Rammelend geluid

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

Rammelend geluid

Post by Wodka »

Sinds gisteren heb ik een verschrikkelijk rammelend geluid in mijn CTR. Het is net of er iets los getrild is en nu meedraait. Mijn CTR klint nu als een oude rammelbak. Ik durf er bijna niet in te rijden zo'n rot geluid is het.

Het geluid komt niet bij de motor vandaan, maar iets meer naar achteren. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

het kan zijn dat het hitteschilt van je kat los licht.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ga er eens onder/bij liggen en laat iemand anders gas geven. Trek eens aan de hitteschilden etc.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

Post by Wodka »

thanks voor de tips. Ik ga er straks even onder liggen.
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

Post by Wodka »

Auto even op de brug gehad en het is helaas geen hitte schild. waarschijnlijk zit er iets los bij het spruitstuk. Iemand een idee?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb bij mijn ex-Rex een losse binnenpijp gehad in het laatste gedeelte van het spruitstuk. Het heeft de dealer uren gekost om die ratel te vinden. Misschien heeft een CTR ook zoiets?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mmmm.... interessant... mijn itr heeft dus ook een erg irri rammel tussen 2k en 3k rpm... ik kon aan de hitteschilden niks vinden en ik denk dat het de skunk2 middenpijp is...

maar als spruitjes dat ook al kunnen doen... mmmm.... nog eens zoeken...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Volgens mij is de downpijp van de CTR dubbelwandig. Zou best kunnen zijn dat dat daar vandaan komt.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

In mijn geval was het aanstippen van de binnenpijp met een lasapparaat voldoende op het probleem op te lossen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
pikske
Posts: 41
Joined: Wed Mar 01, 2006 6:09 pm

Post by pikske »

ik heb hetzelfde probleem met mijn ctr, ik dacht dat het van de uitlaat afkwam en dat was ook zo.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

hoe zit bij de itr (dat dubbel pijp gedoe?)
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

Post by Wodka »

Volgens dealer is rammel het spruitstuk. Een nieuwe kost me 207 euro. Gewoon doen of is dit het moment om een ander spruitstuk te nemen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Waarom is het het spruitstuk? Enigste wat kan rammelen bij je spruitstuk is je hitte schild.
Wat wordt bedoeld met die dubbele wand eigenlijk?
Heb ff een paar foto's gemaakt van de downpipe en spruitstuk maar zie niet echt een dubbele wand, of kijk ik verkeerd?

Downpipe
Image
Image
Spruitstuk
Image
Locked