HI, ik heb een technische probleem met mijn ATR. Tijdens het stationair draaien van mijn ATR trilt de motor af en toe. En als ik hem goed door trek is het weer effe weg, daarna komt het weer terug.
Wat kan het zijn????
Heeft iemand dezelfde klachten als ik en of iemand het mijn kan vertellen wat er aan de hand is.???????
Maar als ik er mee rijdt is het normaal, geen probleem ermee.
Alleen stationair.
Is het echt trillen of lijkt het meer op af en toe een blafje cq schok? Heb ik namelijk al een tijd last van maar ben nu bezig om zowel de EGR plaat, EGR klep, injectoren en nog wat meer onder handen te nemen en hoop er daarna vanaf te zijn. Motorlampje ging een tijdje terug weer eens branden en dat wees op misfires, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Zo gauw ik de onderdelen binnenheb en gemonteerd kan ik eens gaan horen of het verbetering heeft opgeleverd.
Nee de toerental schommelt niet. Het is net of de vin aanslaat zo een trilling is het. Terwijl er niks aanslaatt onder de kap. En mijn toerental is net onder de 1000 rpm. ongeveer. 850 a 900 rpm. De EGR klep en de plaat is schoongemaakt. De motormanagement lamp is niet aangeweest. Maar de injectoren zijn nooit schoongemaakt. Dussss wat kan het wezen??????????????????
he kan zijn dat de bougiekabels /bougies niet helemaal goed zijn. Test maar eens door 30km/uur te gaan rijden in zijn 4 en vol gas te geven. als ie dan heel erg schut kan daar het probleem wel eens liggen.
De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.
bar honda wrote:De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.
Iedere 7500 km?
Bij een ITR kunnen ze normaal bijna 10 x zolang blijven zitten is me verteld.
Ja ik kan de bougie's heel goedkoop krijgen. Platinum bougie's van ngk. Bougie's kosten normaal ongeveer €20 per stuk, ik krijg em voor €20 alle vier. dussss daarom.....................
Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)
mr. X wrote:Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)
Maarre niemand weet wat de oorzaak kan zijn????
Ik heb al geprobeerd wat KLOKKIE zegt over dat in zijn 4............
maar ik merk niks dat de motor trilt.
Ik denk maar dat ik morguhh bij de dealer lags brengt............
Nee, dat heb ie niet gedaan. Ik heb het probleem ooit eerder gehad maar toen brande het motormanagement lampje wel, omdat er 2 injectoren bleef haperen. Deze keer is het 1 injector. Maar ik ga de injectoren van de week eruit halen en weg brengen om in een sonorbadje te doen.