Banden leverancier

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

Driften doe ik al genoeg met het ding :-) ding is echt niet alleen om hem te parkeren haha
Vind het echter behoorlijk A-relax als het ding over zijn voorwielen glijd! En dat gebeurt denk ik met die banden
baRt

Post by baRt »

mja, ik moet mijn Teintjes ook nog afstellen, heb nog niet gegleden, maar hij voelt soms wel 'licht' (alsof de kont keihard ligt en de neus omhoog komt... voorbode van rechtdoor gaan)

maar goed, das TE ver off topic!
Katana

Post by Katana »

H22A7 wrote:
Het is bijna onmogelijk dat je ze voor 125,- p/st krijgt. ik zou mijn eigen handeltje beginnen met die prijzen, je kunt ze voor 150,- p/st zo aan dealers kwijt. was het in combinatie met onderhoud o.i.d?
Speciale omstandigheden? Banden stonden verschrikkelijk in de weg?
gebruikte banden? :lol:

Gewoon goede banden voor een zeer scherpe prijs, mijn vader en broer komen er ook.
itr-1895

Post by itr-1895 »

[quote="""]las net ergens 10% en 20% voor de veiligheid... maar als dat zo is, dan rijden we allemaal met ziekelijk sterke bandjes in verhouding tot het gewicht van de wagen...
quote]

10% 20% klopt niet als je dit voorbeeld bekijkt:

Image

Image
baRt

Post by baRt »

dus simpel gezegd, voorkant krijgt anderhalf keer zijn eigen gewicht op zo'n moment?
itr-1895

Post by itr-1895 »

licht ook nog aan je rem kracht dus.
word dat beter door een rem upgrade word de druk op je banden dus ook hoger
mr. X

Post by mr. X »

Dus de conclusie die je daaruit kunt trekken is dat de achterbanden helemaal niet zo'n hoge loadings index hoeven te hebben omdat deze nooit deze krachten te voorduren krijgen. Je zou dus 15 % ofzo kunnen aanhouden voor de achterbanden (boven op het standaard wagen gewicht) en 50% op de vóórwielen zoiets?!?
HondArd

Post by HondArd »

Maar gaat met een verschillende load index op je voor en achterwielen de balans in de auto niet om zeep, of kun je dat weer corrigeren met je bandenspanning? En als je erg hard optrekt wordt er massa naar achteren geshoven waardoor de achterwielen het weer voor de kiezen krijgen.
baRt

Post by baRt »

remmen gaat harder dan optrekken... pak maar eens een gtech en bekijk het verschil :)

maar goed, das eigenlijk best op het randje wat ik heb... hahaha... misschien met de vroemdag (wil ik eigenlijk dit jaar wel eens aan mee doen) maar de 'lelijke' 16ers eronder schroeven.
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:Dus de conclusie die je daaruit kunt trekken is dat de achterbanden helemaal niet zo'n hoge loadings index hoeven te hebben omdat deze nooit deze krachten te voorduren krijgen. Je zou dus 15 % ofzo kunnen aanhouden voor de achterbanden (boven op het standaard wagen gewicht) en 50% op de vóórwielen zoiets?!?

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Vergeet niet dat het beladen van de voertuig altijd van achter is (passagiers, kofferbak, dak, trekhaak). Verder was bij mijn ATR duidelijk aan de achterbanden te zien dat we een dagje zijn wezen gummen op Zolder :-) . De wangen van de band vertoonde slijtage en roken lekker naar verbrand rubber..

@Ard: het compenseren met extra luchtdruk is niet zo'n goed idee denk ik. Kijk maar naar die aanhangwagens met klapbanden. Als men hier geen heavyload banden voor gebruikt en harder oppompt om het te compenseren word de band te warm. Met alle gevolgen van dien.
RedSun

Post by RedSun »

AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:
Het is bijna onmogelijk dat je ze voor 125,- p/st krijgt. ik zou mijn eigen handeltje beginnen met die prijzen, je kunt ze voor 150,- p/st zo aan dealers kwijt. was het in combinatie met onderhoud o.i.d?
Speciale omstandigheden? Banden stonden verschrikkelijk in de weg?
gebruikte banden? :lol:

Gewoon goede banden voor een zeer scherpe prijs, mijn vader en broer komen er ook.

