ABS
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
daar was ik ondertussen al achter.
Alleen zou het wel zo makkelijk zijn als de vraagstellers hier zelf eens wat meer info neer zetten.
Het wordt steeds erger met die technische vragen....
Maargoed,
Kan 2 dingen zijn:
Of je trapte zo hard dat je in 1 keer alle wielen blokeerde waardoor de abs niet in werking kwam. (lijkt me sterk, dit krijg je alleen vor elkaar als je ompleet in de lucht hangt)
Of je abs is rot en iemand heeft het lampje eruit gehaald om zo het probleem onzichtbaar te maken.
Normaal gesproken moet het lampje even aangaan als je je contact aan zet. Als dat niet gebeurt is het lampje kapot, is weggehaald of er is nog meer weggesloopt.
Alleen zou het wel zo makkelijk zijn als de vraagstellers hier zelf eens wat meer info neer zetten.
Het wordt steeds erger met die technische vragen....
Maargoed,
Kan 2 dingen zijn:
Of je trapte zo hard dat je in 1 keer alle wielen blokeerde waardoor de abs niet in werking kwam. (lijkt me sterk, dit krijg je alleen vor elkaar als je ompleet in de lucht hangt)
Of je abs is rot en iemand heeft het lampje eruit gehaald om zo het probleem onzichtbaar te maken.
Normaal gesproken moet het lampje even aangaan als je je contact aan zet. Als dat niet gebeurt is het lampje kapot, is weggehaald of er is nog meer weggesloopt.
Gaskleppie wrote:Normaal gesproken moet het lampje even aangaan als je je contact aan zet. Als dat niet gebeurt is het lampje kapot, is weggehaald of er is nog meer weggesloopt.
Idd, ABS lampje moet bij contact aan/starten even branden en daarna uitgaan. Doet 'ie het niet dan is óf het lampje kapot (lijkt me sterk want die lampjes hebben zowat het eeuwige leven) of het ABS systeem is niet helemaal in orde. Wat ook kan is dat de sensor van de ABS vervuild is. Die moet een draaiend kroonwiel detecteren om te kunnen werken.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik moet zeggen dat ik de ABS tijdens de slipcursus toch goed voelde. Dat gevoel kan je echt niet ontgaan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ja een zwarte itr dus.
en mijn lampje van de ABS werkt .
heb ondrtussen alle zekeringen na gekeken incl. die grote ook,
en niks allemaal in orde.
is wel zo dat het een nat weg dek was en heb eens goed door gestampt!
nu ik heb wel juist een stofhoes cardanas vervangen en niet gekeken
of er vet aan de sensor plakte,zal straks even cheken moet toch nog even uitlijnen.
kan er nog iets anders kapot zijn buiten de pomp?
heb dus even gechect sensors mooi proper gemaakt en nog steeds
niet werkende ABS :evil: :?:
en mijn lampje van de ABS werkt .
heb ondrtussen alle zekeringen na gekeken incl. die grote ook,
en niks allemaal in orde.
is wel zo dat het een nat weg dek was en heb eens goed door gestampt!
nu ik heb wel juist een stofhoes cardanas vervangen en niet gekeken
of er vet aan de sensor plakte,zal straks even cheken moet toch nog even uitlijnen.
kan er nog iets anders kapot zijn buiten de pomp?
heb dus even gechect sensors mooi proper gemaakt en nog steeds
niet werkende ABS :evil: :?:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm