Auto verkopen aan buitenlandse kopers
Auto verkopen aan buitenlandse kopers
Zoals sommigen weten staat mijn auto te koop. Ik blijf wel een Type-R rijder maargoed. Via speurders heeft er een man gereageerd uit de UK. Die wilt mijn auto dus voor de vraagprijs kopen. Maar hij betaalt per cheque die een contactpersoon dan aan mij geeft. En pas wanneer ik het geld heb ontvangen moet ik pas mijn auto aan de contactpersoon overhandigen die dan de shipping regelt enz.
Maar op een rijtje dus:
1. Auto is linksgestuurt wat me nadelig lijkt voor daar.
2. De prijs hier ligt ongeveer voor dat bouwjaar 2500 tot 3500 euro hoger.
Dus eigenlijk vertrouw ik het niet, maar aan de andere kant is het voor mij als het allemaal betrouwbaar is natuurlijk een buitenkans.
Heeft iemand ervaring ermee of is die er van op de hoogte dat er weer fraude is of andere criminele activiteiten meld dat dan aub even. Want ik weet nu niet of ik akoord moet gaan ja of nee.
Hier is de mail die ik gehad heb:
Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price but am from U.K and the payment will be by cheque ONLY,as i have a contact in europe who will make payment to you on my behalf by cheque drawn from europe bank so if you are ok with this,get back to me asap with your details needed for the addression of the cheque such as below:
Name to be on the cheque:
Address where cheque will be received by you:
Phone Number's such as Mobile,Land line and Office Number:
As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will come for pick up as soon as you received your money and confirm this to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
Best regards.
Bedankt alvast,
Mike
Maar op een rijtje dus:
1. Auto is linksgestuurt wat me nadelig lijkt voor daar.
2. De prijs hier ligt ongeveer voor dat bouwjaar 2500 tot 3500 euro hoger.
Dus eigenlijk vertrouw ik het niet, maar aan de andere kant is het voor mij als het allemaal betrouwbaar is natuurlijk een buitenkans.
Heeft iemand ervaring ermee of is die er van op de hoogte dat er weer fraude is of andere criminele activiteiten meld dat dan aub even. Want ik weet nu niet of ik akoord moet gaan ja of nee.
Hier is de mail die ik gehad heb:
Thanks for your mail,i do want you to know that am ok with the price but am from U.K and the payment will be by cheque ONLY,as i have a contact in europe who will make payment to you on my behalf by cheque drawn from europe bank so if you are ok with this,get back to me asap with your details needed for the addression of the cheque such as below:
Name to be on the cheque:
Address where cheque will be received by you:
Phone Number's such as Mobile,Land line and Office Number:
As regards the shippment,i have a responsible shipping agent that will come for pick up as soon as you received your money and confirm this to me,i will ask m y shipper to come for the pick up asap..
Best regards.
Bedankt alvast,
Mike
Het nadeel is dat de restwaardes in NL hoger liggen dan in het buitenland doordat de nieuwprijzen hoger zijn (BPM o.a.).
Dus als je hier 3500 meer kan vangen ben je gek als je hem zo verkoopt.
Maar als ze je vraagprijs bieden dan lijkt het mij prima.
De regeling dat je je auto pas geeft als je het geld binnen hebt lijkt me ook goed. tenzij er een manier is om dat geld weer terug te vorderen maar dat lijkt me niet.
Als je er een goed gevoel bij hebt lijkt het mij geen kwaad kunnen als het een slecht gevoel is zou ik het niet doen.
En de nadelen voor de koper (linksgestuurd etc) daar heb jij toch niks mee te maken? Is toch zijn keuze?
Zou je bank even bellen hoe het werkt met cheques enzo.
hmm trouwens wel een risico wat die Brit "zomaar" neemt, wat nou als jij een crimineel bent, je krijgt het geld en vervolgens laat je niks meer van je horen....hmmm
p.s. kijk hier ook even. tis namelijk niet geld innen, auto afgeven en klaar.
http://www.vwe.nl/export/autoverkoopbuitenland.asp
Dus als je hier 3500 meer kan vangen ben je gek als je hem zo verkoopt.
Maar als ze je vraagprijs bieden dan lijkt het mij prima.
