bougie's probleempje
bougie's probleempje
ik dacht hier een tijdje geleden ook al dat er iemand was met zo
een probleem!
http://foto.telenet.be/Photos/Albums/Ph ... ROEm6fyH5h
na een goede rit verleden zaterdag reed ik de autosnelweg af,
en aan de rodelichten draaide de motor onregelmatig,
en bij het op en afschakelen telkens een kleine knal in de uitlaat.....
hij kwam ook niet veel verder dan 220km/ph,
wat ook al verdacht was.
en de bougie's zijn één mand geleden vervangen geweest
op groot onderhoud.
heb ze zelf vervangen en ze zijn niet gevallen of geraakt
met ze er in te draaien.
RAAR!!??
een probleem!
http://foto.telenet.be/Photos/Albums/Ph ... ROEm6fyH5h
na een goede rit verleden zaterdag reed ik de autosnelweg af,
en aan de rodelichten draaide de motor onregelmatig,
en bij het op en afschakelen telkens een kleine knal in de uitlaat.....
hij kwam ook niet veel verder dan 220km/ph,
wat ook al verdacht was.
en de bougie's zijn één mand geleden vervangen geweest
op groot onderhoud.
heb ze zelf vervangen en ze zijn niet gevallen of geraakt
met ze er in te draaien.
RAAR!!??
Yup, dat was met mijn bolide. Toen was ook de binnenmantel bij één van de bougies naar de gallemiezers. De andere drie waren nog heel maar sterk vervuild. Ik weet alleen niet of het bij mij als gevolg van de injectoren was of olieverbruik. Als je dan toch nieuwe bougies laat plaatsen en je injectoren laat reinigen zou je misschien eens een keer met een endoscoop in je motorblok moeten kunnen kijken om te zien of je zuigers,je kleppen en je cilinderwanden nog goed zijn.
Dat je trouwens nog 220kmpu wist te halen vind ik erg knap. Misschien toch niet helemaal een goede brandstof/lucht balans en dat is niet goed voor je vermogen, en een ITR heeft ongeveer 192pk nodig om 230kmpu te halen.
Dat je trouwens nog 220kmpu wist te halen vind ik erg knap. Misschien toch niet helemaal een goede brandstof/lucht balans en dat is niet goed voor je vermogen, en een ITR heeft ongeveer 192pk nodig om 230kmpu te halen.
ik denk dat alles wel verbrand en gevaporiseerd zal zijn maar dat
weet je inderdaad pas zeker als je hem open doet of kan kijken met zo'n
cameratje.
ik heb voorlopig de origineele bougie's(honda) er terug in gezet,
ik denk dat de oorzaak gewoon verkeerde bougie's zijn(beru platin)
en dat die zo geen extreme hitte aan kunnen.
het moet gebeurt zijn terwijl ik op een redelijke snelheid reed,
met over gang van 4de naar 5de kwam juist de begrenzer even aantikken
en dan mischien...?ik zal het nooit zeker weten.
weet je inderdaad pas zeker als je hem open doet of kan kijken met zo'n
cameratje.
ik heb voorlopig de origineele bougie's(honda) er terug in gezet,
ik denk dat de oorzaak gewoon verkeerde bougie's zijn(beru platin)
en dat die zo geen extreme hitte aan kunnen.
het moet gebeurt zijn terwijl ik op een redelijke snelheid reed,
met over gang van 4de naar 5de kwam juist de begrenzer even aantikken
en dan mischien...?ik zal het nooit zeker weten.
Bij mij was het onder volgas situatie gebeurt de snelweg. Reed +- 230 toen hij opeen zwaar inhield. En eerst volgende afslag dat ik stopte om te kijken plofte hij uit de uitlaat en wist ik genoeg.
Je mengsel kan het nét gehouden hebben tot overschakeling (toerenbegrenzer) in de 4. Krijgt hij nét even nog minder benzine waardoor het zo heet word dat hij de topjes wegsmelt.
Bij mij was er ook niets te zien aan de binnenkant. Alles eruit gegooid waarschijnlijk door de uitlaat klep.
Grappig was wel bij plaatsing DC spruit, ik allemaal kleine puntjes in de binnenkant terug vond :wink:
Je mengsel kan het nét gehouden hebben tot overschakeling (toerenbegrenzer) in de 4. Krijgt hij nét even nog minder benzine waardoor het zo heet word dat hij de topjes wegsmelt.
Bij mij was er ook niets te zien aan de binnenkant. Alles eruit gegooid waarschijnlijk door de uitlaat klep.
Grappig was wel bij plaatsing DC spruit, ik allemaal kleine puntjes in de binnenkant terug vond :wink:
- Gaskleppie
Yep, had ook die beru's NEVER nooit meer die gekke dingen voor mij. Leuk voor je golfje vr6 :wink:
Maar idd, ze zouden er een verbod op moeten leggen :-? (werden mij nota bene aangeraden door de automaterialen zaak)
Iridium bougie's (code nummer oid weet ik zo niet) Betaald er echter wel iets van 16 euro per stuk voor. Bevallen verder wel prima.
Maar idd, ze zouden er een verbod op moeten leggen :-? (werden mij nota bene aangeraden door de automaterialen zaak)
Iridium bougie's (code nummer oid weet ik zo niet) Betaald er echter wel iets van 16 euro per stuk voor. Bevallen verder wel prima.
- Gaskleppie
- Gaskleppie
- Gaskleppie