Ff voorstellen / used K20A parts wanted

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Re: Ff voorstellen / used K20A parts wanted

Post by wolfRacing »

Ruben wrote:Hallo R-piloten,

Ff voorstellen, ik ben Ruben en ik heb helaas (nog) geen Type R (althans, geen met 4 wielen > http://zooi.4stroke.nl/rubens_vehikels/MonkeyR2.jpg :-)), maar wat mij betreft gaat daar op termijn verandering in komen. Hoewel... Ik heb niet helemaal een raszuivere Honda op het oog, maar wil graag een K20A blok (met bijbehorende bak en bedrading) in mijn Lotus Elise hebben :-))

Vandaar meteen ook even een vraag: Weten jullie misschien wat sites (behalve Marktplaats natuurlijk) / specialisten in NL (of niet al te ver daarbuiten) waar ik deze onderdelen met een beetje mazzel zou kunnen vinden?

Alvast bedankt en groeten! Ruben



welkom,

www.akr-performance.nl
bij deze mensen kan je vast wel wat vinden of bestellen...

naar mijn mening wel duur...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vind een witte Elise pure porno...

Ik moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik er nog nooit in gereden heb dus of de beleving ook porno is moet ik nog maar afwachten. Hij staat in ieder geval in mijn top 5 wannahaves.

KLIK
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Super kar!
Ik heb wel eens meegerden met "the kiwi"
Echt rete snel!

Maar echt veel K spul is er nog niet te krijgen.
Probeer eens Eimert de Groot. Die is tegenwoordig ook aardig met de K serie bezig en heeft misschien wel wat zooi over.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Welkom, hoe je ons op de hoogte van je project....zeer interessant 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Welkom Ruben, een NH-O Elise 8) Kwijl..


Je bent niet de eerste met zo'n goed idee dus er zal vast wel een kit te krijgen zijn voor de K20.

Steng kan je zeker verder helpen in Nederland.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de JDM K20A2 blok met LSD en 216 bhp.

Probeer deze bedrijven even:

www.passwordjdm.com

http://yhst-1408381693991.stores.yahoo.net

www.japarts.co.uk/shop

www.jdmshit.com/parts/engines/index.html
Ruben
Posts: 7
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:50 pm

Post by Ruben »

Hm, waar zit het vermogensverschil tussen een JDM spec en een Euro spec blok precies in? In-/uitlaat? Motormanagement? Nokkenassen?

En ik neem aan dat een Euro spec doorgaans ook wat minder duur is dan? 197 pk is in principe ook al zat voor een skelter natuurlijk :-)

En nog 1 laatste vraagje: Wtf is een LSD bak? Heeft niks met psychedelische drugs te maken neem ik aan he? ;-)

Hier voor de liefhebbers nog wat filmpjes waarin je kunt zien wat Honda powerrr doet in een autootje met anorexia (let bij de onboard beelden ook op de toerenteller...)

http://www.youtube.com/watch?v=LuXJtgHzFTc

http://www.youtube.com/watch?v=AY0kfHAyZLU

http://www.youtube.com/watch?v=RszSc70pgVQ
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

LSD is limited slip diffferential.

Hogere PK EDM tov JDM heeft volgens mij met het octaangetal te maken. Wij hebben hier 98 bij de BP....in Jappenland is dat getal hoger!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De JDM heeft standaard een LSD zoals hierboven al uitgelegt.

Het verschil zit niet alleen in het hoger octaan maar als ik me niet vergis in ECU, compressie en uitlaat.

Miquel is de CTR goeroe, zal zeker reageren :-)

Ben zeer benieuwd als je project klaar is, the red beast in a white suit :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=AY0kfHAyZLU

SPA.. wat een circuit, lijkt wel een achtbaan! Ik ben er met mijn ATR nog niet geweest maar gaat zeker gebeuren :twisted: de busstop chicane verrast je altijd! Ivo is met zijn ATR ook geweest; respect man :thumbs:

Ben altijd een fan geweest van Lotus. Er zijn een paar keer per jaar Lotus track-days in Zandvoort das dan komen ze geregeld voorbij tussen tankstation en circuit. Op een Elise hoort GEEN uitlaat :twisted: komen voorbij met vlammen uit de uitlaat. Een nadere blik bevestigde: Honda-Power :twisted:
Ruben
Posts: 7
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:50 pm

Post by Ruben »

Haha, iedereen hier vindt geloof ik dat ie wit moet worden he? :-)

Maar heb je hier eigenlijk wel echt iets aan de JDM versie dan als je hier die hoge octaanpeut niet eens kunt krijgen??
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:Super kar!
Ik heb wel eens meegerden met "the kiwi"
Echt rete snel!


8) Inderdaad! Er is geen vertraging tussen het indrukken van het pedaal en het weggelanceerd worden van de auto, ook al zit er 95KG extra gewicht aan boord.

Ik moest alleen uit de auto rollen in plaats van eruit stappen :lol: Wat zijn die dingen laag (en ik stijf)! :lol:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ruben wrote:Maar heb je hier eigenlijk wel echt iets aan de JDM versie dan als je hier die hoge octaanpeut niet eens kunt krijgen??


De LSD is een voordeel, en de ECU is geprogrameerd voor een betere vermogensoutput ten koste van de emissie. De hoge octaan benzine helpt alleen het laatste beetje mee, maar de ECU programering is de belangrijkste schakel.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Welkom! Gaaf project die elise zal net niet gaan vliegen met een K20.. erin...!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Aantal verschillen zijn ecu, inlaat- en uitlaat, kleppen + klepveren + nokkenassen + zuigers enz. En versnellings bak zijn de overbrengingen ook anders.

En mocht je een bak hebben zonder LSD en je wilt er een ga voor een Quaife LSD, is onderhoudsvrij en sinds kort krijg je levenslange garantie erop!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Ruben. Elise rules :worshippy:
antiyano1983
Posts: 9
Joined: Wed Oct 04, 2006 8:53 pm

k20

Post by antiyano1983 »

een vriend van em importeerd ze wel
dus als je nog interesse hebt moet je een pm sturen
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Oja, kon je deze al?
http://www.clockwisemotion.co.uk/index.html

Image

Image

Echt een stukje waanzinnig vakwerk. CNC gefreesde Roller ITB's!!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Sjesus! Dát ziet er goed uit!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Nice. Komt niet veel troep in, omdat de inlaat vlak achter de grill zit??
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik voel een ITB rage opkomen :wink:

Effe een dweil pakken..
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn.....
Nana korobi ya oki
Locked