ITR vs IMPREZA GT TURBO 98'"
Ik geloof best dat jij het zo ervaart maar mijn ervaringen met Subs en EVO's zijn totaal anders en mijn barrel is niet sloom.
Mijn ervaring is eigenlijk simpel... geen kans tegen dit soort wagens op een rechte lijn en daar hebben we het hier over. Meer pk's, meer koppel en de ultieme hulp van een fohn.
Ik heb het al meer gezegd geloof ik, als jou wagen zo snel is als jij met je ervaringen telkens aangeeft dan wil ik dat wel eens zien tijdens sprints. Ondanks de stilstaande start moet je dan toch een eind komen, niet?
Mijn ervaring is eigenlijk simpel... geen kans tegen dit soort wagens op een rechte lijn en daar hebben we het hier over. Meer pk's, meer koppel en de ultieme hulp van een fohn.
Ik heb het al meer gezegd geloof ik, als jou wagen zo snel is als jij met je ervaringen telkens aangeeft dan wil ik dat wel eens zien tijdens sprints. Ondanks de stilstaande start moet je dan toch een eind komen, niet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ja en er komt nog eens bij dat ik 17" heb :-?
Maar ik heb ook gezegt dat ik het niet zal winnen vanuit staande start. Puur door hun 4wd en koppel. Maar ik ben de beroerdste niet, regel een evo of r32 en ik zet hem er wel langs. Ben hem nu alleen std aan het maken dus dan moet je snel zijn.
Omdat jij het bent wil ik de luchtfilter er wel weer terug opzetten :lol: want dat was hetgeen wat ik dit weekend al had gedaan, volgend weekend std uitlaat-lijn.
Maar ik heb ook gezegt dat ik het niet zal winnen vanuit staande start. Puur door hun 4wd en koppel. Maar ik ben de beroerdste niet, regel een evo of r32 en ik zet hem er wel langs. Ben hem nu alleen std aan het maken dus dan moet je snel zijn.
Omdat jij het bent wil ik de luchtfilter er wel weer terug opzetten :lol: want dat was hetgeen wat ik dit weekend al had gedaan, volgend weekend std uitlaat-lijn.
Ik staar me sowieso niet blind op 0-100 tijden want die zeggen niet veel.
Maar in dit geval zegt de 0-100 tijd al genoeg: kansloos.
als tie (uit mijn hoofd) 5,6 van 0-100 doet dan hou je hem van 100-200 ook niet bij. Op een rechte lijn heb je nog de meeste kans van slagen want met bochten red je het helemaal niet tegen 4x4.
Denk dat tie knakker een beetje bang was of vondt dat er teveel verkeer reed ofzo.
Lekker makkelijk om iemand ff een Evo te laten regelen.....zo'n wedenschap durf ik ook wel aan...
Als iemand ff een enzo regelt dan zet ik mijn clito er ook wel naast hoor! :razz:
Maar in dit geval zegt de 0-100 tijd al genoeg: kansloos.
als tie (uit mijn hoofd) 5,6 van 0-100 doet dan hou je hem van 100-200 ook niet bij. Op een rechte lijn heb je nog de meeste kans van slagen want met bochten red je het helemaal niet tegen 4x4.
Denk dat tie knakker een beetje bang was of vondt dat er teveel verkeer reed ofzo.
Lekker makkelijk om iemand ff een Evo te laten regelen.....zo'n wedenschap durf ik ook wel aan...
Als iemand ff een enzo regelt dan zet ik mijn clito er ook wel naast hoor! :razz:
Nana korobi ya oki
Nogmaals, puur door koppel wint hij onderin snelheid en daardoor is hij sneller van 0-100...
Je praat je enigsinds tegen?
4x4 zegt heus niet alles hoor. Als die kerel niet kan rijden of niet kan schakelen, wint de itr het alsnog.
We hebben het hier niet over ideale omstandigheden, maar over 'real-life' omstandigheden..
