Amsterdam->Dakar

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
boikel

Amsterdam->Dakar

Post by boikel »

Op zaterdag 11 november ga ik met drie vrienden meedoen aan Amsterdam Dakar.

De auto of motor mag niet meer kosten dan 500 euro.
Het finetunen van de Challenge-auto of motor mag de 150 euro grens niet overschrijden.
Er is geen formele ondersteuning tijdens de Challenge.
De opbrengst van de autoverkoop gaat via een veiling naar het lokale goede doel.

Vertrekdata 2006 Challenge zijn: 4, 11, 18 en 25 november 2006 en 17 en 24 februari 2007. Teams rijden voor een vooraf gekozen goed doel in Gambia. De projecten worden vooraf door de deelnemers gekozen uit een door de organisatie opgestelde lijst. Deze lijst van circa 40 projecten omvatten verschillende categorieen zodat er voor iedere deelnemer een project tussen zit wat hem of haar aanspreekt! Vorig jaar is meer dan 350.000 euro voor goede doelen gegenereerd.

Voor deze reis hebben we 2 mooie barrels op de kop getikt van gemiddeld 450 euro:
Een mooie Ford Sierra diesel uit 1992.

Image

We hebben de Sierra opgehoogd met Transit wielen en hulpveren en een mooie custom made imperial op het dak gelast.

Gelukkig gaat er ook nog wat Japanse techniek mee :lol: :

Image

Om deze beauty legaal op de weg te krijgen hebben we wel de nodige uurtjes werk gehad. Zo waren alle remleidingen doorgerot, stabilisator stangen waren weg en waren er 2 flessen met gas en een halve rol lasdraad nodig om alle gaten in het chassis te dichten.

Vorige week is hij eindelijk door de keuring gegaan en de dag daarna zijn we hem gaan uitlaten op de maasvlakte.
Op de weg naar huis liet hij ons al in de steek, door een kapotte dynamo en versleten lagers in de stuurinrichting heb ik deze week weer genoeg werk gehad. :(

www.amsterdamdakar.nl

Oh, dit is waarschijnlijk de reden dat de dynamo de geest gaf. :o ops:

Image
Jo&

Post by Jo& »

Cool!
Als je nog wat info wil over jezelf en je auto voorbereiden op deze gruwelijke monstertocht kan ik wel een gesprekje opzetten met iig 2 mensen die Amsterdam-Beijing hebben gereden :wink:
Katana

Post by Katana »

Dat ziet er gaaf uit, cool zo'n uitdaging 8)

Als je het water in (en weer uit :lol: ) wil rijden zou ik er ook een snorkel op zetten.
boikel

Post by boikel »

Ik wist dus echt niet hoe diep die plas was, dacht max een halve meter. :o ops:

Schijnt wel 1 van de basisregels van offroad rijden te zijn om eerst te kijken hoe diep het water is. Weer iets geleerd.
Gelukkig heeft de motor geen water gehapt, anders was het al snel einde verhaal geweest.

Patrol is trouwens ook niet waterdicht. :o ops:

Image
Katana

Post by Katana »

:lol:
mr. X

Post by mr. X »

:lol:
Jo&

Post by Jo& »

Wow :!:
RedSun

Post by RedSun »

ACHTUNG! Periscoop nach oben!

Wel lachen!
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Kan het kloppen dat ik jou afgelopen zaterdag heb zien rijden? Volgens mij in de buurt van Tilburg op de A58, je draaide nogal raar met je hoofd toen we passeerden met de ATR.
boikel

Post by boikel »

Nee, ben ik niet geweest.

Er zijn ongeveer 240 teams die meedoen aan Amsterdam Dakar, er zitten vast nog meer Honda liefhebbers tussen.
HondArd

Post by HondArd »

Het was anders wel een niet zo frisse Patrol met Amsterdam-Dakar stickers op de zijkant die ik gezien heb.
boikel

Post by boikel »

Ga je toch niet mijn ride beledigen he? :wink:
CivCoupe

Post by CivCoupe »

@ Boikel, Nette Auto's :lol: Vooral die Patrol zal t goed doen

M'n broer gaat ook de 11e, met een Ford Transjit, je zal m onderweg wel tegenkomen. klik anders hier maar ns http://www.amsterdamdakarchallenge.nl/

Image
boikel

Post by boikel »

Cool, ik zal zeker naar hem uitkijken.

Voor de mensen die het wat interesseerd hier wat info over ons goede doel.

Info over het goede doel:
GENERATOR & ZONNEPANELEN T.B.V. ELEKTRICITEIT JFP ZIEKENHUIS
De gezondheidszorg in Gambia staat op een uitzonderlijk laag peil, er is een tekort aan medicijnen, onvoldoende geschoold personeel en gebrek aan schoon water en voldoende elektriciteit. Voor het bieden van een structurele oplossing van de belangrijkste knelpunten in dit ziekenhuis, wil de betrokken stichting zonnepanelen aanschaffen.

Het gebrek aan betrouwbare stroomvoorziening en schoon water zorgt voor onnodige risico’s en is voor een belangrijk deel de oorzaak van onnodige infecties en sterfgevallen.
Een probleem dat zich aandoet als er geen stroom is, is dat de behandeling van patienten niet goed kan verlopen. Een tweede probleem is de koeling van de al schaars zijnde medicijnen. Deze zijn uiteraard kostbaar en dienen gekoeld te blijven. Daarbij komt dat de kleine sterilisator niet gebruikt kan worden. Het voornaamste probleem is het oppompen van schoon water. Dit is noodzakelijk voor de hygiene van de verpleging en de patiënten.

In Gambia sterven nog steeds 48 van de 1.000 baby’s bij de geboorte en deze sterftecijfers zullen in het Jammeh Ziekenhuis aantoonbaar kunnen dalen. Deze duurzame investering is een enorme verbetering voor alle patiënten die voor hun medische zorg afhankelijk zijn van het ziekenhuis. De betrokken stichting betaalt reeds de vakopleiding voor zes aankomende verpleegkundigen en stuurt jaarlijks één of tweemaal een grote zending medicijnen naar het Jammeh Ziekenhuis.

Voor dit goede doel is nog een hoop geld nodig, iedere hulp is dan ook van harte welkom.

[brutaalmodus]Als iemand dus een bedrijf weet die een sponsoring wel ziet zitten of als je zelf een kleine bijdrage wilt leveren, kan je me natuurlijk altijd even een PB sturen.[/brutaalmodus] 8)
Locked