Inlaatspruitstuk (de)monteren ITR
Inlaatspruitstuk (de)monteren ITR
Tja het is nu toch donker en misschien kan ik net dat ene detail te weten komen om het mijzelf makkelijk te maken.
*Moet ik nog ergens rekening mee houden met het demonteren van het inlaatspruitstuk , of heeft iemand een beknopte gebruiksaanwijzing?
*En waarmee kan ik inlaatspruitstuk van binnen goed schoonmaken en kan ik de bijv. nog iets polijsten om de boel nog gladder te maken?
*En welke dingen met ik niet meer terug monteren om het inlaatspruitstuk schoon te houden???
Ik weet dat de gasklephuisverwarming kan omgeleidt worden , wat nog meer??
*Moet ik nog ergens rekening mee houden met het demonteren van het inlaatspruitstuk , of heeft iemand een beknopte gebruiksaanwijzing?
*En waarmee kan ik inlaatspruitstuk van binnen goed schoonmaken en kan ik de bijv. nog iets polijsten om de boel nog gladder te maken?
*En welke dingen met ik niet meer terug monteren om het inlaatspruitstuk schoon te houden???
Ik weet dat de gasklephuisverwarming kan omgeleidt worden , wat nog meer??
Intake demonteren is niet echt een klusje wat je ff doet...
Het reinigen aan binnenzijde is goed te doen met remmenreiniger. De poorten glad maken, zou wel eens averechts kunnen werken. De ruwheid heeft ook een functie namelijk. Denk maar eens aan de golfbaltheorie met de gaten...
De lasnaden zou je wel glad kunnen maken natuurlijk...
Verstandig is ook de injectoren ultrasoon te laten reinigen, omdat die er toch uit moeten. Bijbehoren pakkingen voor injectoren kun je ook aan denken. Maar dit geld ook voor de gasklep en intake. Die moet je haast wel vervangen, omdat deze bijna niet te hergebruiken is...
Het reinigen aan binnenzijde is goed te doen met remmenreiniger. De poorten glad maken, zou wel eens averechts kunnen werken. De ruwheid heeft ook een functie namelijk. Denk maar eens aan de golfbaltheorie met de gaten...
De lasnaden zou je wel glad kunnen maken natuurlijk...
Verstandig is ook de injectoren ultrasoon te laten reinigen, omdat die er toch uit moeten. Bijbehoren pakkingen voor injectoren kun je ook aan denken. Maar dit geld ook voor de gasklep en intake. Die moet je haast wel vervangen, omdat deze bijna niet te hergebruiken is...
- Gaskleppie
Betreffende het inlaat traject, zeker niet glad maken. Je wil een bepaalde ruwheid hebben die ervoor zorgt dat in feite het oppervlak in de buis groter is. Aangezien je inlaat een beetje ruw is fungeert dit als een warme plaat die ervoor zorgt dat de ingespoten fuel beter verdampt. Natuurlijk wordt bij de meeste motoren de fuel ingespoten bij een gesloten inlaatklep. Aangezien deze ook warm staat zorgt dit ervoor dat de fuel verdampt op de klep. Betere verdamping, betere mengsel vorming.
Voornamelijk gedaan voor emissie and fuel efficiency.
Moraal, glad maken zo inderdaad eens het omgekeerde effect kunnen hebben en niet alleen op de flow (turbulent of laminair) in het inlaattraject.
Voornamelijk gedaan voor emissie and fuel efficiency.
Moraal, glad maken zo inderdaad eens het omgekeerde effect kunnen hebben en niet alleen op de flow (turbulent of laminair) in het inlaattraject.
BugsM wrote:Verstandig is ook de injectoren ultrasoon te laten reinigen, omdat die er toch uit moeten. Bijbehoren pakkingen voor injectoren kun je ook aan denken. Maar dit geld ook voor de gasklep en intake. Die moet je haast wel vervangen, omdat deze bijna niet te hergebruiken is...
Misschien off topic, maar klopt het dat injectoren enkel ultrasoon gereinigd kunnen worden ? Hoe werken die reinigingsbusjes dan :-?
Als ik in 1ste of 2de de toeren tegen 6500rpm hou voel ik heeele lichte schokjes. In hogere versnelling onvoelbaar. Ik gok op licht vervuilde injectoren...
Ik moet dus eerst even een nieuwe gasklephuis pakking bestellen en wat afdichtingsrubberers voor de injectoren.
De injectoren kan ik die er zo uithalen?
Ik haal het inlaatspruitstuk eraf omdat ik de Hondata inlaat pakking wil plaatsen, die pakking ligt al een paar maand te loeren naar me.
Heeft iemand zo en foto van wat ik nog meer van de inlaatspruitstuk kan afhalen , buiten de koelvloeistofslangen?
Ik haal het inlaatspruitstuk eraf omdat ik de Hondata inlaat pakking wil plaatsen, die pakking ligt al een paar maand te loeren naar me.
Heeft iemand zo en foto van wat ik nog meer van de inlaatspruitstuk kan afhalen , buiten de koelvloeistofslangen?
wilco wrote:Ik moet dus eerst even een nieuwe gasklephuis pakking bestellen en wat afdichtingsrubberers voor de injectoren.
Injectorringen kun je ook schoonmaken en bij montage insmeren met vaseline of motorolie. Dat is een optie, maar ik weet niet in welke staat ze verkeren...
De injectoren pak je gelijk met de rail van de intake. Draai de benzinedop los. Maak de toevoer vanaf filter, op het filter zelf los. Let op, hier stroomt wat benzine uit. Maak de retourslang los van de fpr. Demonteer eventueel de fpr. Verwijder het kabelboompje van de injectoren gemonteerd op de rail. 3 moertjes loshalen van de rail. Rail met de 4 injectoren van de intake halen. De injectoren kunnen blijven klemmen in de intake...
Gebruik bij montage weer nieuwe ringen voor de banjobout op het filter.
wilco wrote:Ik moet dus eerst even een nieuwe gasklephuis pakking bestellen en wat afdichtingsrubberers voor de injectoren.
Om dit te doen hoef je toch alleen maar het spruitstuk ver genoeg naar achter brengen zodat je de oude pakking kan verwijderen, zorgen dat alles proper is en dan de Hondata pakking plaatsen.
Heb het zelf ook zo gedaan...
Maar we waren zo gedreven dat we de koelvloeistof niet hadden afgelaten :roll: