CAI intake en bypass valve

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

hahaha, wordt je topic misbruikt?
Ik vind het goed maar ik kan geen posts overplaatsen.
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Ik zou trouwens wel erg blij zijn met die 20 pk van de CAI voor de CTR

:lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Pardon the intrusion....

Is de maximaal haalbare pk winst bij een CAI niet afhankelijk van de maximale hoeveelheid koude rijwind die hij aanzuigt?
Hoe is dat geregeld als een auto stilstaat op een testbank? staat er een ventilatortje voor te draaien?
Nana korobi ya oki
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

JA
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

We moeten gewoon naar verschillen in wielPK kijken..
Want als verliesPK anders is bij de voor en na meting, dan is er iets mis met de rollenbank.
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

Gaskleppie wrote:Als jij +/- 15% hetzelfde vind als bijna 18.5% snap ik dat jij je bank heel presies vind.....
Ik vind een bank pas goed als hij binnen 1% meet.
Jou bank stel je dus in met bijna 25% minder verlies! (18,5% tov 15%)


Frank... wat meet een bank? wielpk...en verlies. over de wielpk zijn we heteens...over de verliezen (belasting in omgekeerde richting) zijn we het niet eens... vergelijk wat je wilt vergelijken?

Gaskleppie wrote:En geloof je echt dat een amerikaans bedrijf naar belgie toe komt om een bank te ontwikkelen?

De eerste rollentestbank van Superflow OOIT in Europa staat bij Inter-Tuning. Trouwens... Amerikaans bedrijf kwam niet naar België..de Amerikaanse software werd volledig aangepast door Superflow Europe (20km van IT). Sales manager woonde op 3 km van ons bedrijf en de technieker op 8km. We spreken anno 2002. toen waren er wereldwijd misschien 3 Superflow Rollenbanken opperationeel. Terwijl Windyne oorspronkelijk voor de SF901 (enginedyno) ontwikkeld was.
Frank, "je hebt de klok horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt." :wink: Ga je blijven kakken op IT? En elke kans grijpen om slecht proberen te maken? Doen wij ook niet!


ITR1689 wrote:We moeten gewoon naar verschillen in wielPK kijken..

Verstandige mens!!

autodre wrote:Kan dat geneuzel echt niet in een ander topic ofzo? Pffff, is nu wel duidelijk dat jullie het niet met elkaar eens zijn....

:o ops: ik vind ook dat dit ergens anders hoort maar.
Misschien kan ik je een voor en na test aanbieden voor je CAI te testen? :wink:
Simplicity is the characteristic of the real thing!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Beide partijen hebben hun zegje weer gedaan. Klaar dus.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

jap_speed wrote:
ITR1689 wrote:We moeten gewoon naar verschillen in wielPK kijken..

Verstandige mens!!


Dat zeg je nu, ja. Weet je niet meer wat je liet zien op pagina 2? Een winst van 22 PK door "krukasPK" met elkaar te vergelijken? Het bleek maar 12 pk winst te zijn als we wielPK's met elkaar vergelijken. Zo ontstond de discussie, weet je het niet meer?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ken is echt een verstandig mens! Die vergeet niks! hahahahaha

Gooi er nu maar een slotje op, Klaar!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nee hoor geen slot, zolang het geen moddergevecht wordt of een persoonlijke vendetta vind ik dit zeer leerzaam.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

ITR1689 wrote:Dat zeg je nu, ja. Weet je niet meer wat je liet zien op pagina 2? Een winst van 22 PK door "krukasPK" met elkaar te vergelijken? Het bleek maar 12 pk winst te zijn als we wielPK's met elkaar vergelijken. Zo ontstond de discussie, weet je het niet meer?