Plus dat ik wel verhalen heb gehoord over ITR's die subjes ook zoek rijden op het circuit ookal hebben ze 4x4
Als je zo zou redeneren zou de ITR het van niets winnen die achterwiel of 4wiel aandrijving heeft. En ik kan me herinneren dat er eens iets is gepost over een test met de ITR waarin deze werd benoemd tot beste voorwiel aangedreven auto die het van menig achterwielaangedreven wint..
Een evo regelen is niet zo moeilijk? extreem machines ofzo. iedereen kent wel iedereen tegenwoordig in dat wereldje maargoed..
4x4 zegt heus niet alles hoor. Als die kerel niet kan rijden of niet kan schakelen, wint de itr het alsnog.
We hebben het hier niet over ideale omstandigheden, maar over 'real-life' omstandigheden..
Plus dat ik wel verhalen heb gehoord over ITR's die subjes ook zoek rijden op het circuit ookal hebben ze 4x4
Als je zo zou redeneren zou de ITR het van niets winnen die achterwiel of 4wiel aandrijving heeft. En ik kan me herinneren dat er eens iets is gepost over een test met de ITR waarin deze werd benoemd tot beste voorwiel aangedreven auto die het van menig achterwielaangedreven wint..
Een evo regelen is niet zo moeilijk? extreem machines ofzo. iedereen kent wel iedereen tegenwoordig in dat wereldje maargoed..
-
mr. X wrote:Nogmaals, puur door koppel wint hij onderin snelheid en daardoor is hij sneller van 0-100...
fwd is makelijker te corrigeren dan 4wd.
zag vorig jaar nog een sub voorbij gaan en vloog voor ons uit de sloot in.
dat was bij japanse autosport f. in assen. wij reden iets zachter in civic vti 96 (van buur jongen)
(het was touwens een neger) de koelvin draaide nog whhahhaahha, dat was best grappig gezicht
- Gaskleppie
Horsepower : 271-276 hp @ 6500 rpm
Torque : 273-286 lb-ft @ 3500 rpm
0-60 mph : 4.8 sec., 4.4 sec.(RS)
0-¼ mile : 13.1 sec @ 105.1 mph
Denk je echt dat je een kans maakt?
Hou toch op zeg!
Die test heb ik allang gedaan.
Ik heb tegen een nagelnieuwe EVO 8 gereden op zandvoort. Hij met semi slicks, ik met semi slicks.
Zelfs ik kon hem op het rechte stuk niet eens bijhouden!
Maar bleef hem wel voor en kon uitlopen door de vele bochten van zandvoort!
Die gozer kwam later even vragen wat ik eraan gedaan had! hahaha, toen nog op stock suspension....
Maar met 50pk minder zou ik hem nooit voor kunnen blijven!
Ik kan wel een EVO voor je regelen hoor, er zijn zat EVO's die je even een pak slaag willen geven. Maar dat moet het wel serieus zijn en niet zomaar een post op dit forum.
Wil je ook klop van een GTT? Aankomend weekend is Japanse Autodag, weekend erna of doordeweeks?
Wil je ook klop van een GTT? Aankomend weekend is Japanse Autodag, weekend erna of doordeweeks?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X wrote:Nogmaals, puur door koppel wint hij onderin snelheid en daardoor is hij sneller van 0-100...
Luister ouwe, als jij een granny van 80 in een evo zet rij ik haar er met mijn bakfiets nog uit. That's not the point.
Elke sukkel die een EVO koopt kan (mag ik hopen) op het rechte stuk zijn pedaal intrappen, niks moeilijks aan. Enige waar veel mensen door tegengehouden worden is ander verkeer of angst voor de haters (smeris).
Als je twee vergelijkbare drivers neemt dan wint de EVO gewoon. Dat Gaskleppie het nou wint van een EVO is gewoon goed rijden en knap sturen. Ik ben het met je eens dat het van de bestuurder afhangt maar het was een snelweg toch? Dan kun je het niet winnen normaal gezien. tenzij er een cripple achter het stuur zit of een bange poepert die alleen voor de show een EVO koopt.
Tuurlijk is de ITR een goed uitgebalanceerde sportwagen, beter dan de gemiddelde voorwielaangedreven sportauto maar als je dezelfde driver pakt zal de EVO het beter doen in bochten en op het rechte stuk en al helemaal als het vochtig is. Je kunt die twee niet vergelijken. EVO is gewoon een monster.