Zeer scherp idd, ik vraag me af of er iets niet helemaal in de haak is.
denk dan bijv aan "oude" banden, die al een tijdje staan.

Maar als jij er tevreden mee bent dan zou ik daar zeker mijn bandjes blijven halen.
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

mmm aiyoku bedoeld ergens anders dan waar jij het over hebt... toch?

hoe dan ook, dit zijn gewoon banden waar ik nog op moest wachten voor levering... en het lijkt me dat de load index het verschil maakt hier!

maar goed, zoals ik al zei, controleer het eens. kun je de 80index banden krijgen voor minder dan die 175?
Katana

Post by Katana »

H22A7 wrote:

Het is een echte ouderwedse bandenboer die lood tegen je velgen plakt! :thumbs:

Ik controleer de productie datum altijd, mijne waren een paar maanden "oud". Dit is zeer belangrijk!
RedSun

Post by RedSun »

AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:

Ik controleer de productie datum altijd, mijne waren een paar maanden "oud". Dit is zeer belangrijk!

Wat ben je toch een mierenneuker hey! :lol: :lol:

idd erg verstandig!!

ok ff de folder erbij:

Potenza's 205-40-17 RE050A 80Y 259,-
Potenza's 205-40-17 RE050A XL 84W 272,-

Dit zijn bruto prijzen, ik betaal 169,51 incl btw voor de 80Y en 178,- voor de 84W

Wat een drama, 50 euries duurder met max korting :/
Nana korobi ya oki
Katana

Post by Katana »

H22A7 wrote:
AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:

Wat ben je toch een mierenneuker hey! :lol: :lol:

Yep 8)

idd erg verstandig!!

ok ff de folder erbij:

Potenza's 205-40-17 RE050A 80Y 259,-
Potenza's 205-40-17 RE050A XL 84W 272,-

Dit zijn bruto prijzen, ik betaal 169,51 incl btw voor de 80Y en 178,- voor de 84W

Wat een drama, 50 euries duurder met max korting :/

In ieder geval bedankt voor het uitzoeken Steven.

Afhankelijk van de groothandel zit er voor een garage of bandenboer een vette marge op banden. Dit merk je nog wel eens met het kopen van een auto. "Als je hem koopt krijg je 2 nieuwe banden erbij"heeft iedereen wel eens gehoord denk ik.

Mijn adres is geen bling bling garage maar een met een stapel banden voor de deur en een dikke Bouvier :lol: [/quote]
RedSun

Post by RedSun »

JA snap ik en er zit inderdaad een hele dikke marge op.

Probleem is ook dat wij (Toyota) weinig bridgestone onder de auto;s hebben zitten, voor Yoko's kan ik de beste prijs regelen denk ik.

p.s. met een Honda waar je hart en ziel in zit moet je wel mierenneuken :wink:

p.p.s. same here 8)
Nana korobi ya oki
RedSun

Post by RedSun »

ok, eindelijk een prijs die in de buurt komt haha

050A 215-45-17 116,- ex btw

Die frans is alsnog geodkoper :evil: :lol:
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

hahahahaa... en dan te bedenken dat ik ze eigenlijk voor 119 inclusief zou hebben he, maar DIE leverancier was uitverkocht.

hoe dan ook, jouw prijzen zijn wel met balanceren / monteren?
RedSun

Post by RedSun »

nope :-?

Maar de Yoko's krijg ik wel goedkoop gelukkig :lol:
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

Ik zal eens gaan vragen naar de hogere loads... wil dat wel eens weten dan
Locked