffing enz enz enz. Je nog stiekem een hoop mensen achter je krijgt.
Meer dan je denkt, gegarrandeerd.
stoede

Post by stoede »

in Duitsland mag je er alleen maar dingen op doen met TUV goedkeuring
dus denk dat het er ook wel eens van komt in NL
HONDA

Post by HONDA »

Het zal wel loslopen in Nederland. Nogmaals, zoiets is nooit volledig toepasbaar.

In zowel Belgie als Duitsland rijden plakbakken en go-bakken zat dus er zijn altijd mogelijkheden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gangaran

Post by Gangaran »

Straks moet je, je auto ook nog eens gaan unpimpen.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

VTECCIE wrote:Het zal wel loslopen in Nederland. Nogmaals, zoiets is nooit volledig toepasbaar.

In zowel Belgie als Duitsland rijden plakbakken en go-bakken zat dus er zijn altijd mogelijkheden.

Idd. Het zal een kwestie zijn van je auto zo goed mogelijk onopvallend te tunen.
Laten we het camouflagetuning noemen. :D
sp00n

Post by sp00n »

Ach eigenlijk zou ik het bij mijn auto nog niet zooooo erg vinden.
Vindt hem "ook" al mooi in de originele staat. :D :D :D

Maar dat ze in Duitsland niks mogen verbouwen zonder E keur en de benodigde papiertjes klopt idd..
Ze moeten al met andere Spiegeltjes naar de TÜV.
Angel Eyes zijn al helemaal Taboo.

Van de ene kant zeg ik - Dit vind ik beter, omdat het materiaal getest is en misschien ook veiliger.
Maar van de andere kant zeg ik dan weer - Dat ze dan gewoon TE streng zijn, en een hobby willen of gaan beperken en of verbannen, alleen omdat bepaalde dingen niet in hun straatbeeld passen kwa Veiligheid en Uiterlijk.

Afwachten is dus maar weer de divisie.
Tot die tijd, laat ik het me goed gaan met Tuning.. :D :D :D
mr. X

Post by mr. X »

Onopvallend exterieur tunen (L)

Sla mij maar dood als dit niet onopvallend is, en super mooi :wink:
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Volgens mij zijn officieel wieltjes al niet eens toegestaan (typegoedkeuring etc) maar is er een gedoogbeleid.

Velgen zijn een uitzondering op de type goedkeuring. Binnen bepaalde maten mag je er onder zetten wat je wilt. De ITR heeft bv een type goedkeuring tot 16" met een bepaalde ET waarde.
Net als banden. je mag iets anders kiezen dan de RA-010.

Het resultaat van dit soort wetten gaat wel zijn dat je alles uit japan kan vergeten! Je zal daardoor gedwongen zijn tot duitse onderdelen omdat er nooit keuringen gaan komen op japanse onderdelen.
Rijden we straks met zn alle rond met een TUV goedgekeurde DTM Remus uitlaat.......... Moet er niet aan denken....

Het is de doodsteek voor japanse auto's met bijbehorende tuning....
sp00n

Post by sp00n »

Gaskleppie wrote:Rijden we straks met zn alle rond met een TUV goedgekeurde DTM Remus uitlaat.......... Moet er niet aan denken....

Het is de doodsteek voor japanse auto's met bijbehorende tuning....

*Walg*

Je slaat de spijker op zen kop.
Het typische en "echte" JDM tuning is dan dus al heeelemaal te vergeten.
Wat ik dan heel erg zonde zou vinden is het feit, dat de Mugen onderdeeltjes dan ook niet meer toegelaten zouden worden.
En dan te bedenken, dat dit DE tuner van Honda is, en dat ze de auto van buiten redelijk origineel laten kwa uiterlijk.
Als dat al niet meer zou mogen, gaan ze echt een opstand van Tuners tegenmoet.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Idd.... Wat een "JASMA" keur plaatje? Nee meneer dat kennen we hier niet, die is verboden!

Zie je het al voor je?
Ik heb het al gehad. Op mn HKS pijp zitten ook 2 keuringsplaatjes voor de japanse regelgeving.
Nooit van gehoord, dus niet goed. TUV was wel goed geweest. Nou vraag ik je. Is dit nou een japanse auto of een duitse? Weet een duitser nou beter wat goed is voor mijn japanse auto?
Katana

Post by Katana »

sp00n wrote:
Maar dat ze in Duitsland niks mogen verbouwen zonder E keur en de benodigde papiertjes klopt idd..
Ze moeten al met andere Spiegeltjes naar de TÜV.
Angel Eyes zijn al helemaal Taboo.

Van de ene kant zeg ik - Dit vind ik beter, omdat het materiaal getest is en misschien ook veiliger.
Maar van de andere kant zeg ik dan weer - Dat ze dan gewoon TE streng zijn, en een hobby willen of gaan beperken en of verbannen, alleen omdat bepaalde dingen niet in hun straatbeeld passen kwa Veiligheid en Uiterlijk.

Ik hoop ook dat het niet zo ver komt :(

Vergeet alleen niet dat men in Duitsland de Autobahn heeft en als je met 200 rond rijd het heel vervelend is als er wat goedkope rommel "afwaait" :D

Als je daar achter of overheen rijd met dezelfde snelheid of hoger zou ik ook not amused zijn :-?
RedSun

Post by RedSun »

Het is erg jammer maar het wordt gewoon verkloot door de tupperware tuners die met hun plasticboterhamzakjesbumpers de veiligheid in het geding laten komen. En dat die mecanospoilers die 3 meter uitsteken op je megane coupe 1.4. Vindt het niet gek dat er dit soort wetten verzonnen worden. Als je een ongeval hebt kun je gevaarlijke situaties krijgen met zo'n spoiler.

De tuning zoals wij die kennen is tuning zoals het woord bedoeld is.

Wat die anderen doen is met recht pimpen, opvallend maken van je auto ongeacht gangbaarheid of wegligging.
Nana korobi ya oki
chris

Post by chris »

RedSun wrote:Het is erg jammer maar het wordt gewoon verkloot door de tupperware tuners die met hun plasticboterhamzakjesbumpers de veiligheid in het geding laten komen. En dat die mecanospoilers die 3 meter uitsteken op je megane coupe 1.4. Vindt het niet gek dat er dit soort wetten verzonnen worden. Als je een ongeval hebt kun je gevaarlijke situaties krijgen met zo'n spoiler.

De tuning zoals wij die kennen is tuning zoals het woord bedoeld is.

Wat die anderen doen is met recht pimpen, opvallend maken van je auto ongeacht gangbaarheid of wegligging.

ik moet altijd weer denken aan een VW corrado die ik ooit gezien heb..van voor tot achter behangen met tupperware..en op iedere mogelijke plek vinnetjes erop...t was net de batmobile :lol:

dus in dat opzicht snap ik strengere regelgeving wel...al was t maar om permanente schade aan mijn ogen te voorkomen :roll:
Locked