Maar begrijp me niet verkeerd, tis niet mijn bedoeling om je tot je schoenveters af te fikken. Dat doe je zelf :razz: just jokin :wink:
"EDIT" : ja ik kan een EVO regelen ja. Een standaard 8 of een rally 6.
Maar denk niet dat hij warm loopt voor dit soort sprintjes.
Nana korobi ya oki
Voor de prijs mogen ze wel "ietsje" sneller zijn :razz:
Laatst nog tegen een 993 carrera getest van 120-200km/u en daar kroop ik stilletjes van weg. Moet er wel bij zeggen dat het na afstelling door Frank en Calvin was.
Ook een hele tijd terug eens vergeleken met een Carrera 4S vanaf 120km/u. Tot 200 was het verschil echt niet zo groot, maar daarna....
Daar komt geen schakelwerk aan te pas dus lijkt me wel een goed vergelijk.
Met een iets aangepaste ITR is het verschil met een Evo dus niet erg groot. Evo 8 en verder hebben variabele kleptiming wat voor meer koppel zorgt + 6-bak. Die is dus wel wat sneller ja.
Laatst nog tegen een 993 carrera getest van 120-200km/u en daar kroop ik stilletjes van weg. Moet er wel bij zeggen dat het na afstelling door Frank en Calvin was.
Ook een hele tijd terug eens vergeleken met een Carrera 4S vanaf 120km/u. Tot 200 was het verschil echt niet zo groot, maar daarna....
Daar komt geen schakelwerk aan te pas dus lijkt me wel een goed vergelijk.
Met een iets aangepaste ITR is het verschil met een Evo dus niet erg groot. Evo 8 en verder hebben variabele kleptiming wat voor meer koppel zorgt + 6-bak. Die is dus wel wat sneller ja.
mr. X wrote:knip...
Als je zo zou redeneren zou de ITR het van niets winnen die achterwiel of 4wiel aandrijving heeft.
knip...
zo is dat. zeg nooit nooit...
http://www.youtube.com/watch?v=6uGPvOlo ... ch=integra
maar 't zal wel wat kosten.
DC 4-1 uitlaat spruitstuk (ingepakt met heat wrap spul)
cat vervanger met 2.5" flens
invidia cat-back.
kop enigsinds afgevlakt (dus bijna niets maar wel iets :wink
kleppen opnieuw geslepen
Iridium bougie's
MSD bougie kabels
Benzinedrukregelaar
Cold-air intake met k&n filter (ingewikkeld met heat wrap spul)
KoelVloeiStof slangen van het gasklephuis afgehaald.
Hondata inlaat pakking (koeler inlaat spruitstuk)
ACT sport koppeling
en licht vliegwiel..
(17" ctr velgen)
Om even terug te komen, GTT durf ik vanaf stilstaand nog wel aan. EVO niet. Maar als we eenmaal rijden op de snelweg, liep echter de EVO toch toch echt niet weg. En naar mijn inziens gaf hij volgas en liet het verkeer het wel toe. Wil dat best nog wel eens proberen.. Verbaasde me zelf iig ook maar dat heb ik ook gezegt.
cat vervanger met 2.5" flens
invidia cat-back.
kop enigsinds afgevlakt (dus bijna niets maar wel iets :wink

kleppen opnieuw geslepen
Iridium bougie's
MSD bougie kabels
Benzinedrukregelaar
Cold-air intake met k&n filter (ingewikkeld met heat wrap spul)
KoelVloeiStof slangen van het gasklephuis afgehaald.
Hondata inlaat pakking (koeler inlaat spruitstuk)
ACT sport koppeling
en licht vliegwiel..
(17" ctr velgen)
Om even terug te komen, GTT durf ik vanaf stilstaand nog wel aan. EVO niet. Maar als we eenmaal rijden op de snelweg, liep echter de EVO toch toch echt niet weg. En naar mijn inziens gaf hij volgas en liet het verkeer het wel toe. Wil dat best nog wel eens proberen.. Verbaasde me zelf iig ook maar dat heb ik ook gezegt.