Lijkt wel een klucht...Winterbanden CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jo&

Post by Jo& »

autodre wrote:
RedSun wrote:Nee dat moet geen probleem zijn.

Danku. Dan doe ik dat wel...4* pirelli snowsport W240 is al 670 euro....IS alweer duur genoeg ff...Wellicht van de zomer geld om 'zomervelgen' aan te schaffen...Heb nu niet echt geld om ook nog eens velgen aan te schaffen...

Maar bij Welman waren ze toch 700 euro op 16" inc stalen velgen en montage?
Gangaran

Post by Gangaran »

Beste mensen,

Heb vandaag mijn olie ververst en heb de mensen daar gevraagd over winterbanden en stalen velgen. Ze weten 100% dat een 16inch erop past en dat er ook 17 inch stalen velgen bestaan. Hij had laatst zelfs een 20inch stalen velgen gezien op een bmw. Wat wel zo is, dat het dan heel duur wordt. Maar het kan wel, een 16 past gewoon op de remklauwen.

Ik denk voor mensen die het overwegen kunnen Honda Arnhem gerust bellen en naar Chris of Marco vragen.
RedSun

Post by RedSun »

Mijn leverancier heeft een boek van zijn leverancier die alleen maar stalen velgen maken en die gaan tot 16" volgens hem.

Misschien bestaan er wel 17" stalen velgen maar 20" lijkt me heel sterk.
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

RedSun wrote:Mijn leverancier heeft een boek van zijn leverancier die alleen maar stalen velgen maken en die gaan tot 16" volgens hem.

Moet je maar eens op de SUVjes letten in de winter, zijn aardig grote stalen jongens met winterbanden die daar aanzitten.
autodre

Post by autodre »

Gangaran wrote:Beste mensen,

Heb vandaag mijn olie ververst en heb de mensen daar gevraagd over winterbanden en stalen velgen. Ze weten 100% dat een 16inch erop past en dat er ook 17 inch stalen velgen bestaan. Hij had laatst zelfs een 20inch stalen velgen gezien op een bmw. Wat wel zo is, dat het dan heel duur wordt. Maar het kan wel, een 16 past gewoon op de remklauwen.

Ik denk voor mensen die het overwegen kunnen Honda Arnhem gerust bellen en naar Chris of Marco vragen.

Raar, want ze hebben het geprobeerd bij Welman...Ik zal wel eens bellen naar dan...Ik vind het niet erg om een stukje te rijden voor stalen velgen+banden voor een leuke prijs
autodre

Post by autodre »

Joanne wrote:
autodre wrote:
RedSun wrote:Nee dat moet geen probleem zijn.

Danku. Dan doe ik dat wel...4* pirelli snowsport W240 is al 670 euro....IS alweer duur genoeg ff...Wellicht van de zomer geld om 'zomervelgen' aan te schaffen...Heb nu niet echt geld om ook nog eens velgen aan te schaffen...

Maar bij Welman waren ze toch 700 euro op 16" inc stalen velgen en montage?

Er staat ook in deze thread dat het dus niet pastte :S :cry:
RedSun

Post by RedSun »

AccordTypeaRd wrote:
RedSun wrote:Mijn leverancier heeft een boek van zijn leverancier die alleen maar stalen velgen maken en die gaan tot 16" volgens hem.

Moet je maar eens op de SUVjes letten in de winter, zijn aardig grote stalen jongens met winterbanden die daar aanzitten.

Dat zij geen 20" stalen velgen. een X5 heeft als standaard maat wat? 18" ofzo? 20" is groot hoor.

Maar zal zeker eens kijken.
Nana korobi ya oki
autodre

Post by autodre »

RedSun wrote:
AccordTypeaRd wrote:

Dat zij geen 20" stalen velgen. een X5 heeft als standaard maat wat? 18" ofzo? 20" is groot hoor.

Maar zal zeker eens kijken.

Wel al is er wel 17 inch staal, dat hoef ik niet...Gaat me erom dat 16 inch winterbanden rond de 100 euro zijn, en 17 inch rond de 160 euro////
RedSun

Post by RedSun »

Welke winterbanden wil je? Merk/maat?

Zal is kijken wat ze hier kosten.
Nana korobi ya oki
autodre

Post by autodre »

RedSun wrote:Welke winterbanden wil je? Merk/maat?

Zal is kijken wat ze hier kosten.

