kleppen stellen H22A
kleppen stellen H22A
Hoi, ik ben niuw hier, maar velen zullen me al kennen van andere fora. Ik zal me nog even voorstellen ook zometeen.
Maar ik ben hier terecht gekomen vanwege een technische vraag:
Ik heb een Accord Aerodeck met JDM H22A motor uit een prelude. Met nadruk dus geen cijfertje meer achter de A. Bij de onderdelenboer kunnen ze die motor niet vinden; bestaat niet volgens hen.
Maar ik moet nu wel een beurt doen;
Kan iemand me vertellen:
-welke bougies
-welk oliefilter
-welke klepspeling
gebruikt dienen te worden? En of ik nog speciaal ergens op moet letten?
Mijn dank is groot!
8)
Maar ik ben hier terecht gekomen vanwege een technische vraag:
Ik heb een Accord Aerodeck met JDM H22A motor uit een prelude. Met nadruk dus geen cijfertje meer achter de A. Bij de onderdelenboer kunnen ze die motor niet vinden; bestaat niet volgens hen.
Maar ik moet nu wel een beurt doen;
Kan iemand me vertellen:
-welke bougies
-welk oliefilter
-welke klepspeling
gebruikt dienen te worden? En of ik nog speciaal ergens op moet letten?
Mijn dank is groot!
8)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Heey, die zoekfunctie werkt hier inderdaad wel
een verrassing
Heb het gevonden
Voor degenen die via de zoekfunctie in dit topic terechtkomen:
Inlaat 0,15-0,19
Uitlaat 0,17-0,21
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1992&highlight=klepspeling


Heb het gevonden

Inlaat 0,15-0,19
Uitlaat 0,17-0,21
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1992&highlight=klepspeling
H22A7 wrote:Dus de h22A7 is dezelfde als de H22a alleen ietwat gekietelt?
H22A heeft 150 pk toch?
En hoezo is dat blok uit een Prelude? zag op internet dat de Aerodeck met een 2.2 150pk blok geleverd is in NL.
Er zijn verschillende h22A. De spec R heeft 220pk, maar er is ook een 200pk versie geleverd. Waarschijnlijk ook wel een 185 en dat allemaal JDM. In engeland rijd er ook een prelude typeS met 200pk h22a(3). En dat is geen grijze import.
2.2i vtec met 150pk zat in de ""oude"" accords 95-97 dacht ik, maar is ook geen h-serie toch?
Hmm, heb nu weer andere site, en die zegt weer 220 pk. Toch maar eens tijd om te testen..
http://www.superhonda.com/tech/honda_engine_codes.html

http://www.superhonda.com/tech/honda_engine_codes.html
Goelette wrote:Lijkt me sterk: ietsie minder pk volgens mij (ander uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld) en ik neem aan dat die van mij ook zwaarder is...![]()
[quote] Meten is weten 8)
www.rica.nl
Edit
Hoe dan ook, de JDM vermogens worden gehaald met RON100 benzine en de bijbehorende ECU's...
Dus 220pk met een JDM motor hier in NL kan niet. De h22A met 220pk heet toch ook specR of euroR?
Bekijk de inlaatspruitstuk maar eens van de H22A. De euroR en typeR hebben een andere dan hun h22 broeders, die dus geen 212 of 220pk leveren....
Dus 220pk met een JDM motor hier in NL kan niet. De h22A met 220pk heet toch ook specR of euroR?
Bekijk de inlaatspruitstuk maar eens van de H22A. De euroR en typeR hebben een andere dan hun h22 broeders, die dus geen 212 of 220pk leveren....