Integra naar winterstalling

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
boikel

Integra naar winterstalling

Post by boikel »

Vanaf begin november wordt mijn integra geschorst bij de wegenbelasting en staat dan de hele winter in de garage.

Zijn er nog bepaalde voorzorgsmaatregelen die ik moet treffen?
Accu losmaken ofzo, of bepaalde onderdelen invetten?
itr-1895

Post by itr-1895 »

waarom schors je hem dan want dat heeft in mijn ogen geen nut.
als je hem weer afmeld moet je als nog 75 euro betalen.

en voor de stalling accu los idd.
-verder iets meer lucht in de banden.
-mischien een autohoes er over.
-auto schoon in de stalling zetten dooie mugen die 3-4 maand op je auto zitten dat wil je niet hebben :-?
-benzine tank zo vol mogelijk

en dan moet hij de winter wel door komen denk ik :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zeker niet de laatste meter met koude motor de garage in. Alleen met volledig warme motor uitzetten.
Van een koude start en de bijbehorende slechte verbranding krijg je oa zwavelzuur opwekking en dat heeft dan een winter de tijd om je cilinderwanden en zuigers op te vreten.

Verder minimaal 1 keer per 2 maanden je motor starten en helemaal warm laten worden tot de fan aan slaat. Dit om uitdrogende klep seals tegen te gaan.
Jo&

Post by Jo& »

itr-1895 wrote:
-benzine tank zo vol mogelijk

Waarom dat??? :roll:

Omdat de benzine prijs omhoog gaat? 8)
autodre

Post by autodre »

Waarom schors je hem? Is dat echt zoveel goedkoper dan niet schorsen?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Omdat de benzine prijs omhoog gaat

Zou ook een goede reden zijn.....

Maar het is bedoeld om zo min mogenlijk condens in de tank te laten ontstaan plus dat roest ook zo min mogenlijk kans krijgt.
boikel

Post by boikel »

autodre wrote:Waarom schors je hem? Is dat echt zoveel goedkoper dan niet schorsen?

Even een rekensommetje:

Ik wil hem tot begin april schorsen dus 5 maanden.
5x 32.00 wegenbelasting = 160
5x 52.00 verzekering = 260
totaal= 420

Daar moet nog 68 euro vanaf voor het schorsen.

Bespaar ik toch al snel 350 euro.

@Gaskleppie en itr-1895 Bedankt voor de tips. :thumbs:
RedSun

Post by RedSun »

Vergeet je verzekering niet af te melden :wink:

Je vergeet trouwens de kosten voor het tenaamstellen na schorsing (12,95 ofzo :razz: ) en eventueel de kosten om je verzekering weer in te laten gaan.
Elke verzekeraar gaat er anders mee om. Bij sommige kun je niet schorsen maar moet je opnieuw een verzekering aangaan zodra je hem weer op naam hebt gezet. En dan krijg je de adminstratiekosten,ass. belasting etc er allemaal weer bovenop.

Maar denk niet dat alles bij elkaar boven de 350,- euro uitkomt.

**EDIT**

Waar zet je de auto eigenlijk neer? Denk iig na over brand/diefstal/inbraak en ga maar door, als de auto niet verzekerd is kan het een hele dure en pijnlijke grap worden....

Dus ik neem aan dat je een garage hebt met een goede inboedelverzekering...
Nana korobi ya oki
Dimer

Post by Dimer »

itr-1895 wrote:-auto schoon in de stalling zetten dooie mugen die 3-4 maand op je auto zitten dat wil je niet hebben :-?

En jij wilt er niet verantwoordelijk voor gehouden worden als Mugen niet meer bestaat!
boikel

Post by boikel »

RedSun wrote:Dus ik neem aan dat je een garage hebt met een goede inboedelverzekering...

