Waarom worden dit soort CTR's niet ge(ver)kocht!?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
eteuben

Waarom worden dit soort CTR's niet ge(ver)kocht!?

Post by eteuben »

Zoals jullie weten ben ik redelijk actief een CTR te vinden. Een geschikte vinden is moeilijk als je eisen stelt en een budget hebt.

Maar wat ik mij afvraag ik het volgende. De volgende auto staat al een poos op Autotrack te koop. Kmstand goed, bouwjaar ook, prijs gunstiger... Waarom word dit soort (of zelfs deze) CTR niet ge(ver)kocht!? :-?

Is hier bijvoorbeeld iets mis mee? Of heeft het andere redenen.

Klik hier voor de auto die ik bedoel!!

Klasse auto zo, toch? Op de fotos!? :roll:
Gangaran

Post by Gangaran »

Hele goede prijs inderdaad. Ik zal het je vertellen. Veel mensen denken, snelle auto, dus afgetrapt. 200pk, zeeeeer onzuinig. 1170kg dure wegenbelasting en verzekring. Tegenwoordig willen mensen geen "dure" auto kopen. Liefst klein met zo min mogelijke kosten. Hoop dat het duidelijk is :-)
Spijker

Post by Spijker »

Dat is die auto waar ik het laatst over had. Die garage is voor geen meter te vertrouwen. Zijn auto's zijn RDW goedgekeurd??? Kijk maar eens op zijn website, komt op mij over als zo'n ongure handelaar. Welke ook erg lang te koop staat is die rode bij Tijnagel trouwens. Heb geduld, als het goed is mag je de mijne volgende maand kopen :cry:
Civic Type R #03855
RedSun

Post by RedSun »

Onderhoudsboekje is aanwezig en dealer onderhouden, 6 maanden bovag garantie zal ook wel.
Je zou er voor kunnen kiezen om het te kopen, helemaal na laten lopen bij de ANWB of je eigen dealer en als er iets niet goed is terug gaan.

Of overleggen en zeggen dat je hem eerst wil laten nakijken en dan kijken hoe ze reageren.
Nana korobi ya oki
martijn

Post by martijn »

In de tijd dat ik aan het kijken was naar mijn CTR, stond deze al een jaar te koop. Omgerekend staat deze er al meer dan 2 en een half jaar, prijs is gezakt van 24.000 naar nu 17.950, vind ik persoonlijk een grote daling.
Ben het met Spijker eens, in die tijd heb ik veel vage gesprekken gehad over deze auto. Nooit een meewerkend gesprek.

Nou weet ik niet of het aan de auto ligt of aan de verkoper, maar het is een blijft een raar verhaal.

P.s. Heb geduld je vindt vanzelf de CTR die bij je past. Ik heb er meer dan een jaar naar gezocht. Vraag maar aan Frans

Martijn
slydawg

Post by slydawg »

Je moet ook niet vergeten dat niet iedereen staat te springen om zo'n auto en degene die dat wel doen kunnen het misschien nu nog niet betalen.
En als je zeker wil weten dat de auto in orde is breng een kenner mee die weet waar die op moet letten.
martijn

Post by martijn »

Heb ik ook gedaan werkt erg goed.
Twee weten meer dan 1

Martijn
autodre

Post by autodre »

Interesant....Zelfde auto was € 20.950 bij dezelfde garage...

http://209.85.135.104/search?q=cache:Gk ... =clnk&cd=7

Verder heb je garantie tot de hoek...WANT het is geen bovag garage...Ik zou het dus nooit doen...

Wat je wellicht wel kan 'doen' Ik las paar weken geleden dat er nu een 'verzekering' is voor 2de hands auto's...

Je laat je auto keuren voor XX euro bij een geselecteerd bedrijf door de verzekering...Je krijgt de verzekering, en mocht je problemen hebben kun je bij ELKE (bovag)garage het probleem/defect laten oplossen....

Dat zou ik ZEKER doen als je deze auto gaat kopen....
eteuben

Post by eteuben »

Het ging mij niet perse om DIE dealer, maar om de auto die al lang te koop staat (blijkt nu). Het is geen Honda dealer, want ook ik ga liever naar de echte dealer. Maar soms rekenen die een wat hogere prijs.

Afgetrapt zou kunnen, kom je moeilijk achter. Aan de andere kant denk ik dat een CTR dat ook wel moet kunnen hebben. Die zijn gebouwd op prestaties leveren.
SnoopDogg

Post by SnoopDogg »

Die garage doet volgens mij alleen/veel import, zou zowiezo geen import auto kopen!
Image
Voodoo

Post by Voodoo »

SnoopDogg wrote:Die garage doet volgens mij alleen/veel import, zou zowiezo geen import auto kopen!

Waarom niet :?:
eteuben

Post by eteuben »

Heb ook altijd het idee dat er wat mee aan de hand is, bv ex-schade auto. En dat ze em de grens over duwen om de historie te verdoezelen. Of minder gemakkelijk traceerbaar te maken. Is een gevoel hoor, hoeft natuurlijk niet altijd te kloppen.
RedSun

Post by RedSun »

eteuben wrote:
Afgetrapt zou kunnen, kom je moeilijk achter. Aan de andere kant denk ik dat een CTR dat ook wel moet kunnen hebben. Die zijn gebouwd op prestaties leveren.

Tuurlijk zijn hondablokken sterk maar geen enkele motor kan het goed hebben als je hem meteen na start op z'n flikker geeft keer op keer.
Nana korobi ya oki
eteuben

Post by eteuben »

Mee eens, maar dat is meer CRX publiek. CTR eigenaren zijn een stukje ouder(lees; volwassener) en wijzer (neem ik aan) !!
RedSun

Post by RedSun »

Je moet sommige leaseauto's is zien als ze terugkomen uit de lease....

heel wat dikke bakken afgetrapt terug gehad en dan heb je het over bestuurders van 35+ !!

Maar ok, dat waren geen CTR's ofzo, eerder dikke audi's etc.
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Leaserijders worden vaak gedwongen om een bepaald merk/type auto te nemen die ze eigenlijk niet willen, plus de schade in de eigen portemonee is iets minder bij een lease-auto onder je kont. Ik zou het op zijn zachtst gezegd niet leuk vinden als ik door mijn baas gedwongen word eenieder willekeurig niet Japans merk te moeten nemen.
RedSun

Post by RedSun »

Valt op zich mee hoor, dat is met bedrijven die of:
-zaken doen met een dealer of dealergroep
-zaken doen met merkgebonden leasemaatschappijen
-gewoon eenduidigheid uit willen stralen

Wij zijn in principe ook merkgebonden (Suzuki Toyota en Lexus) maar je kunt ook je Opel Vivaro bij ons leasen. Alleen zijn de kortingen voor ons wat lager dan bij bijvoorbeeld Opel lease.

Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig bedrijven gezien heb waar ze per se 1 merk moeten rijden.

De ergste autoslopers zijn de dikke zakenmannetjes die met sigaar in hun mik het hele land doorcrossen, je pikt ze er zo uit. Komt de auto terug en vind je boterhammen,macdonalds bakjes + inhoud van jaren oud op de mat bijrijders plaats...smerige mensen bah.

En dan heb ik het nog niet over de buitenkant.....
Nana korobi ya oki
Locked