Excuseer maar het waren 14,2pk aan de krukas die uiteindelijk 12,2 aan de wielen bleken te zijn ( read the files!!!!) niet overdrijven hé

En de discussie op pagina 2 is eigenlijk begonnen over die "Rare" datum. Omdat de server van dit forum achter loopt op de tijd.. (toch in België)
Simplicity is the characteristic of the real thing!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Tijd is niets mis mee hoor, je tijdzone zal wel verkeerd ingesteld staan.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=653
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

jap_speed wrote:Excuseer maar het waren 14,2pk aan de krukas die uiteindelijk 12,2 aan de wielen bleken te zijn ( read the files!!!!) niet overdrijven hé



jap_speed wrote:Bypass voor de CAI is ook ontwikkeld in Californië. Daar regent het zelden, maar als het regent...komt alles tegelijk naar beneden :-?
Daarom zijn de "stoepranden" ook soms 30cm hoog :lol:
Ken ook niemand die hier water heeft opgezogen met CAI.
Aan de andere kant.... voor CTR is de Mugen airbox echt wel de meest renderende investering (682,5 Euro)... tss de 14 en 22 pk vermogenwinst hebben we gemeten (zonder andere aanpassingen!) en dit op verschillend CTR's.
kijk zelf maar.
Image


En waarom zeg je hier tussen de 14 en 22 PK? Hoe kom je dan aan 22PK? Kijk goed naar de grafiek..
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

ITR1689 wrote:....
En waarom zeg je hier tussen de 14 en 22 PK? Hoe kom je dan aan 22PK? Kijk goed naar de grafiek..


Je hebt de files voor en na bekeken? Heb verschillende wagens getest: voorbeeld heeft 14,2pk in max waarde verschil. (jij hebt nog gepost dat het 12pk aan de wielen was) er zijn plaatsen op die grafiek waar het verschil groter is. En we hebben nog test van andere CTR's waar er meer winst is.. vandaar tss de 12 en 18 pk aan de wielen...(14 à 22 pk aan de motor)

grtz
Simplicity is the characteristic of the real thing!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Als je verschillende auto's gebruikt om de Mugen inlaat te vergelijken, dan zijn die getallen helemaal waardeloos.
Je weet bijv. het verschil niet tussen de auto's zelf met stock inlaat en je weet de meet-onnauwkeurigheid niet.

Wat we willen zien, is 1 auto met stock inlaat (een paar keer gemeten) en dan direct de Mugen inlaat erin en weer een paar keer meten.
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

ITR1689 wrote:Als je verschillende auto's gebruikt om de Mugen inlaat te vergelijken, dan zijn die getallen helemaal waardeloos.
Je weet bijv. het verschil niet tussen de auto's zelf met stock inlaat en je weet de meet-onnauwkeurigheid niet.

Wat we willen zien, is 1 auto met stock inlaat (een paar keer gemeten) en dan direct de Mugen inlaat erin en weer een paar keer meten.


:roll: :roll: :roll:

hoe denk je dat we de tests gedaan hebben????? :roll: :roll: :roll:

man man toch zijn het hier kinderen????


wagen 1:

test 1 : wagen is standaard.
test 2 : wagen met mugenbox
-> resultaat tss de 14 en 18 pk

wagen 2
test 1: wagen is standaard
test 2: wagen met mugenbox
-> resultaat tss de 16 en 22pk

wagen 3
test 1 wagen is standaard
test 2 wagen met mugenbox
-> resultaat tss de 14 en 19 pk


vandaar dat ik zeg tss de 14 en 22pk

:roll: :roll:

als je het nu nog niet begrijpt.....
zijn hier precies niet veel gewoon :roll:
Simplicity is the characteristic of the real thing!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik zou zeggen, tijd om het allemaal te verifieren. Volgende Type R dynodag bij Inter-tuning? Is er nog genoeg belangstelling?
Velen hebben hier al genoeg ervaring met andere banken...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dat lijkt mij het beste ja, en dan met 3 itr's testen en ook een atr dan weet ik het ook voor straks :lol:

zijn we eindelijk is van dat (op z'n bels) gezever af :wink:
Nana korobi ya oki
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik ben er al een keer geweest en dat vind ik 1 keer te veel......
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ik was erbij :evil:
Locked