Wel als 16 inch past, de maat 205/16/55 + stalen velg...Als 16 inch dus niet past zit ik aan de dure 205/45/17

Merken

Vredestein Snowtrac
Pirelli Snowtrac/control 2
Good year ultra grip
Gangaran

Post by Gangaran »

In Arnhem wisten ze heel zeker dat een 16 inch op de CTR past. Ik denk gewoon bellen en informeren.
RedSun

Post by RedSun »

Bij mijn leverancier zeggen ze en krijgen ze bij hun contacten te horen dat 16" lastig wordt en ze weten allemaal niet zeker of het past ivm de remklauw. Dus hij wil eerst de auto even zien om te kijken of het past en dan gaat tie kijken wat de bandjes kosten.

Hij heeft wel 17" borbet wielen voor € 110,- p/s incl BTW
maar hij weet ook niet zeker of deze past, eerst ff proberen.

De bandjes 205-45-17:

Vredestein : waarschijnlijk eind november weer leverbaar
Pirelli : € 222,- p/st incl BTW
Pirelli Rf :€ 203,- p/st incl BTW(zijn runflats, rijden wat stugger)
GoodYear : niet meer leverbaar
Toyo : € 165,- p/st incl BTW

Lastige maat die 17" voor wat betreft de winterbanden. Hij heeft stalen velgen in 16" maar hij wil dus eerst de auto ff zien en passen of het gaat.
Dus het makkelijkste is om ff langs te rijden voor de zekerheid.

Maar geloof dat jij de bandjes goedkoper kan krijgen.

Laat maar weten als ik nog iets voor je kan doen.
Nana korobi ya oki
autodre

Post by autodre »

Echt heel aardig dat je het uitgezocht hebt. 17 inch kan ik via autobandenmarkt idd goedkoper krijgen(pirelli dan) Ik ga idd maar eens verder informeren over 16 inch...Mijn dealer heeft het gepast en dat paste dus niet...Maar als er wel mensen zijn (arnhem) die een CTR hebben met 16 inch staal....

Zal hen van de week eens bellen...Gelukkig geen haast, aangezien het morgen wellicht 20!!!!! graden wordt
Gangaran

Post by Gangaran »

Kun je hiernaar bellen voor Honda Arnhem(Velp) 0263844111, vraag naar Marco. CHris kan je ook goed helpen.
Jo&

Post by Jo& »

autodre wrote:Mijn dealer heeft het gepast en dat paste dus niet...

Dus jou dealer heeft het ECHT gepast...?!

Ik heb mijn Honda dealer "van Roon" gebeld, en die zeiden dat er wel 16" staal onderpast... Alleen was ik daar voor 205/50/16 gemonteerd het volgende kwijt Exc BTW:
Michelin alpine 944
Continental 848
Dunlop 880
Vredestein snowtrack tegen de 940

Met andere worden duur dus ik gaat nog eens ff informeren waarom dat zo duur is... :roll:

Maar heeft er dan niemand hier op zn CTR winterbanden???
autodre

Post by autodre »

Joanne wrote:
autodre wrote:Mijn dealer heeft het gepast en dat paste dus niet...

Dus jou dealer heeft het ECHT gepast...?!

Ik heb mijn Honda dealer "van Roon" gebeld, en die zeiden dat er wel 16" staal onderpast... Alleen was ik daar voor 205/50/16 gemonteerd het volgende kwijt Exc BTW:
Michelin alpine 944
Continental 848
Dunlop 880
Vredestein snowtrack tegen de 940

Met andere worden duur dus ik gaat nog eens ff informeren waarom dat zo duur is... :roll:

Maar heeft er dan niemand hier op zn CTR winterbanden???

Ik zou gaan voor passen...Even eerder belde mijn dealer. Die vertelde dat er een CTR in de garage stond, en ze het daar alvast op geprobeerd hadden.

Bij een paar velgen(want ook staal heb je in vele soorten en maten) zat de rem in de weg. Bij eentje paste het wel, maar liep iets anders weer niet goed...Kortom, hij zei, we kunnen niet verantwoord 16 inch staal monteren....
RedSun

Post by RedSun »

autodre wrote:Echt heel aardig dat je het uitgezocht hebt.

No problem
Nana korobi ya oki
chris-r

Post by chris-r »

s2000 velgen passen wel das 16" daar heb ik mijn slicks omliggen. gaat prima. Hier hebben we een velgenboer (velg schade herstel) die klust zo 16" die wel om de rem klauw heen kunnen.

gr Chris
Jo&

Post by Jo& »

Zou het misschien te maken hebben met de breedte van de velg...?
En als niet alle 16" stalen velgen gelijk zijn, waarin verschillen deze dan...
autodre

Post by autodre »

chris-r wrote:s2000 velgen passen wel das 16" daar heb ik mijn slicks omliggen. gaat prima. Hier hebben we een velgenboer (velg schade herstel) die klust zo 16" die wel om de rem klauw heen kunnen.

gr Chris

waar is hier :) ?
Locked