Bridgestone Potenza RE050A 84W

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Bridgestone Potenza RE050A 84W

Post by HONDA »

Vanmorgen Bridgestone Potenza RE050A 84W bandjes laten monteren. Zo die zijn HARD... echt een heel verschil met Falkens of zelfs de Potenza S02.

Stuiterend naar huis net... :D

Hoe lang duurt het eigenlijk totdat het eerste gladde laagje er vanaf is?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

welk gladde laagje?

Het enige zijn die rubberen puntjes maar die zijn er na een bocht al vanaf.

p.s. ik heb nog niemand gehoord over TOYO...niet goed?
Nana korobi ya oki
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@VTECCIE: heb ze nu een week of twee, maar zelfs in het begin niet echt last gehad van dat laagje... apart ;)

wel lekkere banden, maar dat harde ga je merken in het weggedrag: spoorvorming voel ik nu opeens veel meer.

maar ze grippen echt wel lekker.

TOYO: het schijnt dat de t1R (nieuwe dingen dus) toch wel aardig zijn, maar de t1S was een zelfmoordband. Iedereen vind die dingen gewoon geweldig vanwege de prijs. Ze grippen heel aardig, maar ik was er bang van. Je was ruim over de max en al lekker aan het schuiven, voordat die banden er over gingen denken om eens een waarschuwingspiepje te geven... ENG
En zoals vaker besproken: je wilt harde bandwangen op de iTR, daarom dat hier niet zoveel Toyo jongens rondhangen lijkt me. De t1S was wat mij betreft niet echt hard. (later vervangen door P Zero Nero banden en dat was op de crx een groot verschil, zal op de R beter merkbaar zijn)

Maar goed, dit is dus allemaal integra gezever he...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Iedereen liep toen weg met die proxus.... en ik begreep dat Toyo goede banden heeft. maar dat valt dus tegen.

O.k. idd, elke auto heeft ander soort banden nodig voor een optimaal weggedrag. Ik zie wel wat voor rubber ik straks onder mijn ATR ga doe doen.
Ff polsen wat de ATR rijders hebben en ff informeren her en der.

Thx voor de uitleg iig!
Nana korobi ya oki
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

H22A7 wrote:Ff polsen wat de ATR rijders hebben en ff informeren her en der.

Thx voor de uitleg iig!


Ook re050 hiero....

Image
creez
Posts: 90
Joined: Thu Jan 26, 2006 4:19 pm

Post by creez »

dat laagje is er volgens mij wel degelijk , duurde bij mij alleen het ritje richting huis ;) hele beste banden!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het eerste stoplicht was direct slippen ondanks rustig optrekken. Nou ja het weer zal ook niet meegewerkt hebben want het was één grote zondsvloed vanmorgen.

Eindelijk de tere gepolijste rand van mijn velgjes beschermd want dat was drama met de Falkens.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Ik heb ze er nu ook net op zitten de 50Aen ik heb nu juist minder last van spoorvorming. Dit wel onder een CTR.
Ze zijn wel een stuk zachter dat wel.

martijn
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zachter? Zachter als wat?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

VTECCIE wrote:Zachter? Zachter als wat?


RE040 misschien :?:
Ik heb ook de RE050 nu en ik kan ook niet zeggen dat ie zacht is, RE040 is dat zeker ook niet.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hier ook RE050 icm Ferodo's...superwegligging en was zeker goed merkbaar op circuit Zolder :-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

integra wrote:Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.


Motorbanden en autobanden kun je niet echt vergelijken denk ik.

Normaal gesproken zit er geen laagje op maar er kan natuurlijk bandenvet op komen ofzo....

Heb er zelf nog nooit last van gehad iig.
Nana korobi ya oki
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

Er zit wel degelijk een laagje op, dit zit er zodat ze niet uitdrogen voor ze gemonteerd worden...
Image
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

WinFreak wrote:Er zit wel degelijk een laagje op, dit zit er zodat ze niet uitdrogen voor ze gemonteerd worden...


Het zit ook in de band. Door wrijving en warmte gaat het eruit. Dit is tenminste zo bij motorbanden. Dus lijkt me ook van toepassing bij autobanden...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ok zal wel dan, ik had er nog niet van gehoord iig....
Nana korobi ya oki
ATR#11
Posts: 107
Joined: Thu Apr 06, 2006 10:01 pm

Post by ATR#11 »

integra wrote:Met een nieuwe motor achterband werd 100 km tegen mij gezegt (met droog weer), dan moet het laagje en vet weg zijn.


Als je een nieuwe motorband even afneemt met remreiniger heb je al vrijwel geen probleem meer.
Maar bij een autoband is dit laagje er naar mijn gevoel er zo af..

Vindt een regenbui na een droge periode vaak meer slippertjes opleveren als een set nieuwe banden..
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Ik heb ze ook...84 of 88 dat weet ik niet...Dacht 88XL... Hoe dan ook super banden. VEEEEEL beter dan mijn Michelin sport. Dat was echt niks...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De RE050A heb ik er ook onder, top band!

Zit standaard onder de Enzo.

Op elke band zit een beschermlaagje tegen het uitdrogen. Dit is op een auto bijna niet te merken bij normale rijstijl. Ga je wat harder af dan zal je het wel merken. In de regen (olie+water) merk je het zeker!!

Bij motoren is het een van de grootste schade posten, meteen plat de bocht door vertaald zich ZEER letterlijk. Heb een keer 30.000 Duc met 10km op de teller total zie gaan :shock:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

autodre wrote:Ik heb ze ook...84 of 88 dat weet ik niet...Dacht 88XL... Hoe dan ook super banden. VEEEEEL beter dan mijn Michelin sport. Dat was echt niks...


Michelin Sport hoort standaard onder de Civic Sport...!
Die had ik en ook al is het een andere auto de potenza's die ik nu heb (de standaard CTR banden kweenie welke dat zijn) geven veeeel meer grip en zijn veeel stugger en harder!!! Beter!
Locked