Niet te geloven...Eerst 'kon' er onder de Type R geen 16 inch(volgens een HONDA dealer)
Net zie ik een set aanbieding van mijn honda dealer(welman) voor winterbanden... De Type R staat er niet bij...
Ik bellen, zegt ie, ohh Type R, daar doen we ook 16 inch onder, 17 inch wordt je wang te plat voor het goede met winterbanden...Dus 205/55/16+stalen velg +alles monteren etc 725 euro...En 16 inch past volgens hem..NP.
Dat is wat anders dan 170 euro PER band voor 205/45/17
Blijft ongeveer 0,5 cm over tussen je remklauw en velg bij 16 inch.
15 inch past ook nog maar dan weer een bepaald type anders heb je wel problemen met je remklauw.
RedSun wrote:Hoe kan dat dan...standaard zit er toch 17" onder???
Tegen de tijd dat je een setje hebt kunnen je zomerbanden er weer onder
Hoe bedoel je? Er zit standaard 17 inch onder ja...Er werd verteld/gedacht dat 16 inch staal wel zou passen...Niet dus..En staal is niet te krijgen in 17 inch...Dus wordt alsnog en dure grap :S
RedSun wrote:normaal gesproken ga je 1 maat kleiner rijden met stalen velgen+winterbanden. dus ga je van 17 naar 16 maar het is dan raar dat die 16 niet past...
En 15"?
Wat bedoel je? 16 inch past al niet ivm rem. Dus dan zou 15 wel helemaal niet passen :-(
Oh ok, sorry had niet begrepen dat het door de remmen kwam. 17" staal hebben ze niet zeker?
Nee dat zeggen ze iig...Kan wel 2de hands velgen kopen(v/e accoord)+banden in 17 inch voor 1300 euro :S Maar ja dat is ff wat anders dan de 700 euro :-(
mja... enige wat ik je kan bieden is 16" 'licht'metaal... maar geen idee of die er dan op passen... die mag je (met goede banden zelfs) voor 250 hebben van me...
maar vraag me niet naar ET-waarden etc, dat zal wel niet ideaal zijn. En ik weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht voor de winter...
baRt wrote:mja... enige wat ik je kan bieden is 16" 'licht'metaal... maar geen idee of die er dan op passen... die mag je (met goede banden zelfs) voor 250 hebben van me...
maar vraag me niet naar ET-waarden etc, dat zal wel niet ideaal zijn. En ik weet niet hoeveel waarde je daaraan hecht voor de winter...
Wel zou het graag doen! Maar probleem is dus, dat de dealer erop terugkomt dat 16 inch past :S
RedSun wrote:Normaal gesproken moet dat idd geen kwaad kunnen.
Probleem is de pekel en gore zooi waar je je velgen aan blootstelt...
Okee da's waar ja...Maar het is niet per definitie 'slecht' als ik mijn zomerbanden eraf laat halen, en er winterbanden opzet...?(slecht voor de banden bedoel ik)
Danku. Dan doe ik dat wel...4* pirelli snowsport W240 is al 670 euro....IS alweer duur genoeg ff...Wellicht van de zomer geld om 'zomervelgen' aan te schaffen...Heb nu niet echt geld om ook nog eens velgen aan te schaffen...