Wideband lambdacontroller

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Progger

Wideband lambdacontroller

Post by Progger »

Enkele jaren geleden heb ik een wideband lambda interface gebouwd die voor het ogenblik al gebruikt wordt door enkele tuners.
Wat ik me afvraag is wat er praktisch zou zijn bij zo een interface om het tunen nog vlotter te doen verlopen.
Let op het is een interface dus geen AEM metertje of zoiets in die genre.
Heeft er iemand een paar voorstellen?
IvoG

Post by IvoG »

Progger

Post by Progger »

Has been done
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik zou eerst even moeten weten hoe je nu werkt.

Wij gebruiken een wideband met eigen controller ala de AEM UEGO, Innovate LC-1 etc. Die linken we aan de ecu, lezen hem uit via ons eigen programma zodat de gemeten lambda waarden vanzelf op de juiste plaats geschreven wordt. Die waarden kan je zo gebruiken om op de juiste plaats in de mappen de brandstof aan te passen.

Dit kunnen we tot nu toe alleen in de P28 en P30 ecu van de civic 92/95.
Veel andere modellen incl bv de ITR kunnen we via een verloop harnas laten lopen op zo'n P30 ecu. Afstellen is dan geen probleem.
Progger

Post by Progger »

Gaskleppie, aangezien ik het patent van LM1 eens gelezen heb en ben tot de conclusie gekomen dat hier nogal van bepaalde veronderstelling wordt uitgegaan. Het meetprincipe is zeker niet slecht gevonden maar ik vertrouw meer op de ASIC van bosch zelf om het werk te doen.

Het toestel werkt perfect maar gans de marketing erond zoals doosje, kabeltjes etc... kosten een bom geld. Natuurlijk als je er 5000 per keer maakt dan wordt alles terug goedkoper voor de eindklant maar ja een kleine man kan zo iets niet bekostigen. Ik kan loggen van hier to morgenvroeg als het moet en dit aan een razend tempo. Voor de moment werkt het nog serieel maar binnenkort via USB => nog meer data throughput.
Locked