kleppen stellen H22A

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

kleppen stellen H22A

Post by Goelette »

Hoi, ik ben niuw hier, maar velen zullen me al kennen van andere fora. Ik zal me nog even voorstellen ook zometeen.

Maar ik ben hier terecht gekomen vanwege een technische vraag:

Ik heb een Accord Aerodeck met JDM H22A motor uit een prelude. Met nadruk dus geen cijfertje meer achter de A. Bij de onderdelenboer kunnen ze die motor niet vinden; bestaat niet volgens hen.
Maar ik moet nu wel een beurt doen;

Kan iemand me vertellen:
-welke bougies
-welk oliefilter
-welke klepspeling
gebruikt dienen te worden? En of ik nog speciaal ergens op moet letten?

Mijn dank is groot!

8)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

lijkt me dat je hetzelfde kunt doen als bij een NL H22A?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

absoluut!
Niet anders dan een normale H22 uit de ATR
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Dus oliefilter en luchtfilter kan gewoon van elke willekeurige H22A1,2,3 of weet ik wat?
Weet iemand me ook te vertellen hoeveel de klepspeling moet zijn op in en uitlaatkleppen?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Een ATR heeft een H22A7, dus als je op zoek gaat naar onderdelen kun je voor het gemak opgeven dat je een blok van een ATR in je auto hebt liggen. Klepspeling staat staat ook ergens op dit forum, maar da's een kwestie van de zoek-optie gebruiken.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Die in tegenstelling tot bij CCH wel goed werkt... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Heey, die zoekfunctie werkt hier inderdaad wel :) een verrassing :D

Heb het gevonden :) Voor degenen die via de zoekfunctie in dit topic terechtkomen:
Inlaat 0,15-0,19
Uitlaat 0,17-0,21

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1992&highlight=klepspeling
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dus de h22A7 is dezelfde als de H22a alleen ietwat gekietelt?

H22A heeft 150 pk toch?

En hoezo is dat blok uit een Prelude? zag op internet dat de Aerodeck met een 2.2 150pk blok geleverd is in NL.
Nana korobi ya oki
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

H22A7 wrote:Dus de h22A7 is dezelfde als de H22a alleen ietwat gekietelt?

H22A heeft 150 pk toch?

En hoezo is dat blok uit een Prelude? zag op internet dat de Aerodeck met een 2.2 150pk blok geleverd is in NL.


Er zijn verschillende h22A. De spec R heeft 220pk, maar er is ook een 200pk versie geleverd. Waarschijnlijk ook wel een 185 en dat allemaal JDM. In engeland rijd er ook een prelude typeS met 200pk h22a(3). En dat is geen grijze import.

2.2i vtec met 150pk zat in de ""oude"" accords 95-97 dacht ik, maar is ook geen h-serie toch?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Het betreft toch ook een "oude" accord :wink:

Thx igg
Nana korobi ya oki
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

origineel zit er een F serie in, 2,2.
En dat is volgens mij geen Vtec.
De JDM H22A-niks die ik heb zou 203 pk hebben volgens wat ik op internet lees. Heb hem nog nooit getest eigenlijk. Staat nog altijd op de planning.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Aha, DIK!

Dan snap ik het :)
Nana korobi ya oki
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Hmm, heb nu weer andere site, en die zegt weer 220 pk. Toch maar eens tijd om te testen.. :)

http://www.superhonda.com/tech/honda_engine_codes.html
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Man die van jou is sneller dan een ATR :lol: :lol:

No offense ATR rijders! :lol:
Nana korobi ya oki
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

Lijkt me sterk: ietsie minder pk volgens mij (ander uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld) en ik neem aan dat die van mij ook zwaarder is... :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

scheelt 80 kilo ongeveer en een ATR heeft standaard 212 pk, dus als jij 220 hebt kan het wel eens krap worden...

EDIT: volgens inet scheelt het 91kg

maar met standaard Fblok 150 pk
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Goelette wrote:Lijkt me sterk: ietsie minder pk volgens mij (ander uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld) en ik neem aan dat die van mij ook zwaarder is... :)


[quote] Meten is weten 8)

www.rica.nl

Edit
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Hoe dan ook, de JDM vermogens worden gehaald met RON100 benzine en de bijbehorende ECU's...

Dus 220pk met een JDM motor hier in NL kan niet. De h22A met 220pk heet toch ook specR of euroR?
Bekijk de inlaatspruitstuk maar eens van de H22A. De euroR en typeR hebben een andere dan hun h22 broeders, die dus geen 212 of 220pk leveren....
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

kweetutniet... heb in ieder geval wel de jdm ecu, want hij liep maar 180. zit nu dingetje in om snelheidssignaal te manipuleren zodat hij nu wel harder kan.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Zoals Frans al aangaf, meten is weten. Misschien leuk om weer eens met een clubje naar Rica te gaan. Als onze ATR weer lekker loopt zal ik wel eens willen weten of het ook iets heeft opgeleverd namelijk.
Locked