Verzekering ga ik deze week nog naar laten kijken. Weet niet of ik hem alleen voor diefstal/brand enz kan verzekeren. Een WA+ zonder WA zeg maar. :roll:
mr. X

Post by mr. X »

Benzine verouderd wel, Dus het octaan gehalte liep terug. Had dit gehoord toen ik nog met scooters bezig was, ging meestal één of 2 dagen voor de wedstrijd pas benzine halen. Kreeg het advies geen benzine te gebruiken die ouder was dan een week, maar de afweging (kans op) roestvorming in de tank of verouderde benzine... dan doe mij maar de laatste :wink:
HondArd

Post by HondArd »

Beetje octaanbooster erbij als je weer de weg op gaat en je hebt dat probleem ook weer omzeild, lijkt mij.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

tja, met mindere benzine rij je maar 1 tank beurt wat minder.
Met roest in je tank sloop je misschien je motor.
Wat zou jij kiezen?
mr. X

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:tja, met mindere benzine rij je maar 1 tank beurt wat minder.
Met roest in je tank sloop je misschien je motor.
Wat zou jij kiezen?

mr. X wrote:"maar de afweging (kans op) roestvorming in de tank of verouderde benzine... dan doe mij maar de laatste :wink:"
RedSun

Post by RedSun »

boikel wrote:
RedSun wrote:Dus ik neem aan dat je een garage hebt met een goede inboedelverzekering...

Verzekering ga ik deze week nog naar laten kijken. Weet niet of ik hem alleen voor diefstal/brand enz kan verzekeren. Een WA+ zonder WA zeg maar. :roll:

Dat gaat niet de basis van elke autoverzekering is WA.

Je moet heel goed nadenken of je de verzekering wel op wil zeggen, een inboedelverzekering heeft namelijk een uitsluiting van motorrijtuigen. Dus als hij in vlammen opgaat of gejat wordt of gestript dan krijg je helemaal niks.

Dacht dat er uitzonderingen waren bij bepaalde inboedelverzekeringen maar die zijn er dus niet.
Nana korobi ya oki
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

sorry X, jij was eerst......
boikel

Post by boikel »

Nou RedSun je hebt gelijk, vandaag naar verzekeringsboer geweest om te kijken of er alleen een brand/diefstal enz verzekering mogelijk is, dit is dus niet het geval. :(

Dacht toen dus om mijn verzekering om te zetten van allrisk naar WA+ om toch nog wat te besparen en goed verzekerd te zijn. Dit kan dus alleen op een vervaldag. En die valt bij mij op 26 maart. Net na de winter! :evil:

Weet nou dus niet meer of ik het schorsen wel ga doorzetten.
RedSun

Post by RedSun »

Al kon WA+ wel dan was je niet verzekerd tegen vandalisme maar die kans is klein.

En idd je verzekering kun je pas opzeggen op prolongatiedatum of d.m.v een vrijwaring (die krijg je wel als je schorst volgens mij). Met een vrijwaring kun je aantonen dat je geen belang meer hebt bij het voertuig en dus ook de verzekeringplicht vervalt.

Dus je moet goed nadenken of je het 300 euro waard vindt om hem onverzekerd te laten staan voor 5 maanden.
Dus wat is de kans dat de toko afbrand, hij gejat word of beschadigd.

Is het een schuur/garage bij jou op het terrein dan lijkt het mij geen probleem. De kans dat er iets gebeurt is uberhaupt klein denk ik.
Maar ja vind je dat 300 euri waard?
Nana korobi ya oki
roblom

Post by roblom »

Valt het niet onder inboedel dan?
RedSun

Post by RedSun »

Nope motorvoertuigen zijn uitgesloten.

Anders is het makkelijk heh, je zet hem in de garage zegt dat er een blik verf tegenaan is gegaan en claimt het op je inboedel.
Je daalt niet in no-claim terwijl je daadwerkelijk tegen een paaltje hebt gezeten.

En dat voor een euro of 6 in de maand terwijl casco 6 tientjes per maand kost bijvoorbeeld.

Helaas zijn verzekeraars slimmer dan dat :wink:
Nana korobi ya oki
Locked