Banden leverancier
VTECRob wrote:Ik sta op Yokohama Advan-032R (S-Compound)
205/50R15 *86V*
Deze kan ik regelen voor 155,- p/st das wel ex balanceren en monteren maar dat kan ik mijn broertje laten doen, weet alleen niet wat hij er voor rekent. Anders moet je je eigen dealer maar even vragen wat hij rekent voor montage en balanceren.
Vooropgesteld dat je bandjes nodig hebt :lol:
Die andere: paas me ff de volledige specs zodat ik zeker de goeie heb.
Nana korobi ya oki
mja, kreeg die prijs voor die banden voor die maat.
niet speciaal gekozen voor een load index eerlijk gezegd...
alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik de loadindex moet 'rekenen'. 80 is tot 450 kg. dus 1800 in totaal over de 4 wielen. Als de auto 1200 weegt dan is dat genoeg.
Dan heb je echter niet de extra druk meegenomen die je krijgt bij weight shifts... dus ja... wellicht gevaarlijk, wellicht niks aan het handje...
iemand hier meer info over? heb ik gewoon gevaarlijke banden, of valt het allemaal wel mee?
En H22A7, controleer die prijs nog eens met deze info
scheelt mss...
(adresje is trouwens nog in NL hoor, scheelt 4km)
hoe dan ook, als die dingen niet goed zijn en ik zou dus ook voor 175 euro per band de lul zijn de volgende keer, dan ga ik echt wel voor ander spul! Falken Azenis RT615 bijvoorbeeld. De ITR zal toch niet echt een slecht weer auto zijn vanaf nu...
niet speciaal gekozen voor een load index eerlijk gezegd...
alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik de loadindex moet 'rekenen'. 80 is tot 450 kg. dus 1800 in totaal over de 4 wielen. Als de auto 1200 weegt dan is dat genoeg.
Dan heb je echter niet de extra druk meegenomen die je krijgt bij weight shifts... dus ja... wellicht gevaarlijk, wellicht niks aan het handje...
iemand hier meer info over? heb ik gewoon gevaarlijke banden, of valt het allemaal wel mee?
En H22A7, controleer die prijs nog eens met deze info

(adresje is trouwens nog in NL hoor, scheelt 4km)
hoe dan ook, als die dingen niet goed zijn en ik zou dus ook voor 175 euro per band de lul zijn de volgende keer, dan ga ik echt wel voor ander spul! Falken Azenis RT615 bijvoorbeeld. De ITR zal toch niet echt een slecht weer auto zijn vanaf nu...
Dikke bandjes! hebben een cool profiel, banden keus is toch lastig.
En de R888 bandjes dan, wat doet dat tov de TR615 ?
Zie de R888 steeds meer..
Loadings index weet ik dus ook niets over hoe het zit. Heb het vandaag nog gevraagd of er een standaard is voor de hoeveelheid van capaciteit die de banden óver het ori gewicht moet hebben... maar kon hij geen antwoord op geven
En de R888 bandjes dan, wat doet dat tov de TR615 ?
Zie de R888 steeds meer..
Loadings index weet ik dus ook niets over hoe het zit. Heb het vandaag nog gevraagd of er een standaard is voor de hoeveelheid van capaciteit die de banden óver het ori gewicht moet hebben... maar kon hij geen antwoord op geven
las net ergens 10% en 20% voor de veiligheid... maar als dat zo is, dan rijden we allemaal met ziekelijk sterke bandjes in verhouding tot het gewicht van de wagen...
maar aangezien we wel een hoge snelheidsindex nodig hebben, moet je wel... lage load index en hoge snelheidsindex zijn volgens mij niet echt te vinden in het alledaagse verkoop-leven...
De R888 zit in de regionen van de A0-serie van Yokohama Advan. Tenminste zo lijtk het...
De RT615 volgens mij ook, maar Falken begint hier pas een beetje voet aan de grond te krijgen. Mijn leveranciertje probeerde me al de 512 aan te smeren, die verkoopt hij vrij veel op het moment... maar als je op de Falken site kijkt naar het doel van die dingen, dan weet je wel waarom ik die niet zo nodig hoef te hebben
maar aangezien we wel een hoge snelheidsindex nodig hebben, moet je wel... lage load index en hoge snelheidsindex zijn volgens mij niet echt te vinden in het alledaagse verkoop-leven...
De R888 zit in de regionen van de A0-serie van Yokohama Advan. Tenminste zo lijtk het...
De RT615 volgens mij ook, maar Falken begint hier pas een beetje voet aan de grond te krijgen. Mijn leveranciertje probeerde me al de 512 aan te smeren, die verkoopt hij vrij veel op het moment... maar als je op de Falken site kijkt naar het doel van die dingen, dan weet je wel waarom ik die niet zo nodig hoef te hebben

Hm.. idd ook al Ãs het 20 procent... Man onze auto's kunnen op 2 wielen door de bocht :lol:
Zal binnenkort ook eens gaan navragen hoe dat zit bij een bandenboer. Wil misschien de 16 of 15 inch std velgen, dus heb daar zoiezo banden voor nodig.
Maar ik heb geen ervaring met beide (R888 of de A0 serie).. enigsinds te vergelijken met de RE050? en wat doet zo'n R888 met de regen? Lijkt me dat je glijd tot en met
Zal binnenkort ook eens gaan navragen hoe dat zit bij een bandenboer. Wil misschien de 16 of 15 inch std velgen, dus heb daar zoiezo banden voor nodig.
Maar ik heb geen ervaring met beide (R888 of de A0 serie).. enigsinds te vergelijken met de RE050? en wat doet zo'n R888 met de regen? Lijkt me dat je glijd tot en met