De regeling dat je je auto pas geeft als je het geld binnen hebt lijkt me ook goed. tenzij er een manier is om dat geld weer terug te vorderen maar dat lijkt me niet.
Als je er een goed gevoel bij hebt lijkt het mij geen kwaad kunnen als het een slecht gevoel is zou ik het niet doen.
En de nadelen voor de koper (linksgestuurd etc) daar heb jij toch niks mee te maken? Is toch zijn keuze?
Zou je bank even bellen hoe het werkt met cheques enzo.
hmm trouwens wel een risico wat die Brit "zomaar" neemt, wat nou als jij een crimineel bent, je krijgt het geld en vervolgens laat je niks meer van je horen....hmmm
p.s. kijk hier ook even. tis namelijk niet geld innen, auto afgeven en klaar.
http://www.vwe.nl/export/autoverkoopbuitenland.asp
Nana korobi ya oki
Hey,
Pas erg op...Ik doe veel handel op internet, en lees ook diverse fora...
Veel scammers/oplichters gebruiken deze techniek...Ze betalen de vraagprijs, en jij denkt WOW...
Achteraf blijkt de check niet gedekt...En ben je dus de pineut...Jouw auto is dan al lang weg, en die aardige mensen natuurlijk ook...
Ik zou het regelen via een escrow(door jou uit te kiezen) of het geld gewoon contant dan wel via WIRE te laten ontvangen....
Maar nogmaals dit ruikt erg naar scammers....
Pas erg op...Ik doe veel handel op internet, en lees ook diverse fora...
Veel scammers/oplichters gebruiken deze techniek...Ze betalen de vraagprijs, en jij denkt WOW...
Achteraf blijkt de check niet gedekt...En ben je dus de pineut...Jouw auto is dan al lang weg, en die aardige mensen natuurlijk ook...
Ik zou het regelen via een escrow(door jou uit te kiezen) of het geld gewoon contant dan wel via WIRE te laten ontvangen....
Maar nogmaals dit ruikt erg naar scammers....
-
NIET DOEN!
100% zeker een gevalletje van Nigerian Scam
Zie onder andere hier:
http://www.buy-and-sell-car-secrets.com/nigerian-car-scam.html
Maar zo zijn er nog vele links te vinden.
Een andere variant is die waarbij je op bijvoorbeeld mobile.de een onwaarschijnlijk goedkope auto ziet staan (collega zag Mazda RX8 voor 8000 euro.) en je alleen maar vooruit hoeft te betalen.... :cry:
100% zeker een gevalletje van Nigerian Scam
Zie onder andere hier:
http://www.buy-and-sell-car-secrets.com/nigerian-car-scam.html
Maar zo zijn er nog vele links te vinden.
Een andere variant is die waarbij je op bijvoorbeeld mobile.de een onwaarschijnlijk goedkope auto ziet staan (collega zag Mazda RX8 voor 8000 euro.) en je alleen maar vooruit hoeft te betalen.... :cry:
ATR 13/50
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het ook te mooi om waar te zijn. ..
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
[quote="drifter"]Kan je niet met de tussenpersoon van die Engelsman én de cheque naar de bank en de cheque laten controleren waar die tussenpersoon bij staat? Als ie dat weigert weet je al genoeg ]
Een check controleren kan niet ter plekke. Hij kan op dat moment 'okee' zijn, echter binnen een week kan het zo weer weg zijn....
Escrow is een 'service' dat optreed als tussenpersoon. Hoe het een en ander werkt kun je lezen op
https://www.escrow.com/solutions/escrow/process.asp ik gebruik dat vaak voor duurdere domeinen...
Maar nogmaals, dit zaakje stinkt...Zou er geeneens tijd in stoppen...
Andre
Een check controleren kan niet ter plekke. Hij kan op dat moment 'okee' zijn, echter binnen een week kan het zo weer weg zijn....
Escrow is een 'service' dat optreed als tussenpersoon. Hoe het een en ander werkt kun je lezen op
https://www.escrow.com/solutions/escrow/process.asp ik gebruik dat vaak voor duurdere domeinen...
Maar nogmaals, dit zaakje stinkt...Zou er geeneens tijd in stoppen...
Andre