Onderhoud topic

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Katana

Post by Katana »

4869806713 3250,- marktplaats?
mr. X

Post by mr. X »

Progger wrote:Wij halen 220 pk uit een B16A1 blok met een B18C5 cilinderkop.
Andere nokkenassen VTEC is weg en throttle bodies + MBE fuel injection.

Ja okee, maar dat is niet standaard :wink: maar zal wel lekker lopen...

@ Frans
Dat is een hele mooie! Is alleen een Marge auto. Dat wil toch zeggen dat als je hem nu gaat kopen als particulier, je de BTW alsnog moet betalen?
Hij is misschien wel té mooi om aan te beunen...
mr. X

Post by mr. X »

Oeps, verkeerd gekeken. Het is juist andersom. Bedrijven kunnen géén btw terug vorderen :o eps:
Katana

Post by Katana »

In het wit ook niets in Duitsland gevonden.

Heb je Belgie al gekeken?

Al voor een NH-O ITR gekeken? :-)
mr. X

Post by mr. X »

Als ik op dit moment een NH-O ITR zou willen, zou ik die van Sander wel kopen :wink: mooier komen ze denk ik niet meer..

Wit is nog niet zo makkelijk te vinden. Andere kleur zou ook kunnen maar dan nóg goedkoper omdat hij dan overgespoten moet worden :-) geel is cool en donkerblauw ook wel...
En met zo min klein motor ivm verzekering enzo :-)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wij halen 220 pk uit een B16A1 blok met een B18C5 cilinderkop.

Tja, je hebt altijd baas boven baas.....
Ik haal maar 192pk uit een standaard B16a2 met bolt-ons.......
RedSun

Post by RedSun »

Progger wrote:Wij halen 220 pk uit een B16A1 blok met een B18C5 cilinderkop.

DAMN! ik wil mijn EE9 terug :cry: :cry: :cry:
Nana korobi ya oki
VTECRTY

Post by VTECRTY »

mr. X wrote:Weet er een te staan. Staat hier achtelijk dicht bij aangezien ik stad en land ervoor zou afrijden. Vraagt er naar mijn mening alleen wel veel voor. 2000 Euro en hij wou voor de corsa 600 terug geven terwijl hij er beter uitzag dan de EG (maargoed, snap het wel is natuurlijk geen honda :-)). Vond dat ik teveel moest bijleggen.

Hier stond hij, was alleen wel al maand geleden dat ik met hem heb gesproken
www.vughterpoortauto.nl
wat is nou een eg,en wat ben je nou van plan. snap er niet veel van :?:
Voodoo

Post by Voodoo »

EG is de type aanduiding van de Civic serie, zie model:

Image

EK-serie

Image

EP-serie

Image
mr. X

Post by mr. X »

VTECRTY wrote:
mr. X wrote:Weet er een te staan. Staat hier achtelijk dicht bij aangezien ik stad en land ervoor zou afrijden. Vraagt er naar mijn mening alleen wel veel voor. 2000 Euro en hij wou voor de corsa 600 terug geven terwijl hij er beter uitzag dan de EG (maargoed, snap het wel is natuurlijk geen honda :-)). Vond dat ik teveel moest bijleggen.

Hier stond hij, was alleen wel al maand geleden dat ik met hem heb gesproken
www.vughterpoortauto.nl
wat is nou een eg,en wat ben je nou van plan. snap er niet veel van :?:

Had dit topic eigenlijk geopend als algemene thread waar onderhouds vragen gesteld konden worden. Mede doordat ik bijna mijn complete ophanging eraf had liggen en met de vraag zat of het verstandig was iets te vervangen/controleren.
Dwalen nu alleen een beetje af door mijn opmerking over de EG.
Heb nu een Opel corsa B uit 95 (als dagelijkse auto). Wil deze weg doen en een EG of EK kopen met achterliggende gedachte dat het lekker goedkoop is op pappier (1.3 of 1.4 motortje) en dan óf een VTI motortje erin te hangen, óf een B20/B16 combo te produceren óf een K20, maar dat geld heb ik er eigenlijk niet voor over omdat het toch nog een dagelijkse auto moet worden. Dan is het meer een juweeltje :-)

Snappie?
VTECRTY

Post by VTECRTY »

ja ok snap m nu. heb ik ok wel is aan gedacht om mijn oude civic gl 1.5 16v uit 89,dus zelfde type weer aan schaffen en een itr blok erin te hangen en mooi strak maken,maar ja komt vast een hele boel bij kijken motorsteunen lassen,kabelboom aanpassen,bak en aandrijving,achter remschijven... alles is natuurlijk mogelijk,maar is dit een beetje rieel. ?
RedSun

Post by RedSun »

Is je ITR verkocht x? Ging je die niet motorisch aanapkken?
En de S2000 word dat nog wat? Of heb je nu weer een nieuw project en vervallen de andere?

Busy guy ey! :lol:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

ITR zou idd wat aan gebeuren, maar dat was om ten eerste het olie verbruik te verminderen en voor meer vermogen. Het blijft alleen een voorwielaangedreven auto...
Was echter een X bedrag om te laten maken, en voor dat bedrag met ITR verkopen en bijleggen zou een S2k erin zitten. S2k is altijd mn grote liefde geweest dus dat kriebelt. Probeer daarom nu ook de ITR te verkopen. Dus ik zie je probleem niet...
mr. X

Post by mr. X »

VTECRTY wrote: alles is natuurlijk mogelijk,maar is dit een beetje rieel. ?

Nee...

Je moet er een tik voor hebben en er geld in willen steken. Hobby mag geld kosten zeggen ze.
VTECRTY

Post by VTECRTY »

dan zal ik wel die tik hebben,ben wel van plan om zoiets ooit een keer te doen,ja zal een boel geld kosten maar van te voren goed informeren...
RedSun

Post by RedSun »

mr. X wrote:ITR zou idd wat aan gebeuren, maar dat was om ten eerste het olie verbruik te verminderen en voor meer vermogen. Het blijft alleen een voorwielaangedreven auto...
Was echter een X bedrag om te laten maken, en voor dat bedrag met ITR verkopen en bijleggen zou een S2k erin zitten. S2k is altijd mn grote liefde geweest dus dat kriebelt. Probeer daarom nu ook de ITR te verkopen. Dus ik zie je probleem niet...

Niet zo defensief meteen joh, ik vroeg me gewoon af hoe je het in gedachten hebt. Zijn alledrie leuke projecten alleen dinero is vaak het probleem idd.
Nana korobi ya oki
Locked