Bij mij is het gekraak ook opgelost.
Het kwam ook van de cilinder op de bak.
Rubbere hoesjes los gemaakt. Alles met een goeie hoeveelheid vet ingesmeerd en enkele keren ontkoppeld.
Je kan overal van boven af bij.
Even foto op honda-tech gezocht.
Het omcirkelde gedeelte is rubber. Daar onder zit nog een hoesje dat het stangetje van de cilinder beschermt en het vet vasthoudt.
Kan me haast niet voorstellen dat het gekraak wat ik heb daar wordt veroorzaakt. Het geluid komt echt bij het schutbord ter hoogte van het pedaal zelf vandaan.
Denk zelf dat het de cilinder aan het pedaal zelf is. Hij heeft het namelijk alleen als ik een stukje gereden heb en wordt erger naarmate ik sportiever rij heb ik het idee.
roblom wrote:Kan me haast niet voorstellen dat het gekraak wat ik heb daar wordt veroorzaakt. Het geluid komt echt bij het schutbord ter hoogte van het pedaal zelf vandaan. Denk zelf dat het de cilinder aan het pedaal zelf is. Hij heeft het namelijk alleen als ik een stukje gereden heb en wordt erger naarmate ik sportiever rij heb ik het idee.
Dat dacht ik ook. Het kan aan de 2 cilinders liggen.
Best kan je iemand het pedaal laten bedienen en zelf aan de versnellingsbak luisteren. Pas toen hoorde ik duidelijk dat het toch daar vandaan kwam.
Ik heb vorige week ook dit probleempje aangepakt, was in 1 min verholpen.
Bij mij was het het scharnierpunt bij het pedaal, dat ff ingespoten met wat vet en weg was het gekraak, gaat nu lekker soepel en stil!
Ik heb ook een gekraak in me auto...
Het is bij het afremmen of accelereren. Niet bij kuilen.
Vandaag ff langs de garage gegaan en de eigenaar is ff mee gereden en heeft ff gereden en hij weet niet wat het is. Het is iig niet me pedaal ofzo. Tis een metaal geluid.
Het word erger als me motor warm is en van de zomer was het erger dan nu.
Hij denkt dat het me stut stang is die loopt door het dashboard. Dat die in en uit zet naarmate het warmer/kouder word...
En als ik langzaam rij over een bobbelige/kuilige weg. Maar het is niet me schokbreker want dan zou die het bij elke bobbel/kuil moeten doen...
Vrijdag kijken ze ff onder het dashboard zonder deze los te halen want als deze eenmaal een keer los is geweest ontkom je niet aan piepjes en kraakjes enz...
Joanne wrote: Vrijdag kijken ze ff onder het dashboard zonder deze los te halen want als deze eenmaal een keer los is geweest ontkom je niet aan piepjes en kraakjes enz...
dat maakt de dealer jouw wijs zekker.
want als je hem op de juiste manier demonteert en monteerd dan moet dat niks uit maken.
ik denk dat ze daar gewoon geen zin in hebben omdat dat nogal wat werk is
Hmm ja hij deed nogal moeilijk...
Wat vindje ervan auto heeft nog maar 10950 km gereden waarvan 6648 in 3,5 maand...???
Wie zn pakkie aan is dat dan?????
In m'n CRX kraakte hij als een malle, nu in m'n Civic kraakt ie een heel klein beetje. Kijken of ik er zaterdag wat aan kan doen, begin wel gewoon met pedaal even invetten.
ik heb dat prbleem ook gehad, dat was de cilinder in de koppeling die kraakte. als je auto nog fabriksgarantie heeft dan is dat garantie. ik heb niks hoeven te betalen.
pikske wrote:ik heb dat prbleem ook gehad, dat was de cilinder in de koppeling die kraakte. als je auto nog fabriksgarantie heeft dan is dat garantie. ik heb niks hoeven te betalen.