Kleppenstellen en distributieketting

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Kleppenstellen en distributieketting

Post by martijn »

Ik hoop dat dit in de juiste onderwerplijst staat.
Zoniet :roll:

Ik heb mijn CTR een grote beurt laten geven en grondig na te laten kijken op alle punten. Ze is weer helemaal in nieuwstaat.
Ook de kleppen zijn gesteld en daar heb ik een paar fotoos van.
Zal wel een stomme opmerking zijn maar????????????????????? Voor degene die dat nog niet zo vaak gezien hebben ( ik dus ) de fotoos.
Was wel erg onder de indruk van de distributieketting en het geheel.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ondervindingen van het stellen:
Ik was onder de indruk van het verschil voor en na het stellen stationair liep ze rustiger. Over het hele toerengebied heeft ze een meer gelijdelijke gang. Dit wel in combinatie met allemaal nieuwe vloeistoffen.
Versnellingsbak en motorolie.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en natuurlijk Reacties


Martijn
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Netjes toch!

Teveel info kan bijna niet op technisch gebied :wink:


p.s. hebben de CTR,ITR en ATR net als de EE8 en EE9 ook wel eens last van de bekende VTEC tik?
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Heel gaaf om te zien, leuk dat je het postte!

Hoe oud is je CTR? En hoeveel km?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

@H22
Nee, wel van de injectoren tik maar das normaal.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Mijn CTR is van 2002 en heeft precies 50000km gereden en vond dat een reden om haar eens grondig te laten verwennen.

Ik was zelf ook erg onder de indruk van de kleppen en de distr.riem

Maar ik heb wel een vraag aan de experts,ik zie op de Nokken as weleen verkleuring die ik niet kan plaatsen.

Weet iemand hier iets over???????????

martijn
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Als we het over dezelfde verkleuring hebben: dat is het loopvlak van je nokkenassen :wink:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Wist niet dat de K20 een distributie ketting had. Dus weer wat geleerd :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

martijn wrote:Mijn CTR is van 2002 en heeft precies 50000km gereden en vond dat een reden om haar eens grondig te laten verwennen.

Ik was zelf ook erg onder de indruk van de kleppen en de distr.riem

martijn


Wat is er dan zo indrukwekkend aan als ik vragen mag :?: :wink:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

VTECCIE wrote:@H22
Nee, wel van de injectoren tik maar das normaal.


THX!
Nana korobi ya oki
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Interessant vond ik hoe het V-tech eruit ziet en de distributie ketting werkt en hoe ie eruit ziet ( massief )

Verder vind ik het een mooi stukje techniek :razz:

Verder in de toekomst zou ik wel een keer het binnen werk willen aanpassen
andere nokken, kleppen, veren en zuigers hoop ik ooit

Maar ja de meeste dromen zullen wel dromen blijven
ATR#11
Posts: 107
Joined: Thu Apr 06, 2006 10:01 pm

Post by ATR#11 »

VTECCIE wrote:@H22
Nee, wel van de injectoren tik maar das normaal.


MHHHH, als ik me ATR stationair laat lopen hoor ik ook een licht getik. Naar mate ik iets meer gas geef is het tikken weer weg. Zou dat dan de bekende injector tik zijn :?: :?:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

martijn wrote:Interessant vond ik hoe het V-tech eruit ziet en de distributie ketting werkt en hoe ie eruit ziet ( massief )

Verder vind ik het een mooi stukje techniek :razz:

Verder in de toekomst zou ik wel een keer het binnen werk willen aanpassen
andere nokken, kleppen, veren en zuigers hoop ik ooit

Maar ja de meeste dromen zullen wel dromen blijven


V-tech?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

roblom wrote:
martijn wrote:Interessant vond ik hoe het V-tech eruit ziet en de distributie ketting werkt en hoe ie eruit ziet ( massief )

Verder vind ik het een mooi stukje techniek :razz:

Verder in de toekomst zou ik wel een keer het binnen werk willen aanpassen
andere nokken, kleppen, veren en zuigers hoop ik ooit

Maar ja de meeste dromen zullen wel dromen blijven


V-tech?


Ja van dat kinderspeelgoed weet je wel :razz: :lol:
Nana korobi ya oki
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

excusses, ik was even emotioneel Vtec.
Ik beloof jullie zal niet meer gebeuren (sjonge sjonge)

Maar wel leuke fotoos

Martijn
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

hahaha geeft toch niks!!

ken beuren heh!

:lol:
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

H22A7 wrote:Netjes toch!

Teveel info kan bijna niet op technisch gebied :wink:


p.s. hebben de CTR,ITR en ATR net als de EE8 en EE9 ook wel eens last van de bekende VTEC tik?


Alle ITR, ATR en CTR rijders hebben last van een VTEC tik! :mrgreen:

Goede foto's Martijn :thumbs:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

AIYOKU wrote:
H22A7 wrote:Netjes toch!

Teveel info kan bijna niet op technisch gebied :wink:


p.s. hebben de CTR,ITR en ATR net als de EE8 en EE9 ook wel eens last van de bekende VTEC tik?


Alle ITR, ATR en CTR rijders hebben last van een VTEC tik! :mrgreen:



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nana korobi ya oki
Locked