Spoon B16B 11.000 rpm

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Spoon B16B 11.000 rpm

Post by Katana »

User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

goddamn wat vet!! maar zo zie je maar wat een aanpassingen er nodig zijn om meer rpm te draaien....

ICH MUSS HABEN!
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Maar hij is krap op weg of hij krijgt al een motorstoring. Verder is het wel kicken om tot motorfietstoerentallen door te trekken.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Tja, maar als je vermogen instort boven de 9000 heb je er nog niks aan.
Je hebt minimaal ITB's nodig om bij dat soort toerentallen nog vermogen uit je motot te krijgen.
En knap aggresieve nokken natuurlijk!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

frank: dat is het hem juist. Vermogen stort niet in. vermogen neemt echter ook niet toe. Daar gaat dat filmpje nou juist om... die extra 2k zijn vooral handig om net ff de edge te pakken tov je tegenstander, niet om meer power eruit te trekken.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Dus het vermogen blijft gelijk, ondanks het stijgen van de toeren. Dan betekent dus dat het koppel al flink aan het zakken is, en dat lijkt mij nou niet echt gezond voor de motor. Zul je toch heel wat meer aan je motor aan moeten passen om het nog een beetje heel te laten blijven.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

who cares? we hebben het hier over een race blokje, niet over een leuk sterk blokje om ook mee op de straat te rijden...

ik weet dat wij als 'liefhebbers' vaak anders denken, maar zeg nou zelf... de straat is nou niet bepaald de plaats om de hele dag 11k rpm te draaien... en als ik het zo bekijk is het nut vooral 'the edge' tov je tegenstander... kijk naar hoe tsuchiya rijdt: bij niet inhalen doet hij gewoon 9k, wat normaal is voor zo'n blok...

Alleen op dat berg-op gedeelte gebruikt hij de hogere limiet en wint hij omdat hij niet zo rap hoeft te schakelen...

en voor de racerij hoeven blokken normaliter geen 200k+ kilometers mee te gaan he...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Da's ook weer allemaal waar. Maar het lijkt mij wel een ruig idee om een 11.000tpm blok in een straat-auto te hebben. Kun je flink de blits mee maken denk ik. F1 auto's halen tegen de 20.000tpm tegenwoordig, maar moeten regelementair wel een paar races mee, alle bij elkaar toch al gauw een kilometertje of 800-900 inclusief trainingen en kwalificaties.
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

IS bangelijk voor op de sprint.....Schakelen is nu eenmaal tijdverlies:-)
Klinkt precies als ne hondamatic van 76' :-)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, F1: 800 a 900km, zeg 1000 voor de handigheid...
zeg dat dit blok, mits beetje onderhouden er 100.000 mee gaat...

ik denk dat de meesten onder ons toch liever een blokje hebben dat 200.000 ook makkelijk haalt (als je die beetje teveel op zijn flikker geeft haal je er toch nog wel een 100k uit meestal)
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

Tja erg lang zal zo een speelgoed niet meegaan :s
Locked