TRILLENDE ATR TIJDENS STATIONAIR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

TRILLENDE ATR TIJDENS STATIONAIR

Post by bar honda »

HI, ik heb een technische probleem met mijn ATR. Tijdens het stationair draaien van mijn ATR trilt de motor af en toe. En als ik hem goed door trek is het weer effe weg, daarna komt het weer terug.
Wat kan het zijn????
Heeft iemand dezelfde klachten als ik en of iemand het mijn kan vertellen wat er aan de hand is.???????
Maar als ik er mee rijdt is het normaal, geen probleem ermee.
Alleen stationair.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Heb niet zo heel veel technische kennis maar dit is wel belangrijk:

Trilt de motor of schommelt je toerental?
Nana korobi ya oki
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Hoeveel toeren draait je motor stationair?
Als dit te laag is kan hij gaan schudden....

Dus even je motor starten en kijken hoeveel toeren hij aangeeft!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zijn je injectoren al eens schoon gemaakt of de olie ververst?
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

wat is de km stand v/d atr ?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

wolfRacing wrote:wat is de km stand v/d atr ?


ermmm wat maakt dat uit?
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Is het echt trillen of lijkt het meer op af en toe een blafje cq schok? Heb ik namelijk al een tijd last van maar ben nu bezig om zowel de EGR plaat, EGR klep, injectoren en nog wat meer onder handen te nemen en hoop er daarna vanaf te zijn. Motorlampje ging een tijdje terug weer eens branden en dat wees op misfires, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Zo gauw ik de onderdelen binnenheb en gemonteerd kan ik eens gaan horen of het verbetering heeft opgeleverd.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nee de toerental schommelt niet. Het is net of de vin aanslaat zo een trilling is het. Terwijl er niks aanslaatt onder de kap. En mijn toerental is net onder de 1000 rpm. ongeveer. 850 a 900 rpm. De EGR klep en de plaat is schoongemaakt. De motormanagement lamp is niet aangeweest. Maar de injectoren zijn nooit schoongemaakt. Dussss wat kan het wezen??????????????????
klokkie
Posts: 103
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:29 pm

Post by klokkie »

he kan zijn dat de bougiekabels /bougies niet helemaal goed zijn. Test maar eens door 30km/uur te gaan rijden in zijn 4 en vol gas te geven. als ie dan heel erg schut kan daar het probleem wel eens liggen.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

bar honda wrote:De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.


Iedere 7500 km?
Bij een ITR kunnen ze normaal bijna 10 x zolang blijven zitten is me verteld.
CW ITR 01034
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ja ik kan de bougie's heel goedkoop krijgen. Platinum bougie's van ngk. Bougie's kosten normaal ongeveer €20 per stuk, ik krijg em voor €20 alle vier. dussss daarom.....................
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

mr. X wrote:Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)


Inderdaad, zou zonde zijn :wink:
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ja ik bedoel ook 75000km, ik heb een nul te weinig ingevord. de platinum bougie gaan een ton mee.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Maarre niemand weet wat de oorzaak kan zijn????
Ik heb al geprobeerd wat KLOKKIE zegt over dat in zijn 4............
maar ik merk niks dat de motor trilt.
Ik denk maar dat ik morguhh bij de dealer lags brengt............
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Probleem is opgelost .blijkt dat de injector in de 1e cilinder niet goed werkt. Injector gereinigt alles is weer owke.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ging het lampje van de motorstoring niet branden dan toen hij niet zo lekker liep?
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Nee, dat heb ie niet gedaan. Ik heb het probleem ooit eerder gehad maar toen brande het motormanagement lampje wel, omdat er 2 injectoren bleef haperen. Deze keer is het 1 injector. Maar ik ga de injectoren van de week eruit halen en weg brengen om in een sonorbadje te doen.
Marin
Posts: 35
Joined: Fri Sep 08, 2006 2:29 pm

Post by Marin »

H22A7 wrote:Heb niet zo heel veel technische kennis maar dit is wel belangrijk:

Trilt de motor of schommelt je toerental?


Wat zou er dan aan de hand zijn als je toerental schommelt? Heb dit namelijk met m'n CRX gehad en huidige auto heeft het in mindere mate een beetje.
Locked