Golf blijft golf maar hij was wel dik heb hem ook op foto
Volvo's vond ik minder. Tegenover de volvo stand stond Ford met de mustang 350/500 shelby enz veel beter nog.
De Volkswagen Passat R36 krijgt een 3,6-liter zescilindermotor met directe inspuiting. Het blok levert maar liefst 300 pk, 20 pk meer dan de Vectra OPC dus. Het vermogen wordt in tegenstelling tot bij de Opel Vectra OPC over vier wielen verdeeld. De R36 krijgt standaard de DSG-versnellingsbak. Door al dit technische geweld kan de Sedan in 5,6 seconden naar 100 kilometer per uur sprinten, de Variant doet daar 0,2 seconden langer over. De topsnelheid is, zoals bij de meeste snelle Duitse auto’s, begrensd op 250 kilometer per uur.
Waar blijft die Euro R om dit geweld de baas te zijn :cry:
Ik denk dat zo'n R36 het op een sprint en op een bochtig parcours flink aan de stok krijgt van een standaard ATR. Die Passat heeft die 300pk hard nodig om al dat overgewicht een beetje in beweging te zetten.
mr. X wrote:Sommige kopen hem daar niet voor, en willen alleen snoei hard rechtdoor. Volgens wat daar staat, loopt hij harder (top) dan de ATR...
Topsnelheid zal best hoger zijn (alhoewel ik al heel tevreden ben als 'ie met gemak de 200 haalt) maar de acceleratie van 0-100 zal ongeveer gelijk liggen denk ik, dan telt je massa ook mee.