Ctr 2005 Standaard 220pk en Sper in Japan?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Ctr 2005 Standaard 220pk en Sper in Japan?

Post by SnoopDogg »

Ik ben voor een Ctr aan het kijken en kwam bij deze terecht:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/honda/43559419.html%3Freturn%3DeJwlisEKwyAQBf8lYG7VaMhlRUr7J2IFRRsXXdqkpf9eQ04zvHkWJHwjTLqBVAsMzdvqgg5ECEKkgn7lT1sTYbaWGl%252BzOC8cA163bOT4aIYKm2%252BSzfdMXT4RD926HtxPpneni6%252FomFrURDv6S%252B17abEHNaKRg%252F79AUwMLVk%253D%26df%3D1%26fta%3D


Merk: Honda
Model: Civic type-r
Bouwjaar: 2004
Carrosserie: Hatchback 3-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1170 kg
Kleur: Zwart
enige met een orgineel sperdifrentieel zoals standaard in de japanse versie
eibach schroefset
typhoon kit voor meer vermogen en een mega sound bij 8000 + toeren +/- 230pk
veerpootbrug
xenon en privacy glass
nieuwe Yokohama parada's (super kleverig)
orgineel 40000km gelopen met honda garantie
vdo navigatie
geen auto voor watjes in nieuwstaat van eerste eigenaar



Ik wist niet dat ze in Japan staard een sper hebben, die jongen heeft het standaard sper van een CTR uit Japan over laten komen en deze in een Nederlandse gemonteerd! Hij vertelde me ook dat de originele CTR in Japan 220 pk heeft... Wist ik ook niet...

Iemand van jullie ervaring hiermee? Of kennen jullie toevallig deze auto? Hij is van ene Dennis uit Berkel en Rodenrijs.
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

volgens mij weet die jongen heel veel van niets :-?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

In Japan hebben ze 215 PK en ze draaien daar ook op hoger octaan brandstof RON100+ , volgens klopt het wel dat de Japanse versie standaard sper heeft .En 10PK winst door een Typhoon kitje....?


De DC5 heeft ook standaard in Japan 220PK maar dat perst de motor hier er niet uit ivm de brandstof
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

De LSD klopt maar ik het blok is gewoon normaal k20a2 euro spec en dus 200pk en dan is de winst van de typhoon kit wel heel veel of niet 30 pk's maarja. Heel veel mensen nemen alles serieus doordat er met cai 10% en catback 10%. Dat kan je ze niet kwalijk nemen nij mij rijdt in de buurt ook een prelude 2.0 150 pk die na een open luchtfilter en universele demper 180 heeft allemaal wel leuk. De 10pk winst van een tyfoon kit krijg je er ongeveer wel bij maar het gaat hier dus om een Nederlandse auto waar de lsd is in gezet.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Voor de Japanse markt>>

Engine

Employs a high revving, high-output 2.0-liter DOHC i-VTEC engine that combines VTEC, which adjusts intake / exhaust valve timing and lift at high engine speeds, and VTC (Variable Timing Control), which continuously varies the intake valve timing phase in accordance with engine load. The result is a maximum power output of 158kW (215PS) and maximum torque of 202N/m (20.6kg/m).


De EU markt heeft er 200PK
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

JDM CTR heeft idd 215PS en LSD.
Echter komt dit vermogen niet alleen door de brandstof daar, andere kleppen, veren, nokkenassen, zuigers, compressie om maar wat te noemen.
Locked