MySQL database importeren

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
roblom

MySQL database importeren

Post by roblom »

Misschien dat iemand hier een tip heeft want op het support forum van phpBB wordt niet echt gereageerd.

Ben al een paar dagen aan het klooien om mijn oude database te inproteren naar een nieuwe locatie (verandering van provider).
Na veel omzwervingen, uitzoekwerk en tig mislukte pogingen ben ik erachter dat de database te groot is om rechtstreeks te importeren. Dat probleem heb ik opgelost door gebruik te maken van bigdump. Echter blijf ik nu nogsteeds met het probleem zitten dat hij de volgende foutmelding geeft bij het importeren (of soortgelijke melding).

Error at the line 157851: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('één', '1817', '0');

Query: INSERT INTO phpbb_search_wordlist (word_text, word_id, word_common) VALUES('één', '1817', '0');

MySQL: Duplicate entry 'één' for key 1

Wat ik na veel zoeken hieruit denk op te maken is dat deze fout ontstaat doordat er iets mis gaat met de character set. Echter heb ik geen idee wat voor character set de aangemaakte exportfile heeft (rechtstreeks vanuit phpbb via de create backup functie). Met wat googlen vind ik erg veel over charactersets maar geen idee hoe ik er nu achter kom welke is gebruikt. En daarom weet ik niet welke character set ik aan moet geven bij het importeren en waardoor het naar mijn idee misgaat.

Maar misschien is het ook wat anders. Nu hoop ik dus op wat hulp want wordt gek van het proberen en de daarop volgende foutmeldingen.
baRt

Post by baRt »

mja kun je nog bij de oude data?
kijk eens naar de tabel definities... en als je het over duplicate keys hebt, wellicht dat in de nieuwe die kolom op unique staat... dan mag je er dus niet 2x dezelfde waarde in verschillende rijen inproppen.

Andere optie, maar die is niet... 'pretty': een voor een de tabellen dumpen naar CSV en de tabeldefinities kun je ook exporteren naar een SQL code. Dan kun je de tabellen aanmaken door die code uit te voeren (phpmyadmin doet dat alles vrij makkelijk) en daarna de CSV importeren.

maar goed, das best wat werk en je moet dan met phpmyadmin werken (geen idee of beide providers het aanbieden, maar meestal wel)

iets anders kan ik zo uit je vraag niet opmaken / bedenken
roblom

Post by roblom »

Het is inmiddels gelukt.
Door simpelweg alle INSERT _search_xxx regels uit de database backup te verwijderen lukte het importeren wel. Voordeel hiervan is ook dat de grootte van het bestand aanzienlijk afneemt (van 97 naar 21 mb).
Om daarna op het forum evengoed de search te kunnen gebruiken heb ik er een search rebuilt script overheen gegooit. Dit werkte perfect. Voordeel hiervan is ook nog dat de database weer netjes is herschikt.
baRt

Post by baRt »

stoer... maar je mist daardoor niks aan info?
Locked